Pracujesz w reklamie? Jak zachęcić klienta do zakupu?

Creating-eBay-Seller-Account

Reklama w trybie nadprodukcji

W czasach, kiedy na rynku znajduje się nadstan wyprodukowanych dóbr i produktów, potencjalny klient często jest oszołomiony możliwością wyboru i tym, co ostatecznie będzie dla niego najlepsze. Ostateczny wybór uzależniony jest od tego, czy ów klient czuje potrzebę posiadania konkretnego produktu. Niemałą rolę stanowi także estetyka produktu, a więc czy produkt jest ładny, wyróżnia się spośród innych o tym samym zastosowaniu i czy spodoba się klientowi. W przypadku wyboru, przed jakim staje klient istotną rolę odgrywa sprzedawca. To on, odczytując potrzeby klienta, ma za zadanie pomóc w wyborze produktu, który zaspokoi potrzeby klienta.

Jakie czynniki wpływają na sprzedaż

Sprzedaż nie jest prostym procesem, często jest on kilkuetapowy i ma na niego wpływ wiele czynników. Czynniki zewnętrzne, jakie wpływają na poziom sprzedaży to chociażby rozpoznawalność marki, trendy rynkowe, jakość produktu czy jego dostępność na rynku. Sam sprzedawca także ma wpływ na poziom sprzedaży, dlatego też ważne, aby kandydat na sprzedawcę posiadał określone cechy i predyspozycje, ułatwiające pracę w sprzedaży.

Triki sprzedaży

Podstawą dobrej sprzedaży jest wiedza. I nie chodzi tylko o wiedzę o sprzedawanym produkcie, ale również o kliencie. W wielu przypadkach wykorzystywane jest pojęcie wpływu. Chociaż może mieć ono negatywny wydźwięk, jest elementem psychologii, wykorzystywanym w procesie sprzedaży. W praktyce często można spotkać efekty działań psychologicznych w sprzedaży. Chociażby reguła niedostępności, która umożliwia zakup w krótkim czasie lub w limitowanej serii powoduje, że produkt jest chętniej kupowany. Podobnie jest, gdy produkt kupiony jest przez kogoś z naszych bliskich- wówczas my też chętniej kupujemy dany produkt. W sprzedaży świadomi handlowcy wykorzystują również próbki czy degustacje, wiedząc, że klientowi trudno wycofać się ze sprzedaży po deklaracji, że coś nam smakuje. Reguła konsekwencji również ma za zadanie pomóc w sprzedaży. Ta reguła polega na tym, że sprzedawca ma za zadanie tak poprowadzić rozmowę, aby klient nie stosował odmowy w stylu „ja się jeszcze zastanowię”.

Co wpływa na dobrą sprzedaż

Można wymieniać wiele więcej sposobów na to, aby efektywnie wspomóc sprzedaż. Na rynku można znaleźć wiele poradników napisanych z myślą o tym zagadnieniu. Warto mieć świadomość, że na poziom sprzedaży, a więc między innymi ostateczną decyzję podejmowaną przez klienta mają wpływ często mechanizmy psychologiczne. Oczywiście warto je znać, nie mniej jednak należy pamiętać, że sprzedaż to złożony proces i ma na niego wpływ wiele czynników. Poziom sprzedaży można podnieść na wiele sposobów, chociażby odpowiednią ekspozycją, oświetleniem, które uatrakcyjni sprzedawany produkt czy muzyką, która pozytywnie wpływa na nastrój podczas robienia zakupów i tym samym zwiększa szansę na sprzedaż. Nie bez znaczenia pozostaje również indywidualne podejście sprzedawcy do klienta. Często pytanie „w czym mogę pomóc?” rozpoczyna rozmowę, która sprawia, że klient czuje się ważny, przez co wzrasta jego poczucie ważności.

Porady dla osób pracujących w reklamie opracował producent tablic reklamowych z Krakowa – http://billboard-x.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *