Afiliacja – dobry sposób na dodatkowy zarobek

need-for-affiliation

Coraz więcej osób rezygnuje dziś z pracy na pełen etat, decydując się na pracę zdalną. Nie brak również osób, które szukają dodatkowych źródeł dochodu i sposobu monetyzacji swoich działań w internecie. Jeżeli dodamy do tego sklepy internetowe, którym zależy na skutecznej i efektywnej reklamie… Dochodzimy do afiliacji.

Marketing afiliacyjny polega na współpracy trzech podmiotów: wydawców, reklamodawców oraz sieci afiliacyjnej (partnerskiej).

Reklamodawcą może zostać sklep internetowy lub firma, prowadząca sprzedaż swoich usług bądź produktów online.
Grono wydawców jest nieco szersze, ponieważ do nich zaliczamy wszelkie osoby aktywnie korzystające z internetu. Są to więc zarówno chętnie pozyskiwani do współpracy blogerzy i influencerzy, ale także portale i serwisy tematyczne oraz użytkownicy social media, albo nawet osoby, które korzystają z wysyłania maili i mogą podzielić się w ten sposób ze swoimi znajomymi produktami reklamodawców.

Tymczasem sieć afiliacyjna to serwis, który daje możliwość niezależnej współpracy reklamodawców oraz wydawców, jednocześnie dbając o rozliczanie tej współpracy, jej rozwój i utrzymanie dobrych relacji pomiędzy reklamodawcami i wydawcami.

pozyskiwanie i generowanie leadów sprzedażowychJak to wygląda w praktyce? Wydawca, za pomocą udostępnianych mu narzędzi (banerów, widżetów produktowych czy linków partnerskich), poleca produkt bądź usługę reklamodawcy i otrzymuje wynagrodzenie za osiągnięty efekt. Pożądany efekt determinowany jest przez model rozliczenia, na bazie którego partnerzy afiliacyjni współpracują ze sobą. Wyróżniamy trzy modele:

  • CPS (cost per sale) – wydawca otrzymuje prowizję za zakup dokonany z jego polecenia. Jest to najbardziej popularny model rozliczenia w sieciach afiliacyjnych.
  • CPL (cost per lead) – wydawca zarabia z góry określoną stawkę  za dostarczenie leada, czyli za zrealizowanie konkretnego celu. Może być nim np.:  wypełnienie formularza rejestracyjnego, pozostawienie swoich danych kontaktowych czy wniosek o otwarcie konta bankowego. Model ten stosują firmy oferujące usługi, a nie produkty.
  • CPC (cost per click) – rozliczenie za kliknięcie. Wydawca otrzymuje stałą stawkę za przekierowanie do strony reklamodawcy, czyli za kliknięcie a nie transakcję.

Afiliacja jest jednym z najlepszych sposobów na systematyczny wzrost przychodów, zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców. Reklamodawcy otrzymują bazę potencjalnych wydawców (w sieci afiliacyjnej webePartners mamy ich ponad 10 000), którzy mogą aktywnie zaangażować się w promocję, a wydawcy mogą wybierać spośród setek reklamodawców (w webePartners do wyboru jest ponad 500 programów partnerskich) i zarabiają na polecaniu ich produktów.

Zaletą współpracy afiliacyjnej jest dobrowolność formy współpracy, gdyż wydawcy mogą korzystać z wielu narzędzi dostarczanych przez sieć afiliacyjną. Równocześnie, nakład pracy i poświęcany czas, również zależą tylko i wyłącznie od samych wydawców. To oni decydują o intensywności promocji na swoich powierzchniach reklamowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *