Poznaj kilka sprawdzonych sposobów na zwiększenie zamówień w Twoim e-sklepie

aaeaaqaaaaaaaapxaaaajdbinwrkodu3lwezztitndqwyy05nzzmltmwytexzjvlowqxzg

Czy sprzedaż w twoim e-sklepie jest zbyt powolna? Czy Twoi klienci kupują jeden tani artykuł z Twojego sklepu i już nie wracają? Czy twój sklep cierpi z powodu tej złej sytuacji? Pomimo tego, że możesz oferować wspaniałe produkty i napisać doskonałe opisy produktów – to zwykle nie wystarczy, aby Twój sklep faktycznie odniósł komercyjny sukces.

Poza posiadaniem atrakcyjnego e-sklepu istnieje wiele innych aspektów sprzedaży, które nie mają nic wspólnego z Twoimi produktami lub witryną internetową. W tym artykule zwrócimy uwagę na takie aspekty sprzedaży. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci poprawić sprzedaż.

Zakres cen

Każdy klient, który wchodzi do sklepu internetowego, będzie nastawiony na różne cele i ceny, więc ważne jest zaoferowanie wysokiej jakości produktów, jak również tych o niższej jakości w bardziej przystępnej cenie, aby odpowiedzieć na potrzeby całej gamy klientów, którzy mogą trafić do twojego sklepu.

Oferując różne punkty cenowe w Twoim sklepie, możesz zagrać w zabawne, psychologiczne gry cenowe. Załóżmy na przykład, że chcesz zachęcić klientów do zakupu przedmiotu A ze swojego sklepu, ponieważ ten produkt wyznacza najwyższe marże. Jeśli miałby się opłacić pozycja A podobnie jak reszta pozycji z tej kategorii, wówczas pozycja A nie wyróżnia się niczym na tle innych. Jeśli jednak cena pozostałych przedmiotów będzie wyższa – umieść je obok pozycji A w karcie kategorii, dzięki czemu pozycja A będzie postrzegana jako bezwzględna okazja.

Niedrogie i tanie to terminy względne. Upewnij się, że „względne” ceny przyniosą ci netto wyższy zysk. Warto w tym celu do e-sklepu wprowadzić zasadę stawiania ogólnie na korzystne ceny i równocześnie podnieść cenę bestsellerów, co wpływa na zwiększenie średniego przychodu z tytułu zamówień.

Dodatkowy zakup

Celem kolejnej strategii jest zachęcenie klienta sklepu przy użyciu atrakcyjnych produktów, do tego aby wydali dodatkowe pieniądze – w końcu za przesyłkę zapłacą tylko raz. Ta taktyka działa bardzo dobrze. By to zrobić trzeba powiązać produkty np. umieszczając w kategorii bielizny pościelowej oferować także serwetki po naprawdę niskiej cenie. Sklepy takie jak Walmart używają tej taktyki przez cały czas i sądząc po ich wskaźnikach sprzedaży i nieustającej popularności – opłaca się im to rozwiązanie.

Adwords

Każdy sklep, niezależnie od wielkości, chce się znaleźć na pierwszej stronie Google – gdyż to bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedaży. Trafienie do klientów w odpowiednim momencie, gdy szukają konkretnych informacji, produktów, usług, transakcji lub lokalizacji, jest marketingiem intencyjnym i z pomocą Adwords dużo bardziej opłacalnym. Dzięki temu masz szansę, nawet jeśli jako mały e-sklep konkurujesz z doświadczonymi i zmotywowanymi specjalistami SEO pracującymi dla dużych sklepów. Z Google AdWords można konkurować na tym samym poziomie, bez względu na to, jak długo jesteś w branaży czy też jaką posiadasz wiedzę. Możesz wysyłać Twoją ofertę do klientów, dokładnie wtedy, gdy szukają konkretnego produktu, usługi lub oferty.

Artykuł został przygotowany przy udziale firmy Marketing Sensei z Poznania. Więcej informacji na stronie http://marketing-sensei.pl/uslugi/google-adwords/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *