Masz małą firmę? Sprawdź jak pozyskać nowych klientów przez Internet

nowy klient

Na całym świecie około 40% ludzi posiada dostęp do internetu. W Polsce odsetek ten wynosi 74% i stale rośnie. Internet to globalne, potężne narzędzie, które może być wykorzystywane na różnych płaszczyznach i w różnych celach. Sieć jest idealnym polem do działania w rękach marketingowców – tak łatwego dostępu do ogromnej liczby potencjalnych klientów nie ma nigdzie indziej.

Reklama w internecie rozprzestrzenia się i rozwija w dynamicznym tempie – nikt nie wyobraża już sobie znanych witryn z dużą ilością wyświetleń bez banerów czy krótkich spotów. Właściciele małych firm również stawiają na popularyzowanie swojej działalności na stronach www – zdają sobie sprawę, że wraz z postępem technologii ciężko będzie im zaistnieć na rynku bez odpowiedniej promocji w sieci.

Najpopularniejsze sposoby pozyskiwania klienta w sieci

Możliwości dotarcia do potencjalnych grup klientów przez internet jest bardzo dużo, trzeba jednak na początku wiedzieć, do kogo kierowana ma być oferta. Inaczej promowany będzie produkt dla ludzi młodych, inaczej dla seniorów. Początkiem jakiejkolwiek działalności marketingowej w internecie powinna być więc odpowiedź na pytanie – kto jest odbiorcą oferty? Następnym krokiem jest pozyskiwanie klientów poprzez dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej i przedstawienie jej produktu.

Podstawowym sposobem jest stworzenie strony przedsiębiorstwa – odpowiednio zaprojektowanej i zoptymalizowanej. Jeśli oferta kierowana jest do młodzieży, witryna nie powinna być smutna i ponura – żywe kolory i chwytliwe slogany z pewnością lepiej wpasują się w wymagania danej grupy docelowej. Rolą strony jest zatrzymanie odwiedzających na dłużej, zainteresowanie ich produktem a w końcu – pozyskanie jako klientów, polecających ofertę kolejnym osobom.

Strona, poza ciekawą szatą graficzną, rzetelnymi informacjami i zachęceniem do kontaktu, powinna być prawidłowo zoptymalizowana. Co to oznacza? Korzystanie z takich haseł i słów kluczowych, które będą łatwe do odszukania w wyszukiwarce – ruch na stronie uzyskiwany z wyszukiwarek wciąż stanowi największy odsetek wszystkich wejść. Dobrze wypozycjonowana strona daje większą liczbę wyświetleń a co za tym idzie – większą ilość osób potencjalnie zainteresowanych produktem.

By w 100% wykorzystać potencjał drzemiący w witrynie firmy, należy na bieżąco kontrolować przepływ na stronie i starać się nie tylko nawiązywać nowe kontakty, ale także utrzymywać zainteresowanie stałych klientów poprzez systemy zniżek, vouchery. Warto także regularnie tworzyć ciekawe newslettery proponujące wszelkie nowości i informujące o wydarzeniach. Jest to kolejna forma marketingu internetowego pozwalająca na dotarcie do dużej grupy osób. Mailing oznacza rozsyłanie maili do firm i klientów indywidualnych zainteresowanych proponowaną ofertą.

Warto stworzyć w tym celu własną bazę adresów, choć nie jest to jedyne rozwiązanie – można skorzystać z gotowej bazy oferowanej przez dostawców zewnętrznych. Ważne jest, by nie traktować mailingu jako wiadomości przesyłanych do przypadkowych odbiorców – takie maile z pewnością nie zostaną odebrane pozytywnie i najpewniej znajdą się w koszu lub zostaną zakwalifikowane jako spam.

Gdzie promować swój produkt, by zdobyć klientów?

Najbardziej powszechną formą promowania produktu są portale społecznościowe. Znaczna część osób korzystających na co dzień z internetu aktywnie użytkuje portale takie jak facebook, twitter czy pinterest. Portale te nie sprzedają produktu w sposób bezpośredni, ale pozwalają wykreować na niego pewnego rodzaju zapotrzebowanie – mogą sprawić, że stanie się on atrakcyjny i więcej osób zechce go mieć.

Budowanie wokół oferty odpowiedniego tła i kreowanie wizerunku marki również jest aktywnym pozyskiwanie klienta. Społeczność fanów na portalu społecznościowych może stanowić grupę lojalnych i wiernych klientów, warto więc wykorzystać tę możliwość. Podobną funkcję mogą pełnić porównywarki internetowe – dają szansę pokazania produktu dużej ilości osób nie mających wcześniej szansy zapoznania się z propozycją firmy, a wykazującą zapotrzebowanie na ten właśnie konkretny rodzaj oferty.

Marketing internetowy to duża szansa zwiększenia popularności oferowanego produktu, zdobycie bazy stałych klientów oraz utrzymanie produktu w świadomości użytkowników internetu jako atrakcyjnego, co skutkuje regularnym wzrostem sprzedaży. Nie należy więc lekceważyć tak potężnego narzędzia, dającego każdemu, najmniejszemu nawet przedsiębiorstwu szansę na ogromny sukces.

Artykuł opracowano dzięki portalowi www.businessweb.pl służącemu wsparciem dla małych przedsiębiorstw. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *