Turystyka i marketing – inny niż wszystkie?

best-tourism-marketing-campaigns

Na długim urlopie i spędzając dni w sklepach z antykami, wędrując po parku narodowym, próbując lokalnych potraw i słuchając muzyki w amfiteatrze – jesteś turystą. Turystyka pojawia się zawsze wtedy, gdy opuszczasz swoje normalne otoczenie, w którym mieszkasz i pracujesz, aby przejść do innego środowiska, aby angażować się w tamtejsze zajęcia, niezależnie od tego, jak blisko i jak daleko to jest. Jesteś gościem, a to co robisz podczas wizyty jest to turystyka. Osoby i organizacje w Twoim miejscu docelowym promują te działania za pośrednictwem reklamy lub innych form marketingu.

Plan marketingu w turystyce

Każdy wysiłek marketingowy powinien rozpocząć się od planu, a marketing turystyczny nie różni się od żadnego innego. Plan marketingowy to Twoja mapa drogowa – dająca szczegółowe informacje o atrakcjach w Twoim obszarze. To zmusza do ustalenia budżetu na wydatki promocyjne. Pod koniec każdego sezonu turystycznego można wykorzystać plan marketingowy do wyznaczania celów i wprowadzić zmiany w przyszłym roku. Jeśli np. przychody z jednej atrakcji nie spełniają oczekiwań, być może potrzebny jest rozwój produktu – niektóre uaktualnienia sprawiają, że jest bardziej atrakcyjny dla odwiedzających – lub lepiej reklamować.

Związki partnerskie

Marketing turystyczny może być kosztowny, szczególnie jeśli chcesz przyciągnąć turystów krajowych i zagranicznych. Aby rozwinąć swoje skrzydła warto wziąć pod uwagę koneksje partnerstwa publiczno-prywatnego. Takie układy często tworzą lokalne i regionalne przedsiębiorstwa i izby handlowe. Jeśli na przykład jest kilka atrakcji turystycznych w określonym mieście – czy też w sąsiednich miastach – cały obszar może być wprowadzony do obrotu jako atrakcyjny weekendowy cel podróży, łącząc reklamę i inne działania marketingowe. Partnerstwa mogą zapewnić turystom pełniejsze doświadczenie w podróży. Ciekawą opcją byłoby także zaproponować turystom kod Airbnb – ciekawy pomysł na promocję we współpracy ze znanym portalem oferującym pomoc w znalezieniu idealnego miejsca noclegowego.

Charakterystyka

Marketing turystyczny jednak różni się czymś od innych planów marketingowych. Ponieważ turyści są tymczasowi, są narażeni na towary i usługi w danym regionie w krótszym okresie. Ale turyści liczą na dobrze spędzony czas, więc marketingowcy powinni rozważyć strategie, które odwołują się do emocji, takich jak np. dbanie o to, by dzieci cieszyły się z niezapomnianego doświadczenia. Przedsiębiorstwa zależne od turystyki opierają się na innych organizacjach: jednym z przykładów wykorzystania tego będzie miejsce oferujące kupony rabatowe na posiłki w pobliskiej restauracji.

Tematy turystyczne

Łączenie turystyki z możliwością wolontariatu to kolejna strategia marketingu turystycznego, która przyciąga wielu turystów. Tak popularna turystyka wolontariacka może obejmować wycieczki dla szkół, z których część środków zostanie przekazana na instalację systemów wodnych w ubogich społecznościach. Promowanie wysiłków na rzecz zrównoważonej turystyki zachęca również do dbałości o środowisko. Zrównoważona turystyka podkreśla równowagę w działalności turystycznej i jej wpływu na otoczenie, jakim jest środowisko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *