Prowadzisz własny lokal gastronomiczny? Jak się wypromować?

slide1

Podczas gdy jedne lokale gastronomiczne radzą sobie świetnie, inne świecą pustkami. Jednak, wbrew pozorom, wcale nie potrzeba rewolucji Magdy Gessler, aby wypromować restaurację czy bar i cieszyć się udanymi obrotami. Podstawa to dobra reklama, dobrze dopasowana do potrzeb konkretnego lokalu.

W przypadku lokali gastronomicznych najważniejsze jest, by mieć co promować. Dlatego też po pierwsze – dobra, smaczna i niezbyt droga kuchnia. Jeśli lokal serwuje kiepskie jakościowo potrawy, to nawet najlepsza promocja nie pomoże. Goście, którzy przyciągnięci reklamą przyjdą coś zjeść, nie wrócą po raz kolejny, jeśli nie będą mieli dobrych wspomnień. Właściciele restauracji, kawiarni czy barów powinni więc stawiać przede wszystkim na jakość oraz smak serwowanych u siebie dań, dopiero potem mogą brać się za skuteczne formy promocji.

Nawet najlepsza restauracja z dobrą i smaczną kuchnią nie będzie miała klientów, jeśli nie będą oni wiedzieli, że takie miejsce istnieje. Dlatego też promocję lokalu warto zacząć już na jego starcie, a nawet jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Ponieważ z usług gastronomicznych korzystają przede wszystkim mieszkańcy danego miasta czy okolic, warto postawić przede wszystkim na promocję lokalną. Dobrze jest zadbać o widoczne i czytelne szyldy, które będą odsyłały dokładnie pod adres restauracji. Powinna być ona dobrze oznakowana szczególnie wtedy, gdy nie znajduje się przy głównej ulicy, a wejście do niej znajduje się gdzieś z boku czy w zaułku.

Dobrym rozwiązaniem w przypadku lokali gastronomicznych mogą być również ulotki rozdawane w pobliżu miejsca, w którym zlokalizowana jest restauracja czy kawiarnia. To dosyć skuteczna forma promocji, która trafia do potencjalnych klientów. Ulotki dla lokalu gastronomicznego powinny jednak być profesjonalnie zaprojektowane, aby przyciągały spojrzenia, zachęcały do przeczytania i nie wylądowały w najbliższym koszu na śmieci. Ulotki warto rozdawać przede wszystkim na starcie działalności lub wtedy, gdy w lokalu jest jakaś ciekawa promocja, która może przyciągnąć nowych klientów.

Oprócz tradycyjnych form promocji, doskonale sprawdzają się też wirtualne formy reklamy, przede wszystkim strony na portalach społecznościowych. Gromadzą one aktualnych lub potencjalnych klientów, którzy mogą wyrazić swoją opinię na temat tego miejsca i polecać je swoim znajomym. Dla właściciela lokalu gastronomicznego media społecznościowe to bardzo dobry kanał komunikacji, którego nie należy lekceważyć. Choć do niedawna pokutowało powiedzenie, że kogo nie ma w internecie, ten nie istnieje, teraz można je nieco zmodyfikować – kogo nie ma w mediach społecznościowych, ten nie istnieje. A na pewno ma zdecydowanie mniejsze szanse na dobrą i skuteczną promocję. Dobry szyld, ulotki dla lokalu gastronomicznego oraz skuteczna promocja w sieci to przepis na promocję restauracji, który nie powinien nigdy zawieść.

Przeczytaj również inne ciekawe artykuły:

1 Komentarz

  1. Ala pisze:

    Najlepszą promocją lokalu jest jego umeblowanie. Jeśli będzie nie funkcjonalne i po prostu brzydkie, klient wejdzie i… wyjdzie. Dlatego warto skorzystać z porad profesjonalisty np. architekt wnętrz Jasło. Fachowiec sprawi, że klient zostanie w lokalu nawet, jak jedzenie nie będzie w jego guście. Nie tylko smak jest ważny, ale i to, gdzie się zdecydujemy zjeść. A jak wiadomo ile klientów – tyle gustów. Profesjonalista powinien w nie trafić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>