Jak zdobyć doświadczenie w e-commerce

shutterstock_234378874

E-commerce to jedna z najbardziej dynamicznych i najszybciej rosnących branż w Polsce. Nieustanny rozwój technologii i coraz większy jej udział w handlu detalicznym sprawia, że jest ona także uważana za jedną z najbardziej perspektywicznych, jeśli chodzi o rynek pracy w najbliższych latach.

Kto ma szansę zaistnieć w e-handlu?

Poszukiwani są przede wszystkim specjaliści z zakresu IT, zwłaszcza web developerzy i programiści. Bez nich trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie dobrze prosperującej firmy opartej na technologii internetowej. Kolejną poszukiwaną grupą są handlowcy i operatorzy help desków. Ceniona jest przede wszystkim umiejętność w zarządzaniu sprzedażą oraz efektywną obsługą klienta. Należy pamiętać, że e-commerce to nie tylko sklepy internetowe, lecz również cała rzesza podmiotów je wspomagających – m.in. agencje marketingowe, porównywarki cenowe i portale kuponowe. Wobec dużej konkurencji na rynku, podmioty e-commerce nie mogą także obejść się bez wsparcia marketingowego – stąd liczne oferty dla marketerów i specjalistów ds. reklamy.

Zapotrzebowanie jest tak duże, że nawet osoby nieposiadające twardych kompetencji (takich jak umiejętność programowania czy obróbki graficznej), czy też doświadczenia, są w stanie znaleźć swoje miejsce na tym niezwykle ciekawym rynku. „Obsługa strony internetowej pochłania wiele czasu i nie byłaby możliwa bez wsparcia przez sztab stażystów i freelancerów. Liczy się przede wszystkim zaangażowanie i umiejętność szybkiego uczenia się”. – mówi Particia Fish, HR manager firmy Pana Cotta Voucher Group, właściciela portalu Kupon.pl. Staż w branży umożliwia nie tylko zdobycie niezbędnej wiedzy praktycznej, lecz również poszerzenie własnych umiejętności i wzbogacenie swojego CV. Praca freelancerska dotyczy głównie copywrighterów oraz tłumaczy. Najlepsi, cechujący się lekkim piórem lub znajomością języków, mogą liczyć na stałe zlecenia i relatywnie wysokie zarobki.

Gdzie szukać ofert pracy?

99,9% ofert z zakresu e-commerce publikowana jest w ich naturalnym środowisku, czyli w internecie. Oprócz popularnych serwisów ogłoszeniowych warto jest także zajrzeć na strony poszczególnych sklepów i portali. Większość z nich zawiera informacje o ewentualnych ofertach pracy wraz z niezbędnymi informacjami podatkowymi. Coraz popularniejsze staje się również rekrutowanie pracowników za pomocą social mediów, głównie LinedIn oraz Facebook.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *