Na czym polega praca Copywritera?

praca-copywritera

Praca copywritera polega na tworzeniu różnego rodzaju teksów głównie na potrzeby reklam. Mogą to być hasła reklamowe lub inne treści, np. piosenki i scenariusze, które zostaną następnie wykorzystane w przygotowywanej kampanii reklamowej w mediach, np. w prasie, Internecie lub telewizji. Copywriter może być również pomysłodawcą całej kampanii, którą następnie rozwija we współpracy z zespołem pracującym w agencji reklamowej

Czy Copywriter musi ukończyć konkretną szkołę?

Copywriter nie musi ukończyć żadnego konkretnego kierunku studiów, żeby móc wykonywać swoją pracę. Jednak wyższe wykształcenie będzie na pewno bardzo przydatne i pomoże w zdobyciu użytecznej wiedzy. Na przykład warto zdecydować się na wybór kierunków humanistycznych, takich jak psychologia lub socjologia, które pozwalają na lepsze zrozumienie mechanizmów ludzkiego działania. Alternatywą dla takiego kierunku są studia w zakresie reklamy, marketingu i public relations, które również będą źródłem przydatnej wiedzy. Wbrew pozorom w takiej pracy rzadko dobrze sprawdzają się poloniści. Wprawdzie absolwenci filologii polskiej mają sporą wiedzę na temat języka, jednak ich wykształcenie jest zazwyczaj zbyt akademickie i teoretyczne.

Oczywiście w zawodzie copywritera można pracować także bez wyższego wykształcenia, ponieważ najważniejszy jest poziom posiadanych umiejętności. Z niektórymi predyspozycjami do wykonywania tej pracy trzeba się urodzić, inne można zdobyć dzięki treningowi oraz doświadczeniu. Warto przede wszystkim popracować nad umiejętnościami językowymi, czyli bogatym zasobem słów i tzw. lekkim piórem, czyli łatwością przelewania myśli na papier.

Osoba, która chce pracować jako copywriter, powinna przede wszystkim bardzo sprawnie posługiwać się językiem polskim. Liczy się także kreatywne podejście, a także spore wyczucie. W przypadku tworzenia tekstów reklamowych trzeba wiedzieć w jaki sposób przygotować materiały, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów i przekonają ich do skorzystania z oferty danej firmy. Nie jest to proste zadanie, ponieważ przeciętny odbiorca mediów jest praktycznie nieustannie atakowany różnymi treściami tego typu. Jednocześnie w pracy copywritera przydaje się także umiejętność nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza schematy.

Umiejętność pracy w zespole

Copywriter, który chce pracować w takim miejscu jak agencja reklamowa, powinien również posiadać duże umiejętności współpracy z zespołem, ponieważ przygotowanie kampanii reklamowej wymaga zaangażowania całego zespołu oraz ścisłej współpracy między jego członkami. Ważna jest także umiejętność komunikacji, ponieważ opracowanie wszystkich aspektów reklamy wymaga przedyskutowania wielu różnych kwestii. Czasem trzeba również zrezygnować z części swojej wizji i pomysłów oraz pójść na kompromis, co może być trudne dla kreatywnej osoby zaangażowanej w projekt.

Praca w agencjach SEO

Rozwój Internetu otworzył wiele nowych możliwości pracy dla kreatywnych osób, które potrafią sprawnie posługiwać się słowem pisanym i tworzyć interesujące treści. Stosunkowo od niedawna istnieje np. możliwość znalezienia pracy w agencjach zajmujących się marketingiem internetowym, w tym np. w agencjach SEO. Zazwyczaj tego typu firmy poszukują osób, które potrafią tworzyć różne teksty. Warto jednak pamiętać, że przygotowywanie takich treści na potrzeby Internetu często różni się od opracowywania materiałów, które zostaną wykorzystane w innych mediach. Copywriter może również znaleźć pracę w każdym zawodzie, który wymaga tworzenia i redagowania tekstów, na przykład jako ghostwriter.

Ile zarabia Copywriter?

Według statystyk średnie zarobki copywriterów wynoszą około 5 tys. złotych, jednak w praktyce wahają się między bardzo różnymi wartościami. Osoby zatrudnione na etat np. w agencji reklamowej mogą liczyć na stałe wynagrodzenie oraz dodatkowe premie. W przypadku freelancerów dochody są uzależnione przede wszystkim od rodzaju i ilości zleceń, które wykonują. Oczywiście duże znaczenie w takim przypadku ma poziom umiejętności oraz zaangażowanie w pracę. Dobry copywriter zazwyczaj nie ma problemu ze znalezieniem klientów na swoje usługi.

Powyższą analizę zawody copywritera dostarczyła agencja  Mercury Web S.C. która zajmuje się usługami jakimi są pozycjonowanie stron

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *