Spokojnie, nie ma tak źle, aby chleb z piasku miesić. Każda strona internetowa może być przeprojektowana i zoptymalizowana na nowo. Ważne by strona internetowa przyciągała docelowych Klientów oraz realizowała założone cele. Tworzenie strony to proces w którym warto zadać sobie pytania dotyczące jej struktury, budowy oraz celu jej powstania. Projektowanie graficzne strony internetowe to etap końcowy, a jeżeli chcesz budować skuteczny biznes warto stworzyć ją w oparciu o dane, persony i stosownie umieć wyciągać wnioski.
Inwestycja w stronę internetową czy koszt ?
Chęć osiągnięcia największego z możliwych zysku lub zwrotu z inwestycji jaką jest strona internetowa, jest – moim zdaniem – czynnikiem najważniejszym. Jeśli ktoś chce osiągnąć zysk, musi zrobić wszystko, aby przyciągnąć jak największą liczbę potencjalnych klientów. Tu nie pomoże piękny uśmiech, czy dobry bajer. Oczywiście, one też grają jakąś rolę, ale są tylko trybikami w maszynie gwarantującej duży zysk. Wielu ludzi zakłada stronę internetową, ale zawsze na początku ta chęć zysku jest znikoma. Tłumaczą to sobie, iż początki bywają trudne i trzeba najpierw zainwestować, aby z tej inwestycji wyciągnąć duże zyski. A to błąd. O zyskowności tworzenia strony internetowej trzeba myśleć od początku, bez względu na to, czy mamy zaplecze, czy też nie.
Strategia przedsięwzięcia. Skuteczna strona internetowa.
Tutaj chyba nikt nie ma wątpliwości, iż planując odpowiednią strategię, przyczyniamy się w dużej mierze do szybkiego osiągnięcia sukcesu naszej firmy. Warto w procesie projektowania strony www zadbać o budowę grupy docelowej i projektowanie person. Strona internetowa tworzona bez planowania, niewiele może zdziałać. Zdając się na los, czy przeznaczenie, lepiej zajmijmy się wróżeniem, niż prowadzeniem agencji interaktywnej projektującej strony www. Tutaj potrzebny jest plan i konkretne realizowanie go w realnych kategoriach. Przede wszystkim powinniśmy zadać sobie pytania do kogo kierujemy ofertę oraz kto jest naszym Klientem ?
Strony internetowe generujące zysk
Nic samo się nie zrobi. Jeśli mamy plan rozwoju firmy, powinniśmy uwzględnić w nim właśnie wielkość i rodzaj rynku zbytu. Odpowiednio zaprojektowana strona www będzie nas w tym wspierać. Jeśli nasz rynek to przykładowa pustynia, a nasz towar to piasek, lepiej zajmijmy się sprzedażą wody.
No tak, ale rynek produkcji stron www, to rynek globalny. Możemy nawet pokusić się o zlecenia poza granicami własnego kraju. Poza tym nie musimy martwić się o lokal (można pracować we własnym domu), oraz logistykę. Załatwi to za nas sam internet. To duże koszty, a nam one odpadną już na starcie. Jednak agencje digitalowe lub interaktywne tworzące strony internetowe powstają jak grzyby po deszczu, liczna liczba specjalistów oraz domorosłych projektantów stron wykorzystujących gotowe szablony, motywy jest przytłaczająca. Wyróżnić możesz się jakością, gwarancją oraz indywidualnym projektem graficznym strony internetowej.
Koszty i opieka nad stroną internetową
Budowa strony internetowej to jednorazowy koszt i współpraca z agencją digital lub freelancerem. Poza opieką nad stroną lub abonamentem za domenę czy hosting sama strona internetowa nie wymaga wkładu środków. Pieniądze przydadzą się na początku w innym miejscu Twojego biznesu na rozwój reklamy tzw. pijar, ogłoszenia na dobrych stronach www o naszej kompetencji, rzetelności i szybkości wykonywania zleceń, oraz ewentualnie jakiś dobry program, który ułatwi nam pracę. Warto przeznaczyć środki na optymalizację strony internetowej oraz budowę jej widoczności w wyszukiwarce Google.
Zarządzanie agencją digital
Najlepiej sprawy księgowe polecić dobremu księgowemu, lub zgłosić się do biura usług księgowych, który poprowadzi naszą agencję digitalową bez potrzeby naszego udziału. Kontakty z Urzędem Skarbowym, czy ZUS-em, możemy sobie na razie odpuścić, ponieważ zajmie się tym nasza księgowa. My zajmijmy się przede wszystkim pracą w agencji, czyli szukaniem zleceń, oraz samym projektowaniem stron www. Nikt nie urodził się omnibusem. Róbmy to, co umiemy najlepiej. Resztę spraw związanych z naszą agencją digital, zostawmy profesjonalistom, których wynajęcie staje się w niektórych okolicznościach niezbędne.
Artykuł przygotowano wspólnie w agencją digital hauerpower.com na codzień realizującej indywidualną obsługą 360 firm w zakresie prowadzenia kampani, opieki nad stronami oraz budowaniem widoczności SEO.