Chcesz otworzyć swój punkt sprzedaży? Zobacz ciekawe rozwiązanie

background-seller-experience-overview-desktop

Pracownicy handlowi coraz mocniej walczą o pozyskanie konsumentów i utrzymanie się na bardzo konkurencyjnym rynku. Pomimo rozwoju internetowych platform zakupowych, wciąż popularne są stacjonarne punkty sprzedaży. Liczy się jednak dobry pomysł, nie tylko na biznes i strategię działania, ale również na miejsce, w którym przyjmowani będą klienci.

Wynajęcie obiektu

Przeglądając lokalne gazety lub portale internetowe, z pewnością zauważymy ogłoszenia o wynajmie lokali. Chcąc uruchomić swój punkt sprzedaży, powinniśmy zainteresować się obiektami o niewielkiej powierzchni, aby nie przepłacać za czynsz. Jeżeli otwieramy drobny biznes, wystarczy nam zwykła budka, w której klienci będą obsługiwani przez okienko, tak jak odbywa się to np. w kioskach. Każda bardziej rozbudowana działalność będzie wymagać wynajęcia większego budynku.

Istotne jest też dobre umiejscowienie obiektu. Najwięcej trzeba będzie zapłacić za wynajęcie powierzchni w chętnie uczęszczanych galeriach handlowych. Jednocześnie jest to bardzo skuteczna metoda dotarcia do dużej grupy osób, dlatego może okazać się, że inwestycja w taki lokal zwróci nam się znacznie szybciej niż w przypadku budynków o niższej cenie najmu, jednak będących w gorszym położeniu lokalizacyjnym.

Postawienie stoiska

W centrach zakupowych, poza szeregiem rozmaitych sklepów, znajdziemy również pojedyncze stoiska. Najczęściej są one położone w strategicznych miejscach – obok najpopularniejszych obiektów, koło drzwi wejściowych lub zaraz przy ruchomych schodach, aby każdy klient galerii zauważył promowany punkt sprzedaży.

Z takich rozwiązań korzystają m.in. operatorzy telefoniczni, banki, biura podróży, firmy gastronomiczne, sprzedawcy drobnych przedmiotów, np. biżuterii, kosmetyków, e-papierosów itd. oraz pracownicy usługowi, tj. kosmetyczki czy manicurzystki.

Stoiska handlowe najczęściej są wykonywane w formie wysepek, gdzie klient zasiada przed ladą, mogąc swobodnie porozmawiać ze sprzedawcą bądź konsultantem. Taki rodzaj punktu sprzedaży umożliwia bardzo dobrą ekspozycję produktów wykorzystując do tego nowoczesne formy prezentacji, np. ekrany multimedialne.

– źródło: http://www.stoisko.com/

Które rozwiązanie jest korzystniejsze?

W tym zestawieniu zdecydowanie prowadzą stoiska handlowe. Na ich korzyść przemawia przede wszystkim znacznie niższa cena. Wynajęcie gotowej wysepki lub przeznaczenie na jej budowę kilkumetrowej powierzchni w pasażu zakupowym czy hipermarkecie jest o wiele tańsze od odrębnego lokum. Warto też mieć na uwadze, że lokale w galeriach z roku na rok są coraz droższe.

Niektórzy właściciele obiektów nie chcą, aby wynajmujący dokonywał w nich przebudów lub drobniejszych prac remontowych, przez co ograniczają swobodę działania. Jeżeli zdecydujemy się na wysepkę, warto skorzystać z bogatej oferty portalu stoisko.com. Dzięki temu możemy zakupić gotowe stoisko handlowe lub zgłosić się z prośbą o wykonanie go według naszych pomysłów i wskazówek. Dzięki temu sami uczestniczymy w procesie jego powstawania, na bieżąco mamy możliwość zgłaszania ewentualnych poprawek oraz zyskujemy pewność, że nasz punkt sprzedaży zostanie zbudowany zgodnie z wszystkimi założeniami.

1 Komentarz

  1. KOtarz pisze:

    Bardzo merytoryczny i pomocny artykuł. Dodałbym jeszcze kilka zdań o zabezpieczenia swojego punktu sprzedaży. Szczególnie warta uwagi jest wkładka do drzwi z systemami antywłamaniowymi. Bez takich zabezpieczeń nasz sklep jest narażony na niebezpieczeństwo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *