5 porad dla osób, które chcą zrobić karierę

10

Dzisiaj, nawet bardziej niż kiedykolwiek, większość ludzi jest odpowiedzialna za budowanie własnej kariery zawodowej. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy też masz za sobą wieloletnie doświadczenie, te wskazówki mogą pomóc Ci rozwinąć twoją karierę.

Poniżej wymieniono kilka najważniejszych porad dotyczących planowania kariery:

1. Nigdy nie przestawaj się uczyć!

Nauka powinna być przez całe życie Twoim słowem kluczowym. Świat ciągle się zmienia, a wszyscy szukają nowych sposobów prowadzenia biznesu. Jeśli zdecydujesz, że Twoje obecne umiejętności są już wystarczająco dobre, to znaczy że zdecydowałeś się, że Twoja obecna praca jest wystarczająco dobra. Jeśli jednak chcesz rozwijać swoją karierę w przyszłości, powinieneś regularnie aktualizować swoje umiejętności i wiedzę zapisując się na studia podyplomowe (http://www.edulabor.pl/studia-podyplomowe-dla-nauczycieli/) bądź uczyć się samodzielnie.

2. Pytaj, słuchaj i uczyć się

Dobry słuchacz może się wiele nauczyć. Słuchaj współpracowników, szefa i przełożonych. Możesz nauczyć się dużo z ich doświadczeń. Zapytaj o kwestie, które Cię interesują i słuchaj tego, co mówią. Pozwól im opowiedzieć, jak dana rzecz działa, i co mogłeś zrobić lepiej. Większość ludzi uwielbia być takim nauczycielem.

3. Spójrz na aktualny stan pracy

Twoja obecna praca może być najlepszym miejscem do rozpoczęcia kariery. Często naprawdę oddziela przeciętnych ludzi od ludzi sukcesu. Ale nic nie jest za darmo. Jeśli dobrze wykonasz swoją pracę i wykonasz swoje obowiązki, jest to często najlepszy sposób na rozpoczęcie nowej kariery.

Porozmawiaj z przełożonym o rzeczach, które możesz zrobić. Zaproponuj ulepszenia. Zaoferuj pomoc, mów kiedy potrzebujesz pomocy. W zamian zażądaj pomocy w budowaniu lepszej kariery. Często jest to możliwe – bezpośrednio we własnej organizacji – zwłaszcza, jeśli okazał się być cenionym pracownikiem.

4. Zbuduj swoją sieć kontaktów

Następny krok kariery może wynikać z Twojej sieci kontaktów. Czy wiesz, że ponad 50% wszystkich miejsc pracy otrzymuje się z polecenia? Jeśli masz dobrą sieć kontaktów, jest to dobre miejsce na odkrywanie przyszłych karier, odkrywanie nowych trendów i poznawanie nowych możliwości. Poświęć trochę czasu na budowanie nowych kontaktów i nie zapomnij utrzymywać tych, które już masz.

Jednym z najlepszych sposobów uzyskania poważnych informacji z sieci jest regularne pytanie kontaktów, jak się mają, co robią i co nowego słychać w ich karierze.

5. Identyfikuj swój obecny zawód.

Obecne zadanie powinno być zidentyfikowane, a nie przyjęte. Upewnij się, że nie zawalasz swojego czasu zadaniami, które są ważne. To marnowanie czasu i talentu. Po rozpoczęciu nowej pracy porozmawiaj z przełożonym o swoich priorytetach. Jeśli nie wiesz co jest najważniejsze, poproś go o wyjaśnienie. Często będziesz zaskoczony różnicami między tym, co zakładasz, że jest ważne – a tym, co jest naprawdę ważne. Zanim zaczniesz planować przyszłą karierę, upewnij się, że zidentyfikujesz swoją wymarzoną pracę. W swojej wymarzonej pracy będziesz robić wszystkie rzeczy, które lubisz, i nic z tego, co nie lubisz. Jakiego rodzaju praca to będzie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *