8 pomysłów na lokalną promocję firmy

promocja-firmy

Marketing firmy działającej lokalnie różni się znacznie od tego prowadzonego przez firmę ogólnokrajową lub globalną. Przede wszystkim, prowadząc lokalny biznes mamy mniejszy budżet na reklamę i chcemy uniknąć konfrontacji z molochami

1. Naturalny marketing szeptany

Wysoka jakość usług i odpowiednie podejście do klienta jest doskonałą promocją samą w sobie. Jeśli dostarczymy dobre usługi, informacja o tym rozprzestrzeni się w szybkim tempie wśród społeczności lokalnej co zapewni nam przypływ nowych klientów. Nad jakością naszych usług należy pracować permanentnie pamiętając o tym, że złe opinie przekazywane są z ust do ust znacznie szybciej aniżeli pozytywy.

2. Prasa lokalna

Nawet w mniejszych miejscowościach z reguły wydawane są różnego rodzaju gazety dotyczące danego regionu. Warto wykupić w nich reklamę i jeśli jest taka możliwość skupić się na prasie, która jak najbardziej nawiązuje do profilu naszej działalności. Z reguły publikacje ogłoszeń w prasie lokalnej nie są drogie, a pozawalają budować markę i pozyskiwać nowych klientów.

3.Ulotki, wizytówki

Zadbajmy o to, żeby klient, który nas odwiedził mógł do nas powrócić, zadzwonić czy przekazać informacje o naszej działalności dla innych osób. Wizytówki powinny znaleźć się w siedzibie naszej firmy, warto rozdawać je dla klientów, którzy bez problemu skontaktują się z nami ponownie mailowo, telefoniczne lub po prostu zapamiętają nasz adres, dzięki danym, które umieścimy na wizytówce.

Kolejna sprawa to ulotki, które możemy udostępniać na ulicy czy wrzucać do skrzynek pocztowych, pamiętajmy aby wykonać je w sposób przemyślany – przykładowo ustanowić rabat na nasze usługi jeśli ktoś przyjdzie do nas z daną ulotką – odbiorcy chętniej zapoznają się z treścią i zachowają ulotkę. Ulotki możemy również udostępnić w siedzibie naszej firmy.

4.Program lojalnościowy, konkursy, kupony

Konkursy czy prezenty mogą okazać się świetnym pomysłem na pozyskanie nowych klientów, ale istotne jest również to, aby klient powrócił po nasze usługi. Wiele firm wprowadza tak zwany program lojalnościowy, dzięki któremu klienci uzyskają odpowiednie rabaty czy prezenty, które zachęcają do ponownego korzystania z danych usług.

Bardzo popularna stała się również reklama firmy przez zakupy grupowe. Funkcjonuje to w ten sposób, że oferujemy nasze usługi z odpowiednim rabatem, klienci żeby z nich skorzystać muszą kupić odpowiednie kupony zniżkowe, które są rozsyłane do konsumentów przez firmy organizujące zakupy grupowe. Reklama dociera do mieszkańców danego miasta, których do skorzystania z oferty zachęca niska cena. Najważniejsze jest jednak to, że klienci dowiadują się o naszych usługach, mogą je przetestować i jeśli nasza obsługa będzie odpowiednia, z pewnością do nas powrócą.

5.Uczestnictwo w wydarzeniach lokalnych

W marketingu lokalnym bardzo istotne okazuje się pozytywne kreowanie naszego wizerunku. Jeśli będziemy rozpoznawalni i co najważniejsze ludzie będą o nas dobrze mówić z pewnością chętnie skorzystają z naszych usług. Warto uczestniczyć w różnego rodzaju wydarzeniach lokalnych. Przykładowo możemy zostać sponsorem lokalnej drużyny sportowej, uczestniczyć w targach, imprezach związanych z naszym regionem czy też organizować własne inicjatywy, z których skorzysta społeczność lokalna.

6.Strona www

Nawet jeśli nie kierujemy naszych usług poza społeczność lokalną warto zainwestować we własną stronę internetową, według Google aż 97% klientów szuka informacji o usługach lokalnych w internecie. Strona internetowa nie musi być skomplikowana, powinna zawierać informacje o firmie, dokładny opis usług, wskazówki dojazdu i dane kontaktowe. Warto dodać stronę do map Google wówczas lepiej sprecyzujemy wskazówki dojazdu i zadbamy o wyświetlanie w wynikach lokalnych. Istotne jest również, żeby meta opisy naszej strony zawierały informacje o rejonie, w którym działamy.

Stworzenie strony internetowej nie zapewni nam sukcesu, jeśli nie będzie ona widoczna w wyszukiwarkach. Należy zadbać o pozycjonowanie na frazy lokalne. Warto wykorzystać planer słów kluczowych od Google jeszcze przez tworzeniem strony, aby sprawdzić ile wyszukań miesięcznie mają interesujące nas frazy i pod nie zoptymalizować stronę.

7.Adwords i Facebook lokalnie

Odpowiednio ustawione kampanie Adwords pozwolą nam dotrzeć do użytkowników Internetu z danego obszaru. Właściwe ustawienie jest niezwykle ważne, ponieważ nie warto adresować reklamy do odbiorców z całego kraju jeśli przykładowo działamy wyłącznie w Toruniu. Wiele osób popełnia błąd dobierając jedynie słowa kluczowe połączone z miastem, przykład: mechanik Toruń, kwiaciarnia Poznań. Kampanie Adwords pozwalają ustawić, aby takie frazy jak mechanik, zakład mechaniczny, kwiaciarnia etc. wyświetlały się dla odbiorców z danego miasta.

Popularność serwisów społecznościowych ciągle wzrasta, Facebook pozwala nam dotrzeć do wielu grup związanych z naszym miastem. Warto zapisać się do takich grup i aktywnie w nich uczestniczyć – publikować ciekawe treści, oczywiście bez nachalnej reklamy. Do tego możemy tworzyć także banery reklamowe, które kierujemy wyłącznie do wybranych grup, warto przetestować takie rozwiązanie.

8.Reklama w internetowych portalach regionalnych

Obecnie funkcjonuje wiele portali regionalnych, na których możemy dodać lub wykupić informacje o naszej firmie. Może to być reklama graficzna na stronie głównej portalu, ogłoszenie czy też interesujący, ekspercki tekst z nawiązaniem do naszej firmy. Im więcej wpisów pojawi się w sieci, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów.

W dobie wszechobecnej konkurencji firmy działające lokalnie muszą skupić się na jak najwyższej jakości usług oraz przemyślanej strategii reklamowej. Działania marketingowe powinny być prowadzone w sposób permanentny, jedynie w takim wypadku osiągniemy najlepsze wyniki.

Artykuł przygotowany dzięki współpracy z portalem http://buzzwise.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *