Audyt SEO i stron internetowych — czym jest i czy to dobry pomysł?

Audyt SEO i stron internetowych — czym jest i czy to dobry pomysł?

Audyty stron internetowych nie są jeszcze tak popularne, jak na zachodzie lub w branży biznesowej — dla dużych marek i przedsiębiorstw. Niezależnie jednak od tego są doskonałym sposobem na sprawdzenie naszej strony internetowej pod różnymi kontami i uzyskanie cennej wiedzy o stanie naszej witryny. Audyty takie sprowadzają różne części serwisu oraz są wykonywane niezależnie od wielkości strony czy rodzaju projektu. Poniżej prezentujemy – czym są audyty stron internetowych, kto je wykonuje, jakie elementy są sprawdzane w ich trakcie oraz dlaczego warto wykonać taki audyt.

Czym są audyty stron internetowych/SEO?

Audyty stron internetowych bądź audyty seo to sprawdzenie naszej strony internetowej pod różnymi kątami. Audyty takie dostarczają nam informacji o stanie naszej witryny. Mogą być wykonywane zarówno kompleksowo i prześwietlać całą witrynę, jak i dotyczyć jedynie konkretnego zagadnienia np. SEO. Same audyty możemy wykonywać również niezależnie i niezobowiązująco bez nawiązanie dłuższej współpracy. Składają się one z kilku elementów oraz mogą badać różne strefy witryny — od bezpieczeństwa po estetykę. Efektem audytu SEO bądź strony internetowej jest raport. Osoba lub firma audytująca określa w nim wszystkie słabe i mocne strony oraz zawiera rekomendacje na dalszy rozwój witryny. Audyty mogą dotyczyć zarówno samej strony internetowej jak też skupiać się jedynie na SEO, czyli optymalizacji pod wyszukiwarki Google i sprawdzać wiele elementów pozycjonowania. Z tego rozwiązania możemy również korzystać jako osoby prywatne czy osoby prowadzące firmę — niezależnie do wielkości witryny.

Audyt witryny może składać się od kilkunastu do kilkuset sprawdzanych elementów, a dokładność zależy jedynie od danej firmy audytującej i oferty, którą wybraliśmy. Przeważnie ceny audytu wynoszą ok. kilkuset złotych, ale i w tym wypadku cena jest zależna od rodzaju działań oraz ilości wybranych opcji. Każda agencja przeprowadzać może audyt również w nieco inny sposób, ale dla końcowych wyników i informacji nie jest to kluczowe.

Kto wykonuje audyt stron internetowych?

Na rynku działa wiele firm i profesjonalistów, którzy oferują wykonanie audytu naszej strony. Bez problemu powinniśmy znaleźć odpowiedniego audytora np. na podstawie opinii czy renomy. Z pewnością audyty SEO wykonują agencje SEO oraz specjaliści zajmujący pozycjonowaniem. Ady stron internetowych wykonają agencje marketingowe oraz biura informatyczne czy profesjonaliści działający jako freelancerzy — wolni strzelcy. Wybierając audytora, nie powinniśmy jednak kierować się ceną, ale renomą, opiniami i zakresem usług. Wydane środki zwrócą się nam w postaci trafnej analizy witryny i nie będziemy musieli jej powtarzać audytu jak ma to często miejsce w przypadku niskich stawek za audyt. Tu znajdziesz profesjonalne i kompleksowe audyty stron: https://jazzseo.pl/audyt-seo

Dlaczego warto sprawdzić naszą stronę internetową?

Sprawdzanie naszej strony internetowej jest bardzo korzystne pod wieloma względami. Pierwszym powodem, dla którego powinniśmy przeprowadzić audyt, jest sprawdzenie stanu naszego pozycjonowania. Jeśli dowiemy się, na jakim jest poziomie, będziemy mogli wprowadzić odpowiednie poprawki i uzyskać dużo wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. To z kolei przełoży się na więcej odwiedzin i większy zarobek. Naszą stronę warto audytować, aby sprawdzić jej zabezpieczenie oraz główne funkcjonowanie. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych awarii czy wielu zagrożeń cybernetycznych. Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie co pewien czas funkcjonalności oraz estetyki strony, które również mają duży wpływ na to, jak odbierają ją klienci i czy budzi ona np. zaufanie. Wykonanie takiego audytu nie jest zobowiązujące, bez problemu znajdziemy wiele marek i agencji audytujących, a ceny nie są relatywnie drogie do tego, co otrzymujemy w zamian.

Jakie elementy są sprawdzane?

SEO i pozycjonowanie witryny to pierwszy element, jaki jest sprawdzany na naszej stronie internetowej. Osoby ją audytujące z pewnością dokładnie prześwietlą wszystkie możliwe punkty pozycjonowania. Jednym z najważniejszych są teksty SEO i optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Specjaliści sprawdzą, czy na stronie znajduje się odpowiednia ilość zwrotów i słów kluczowych dla danej kategorii, czy słowa te są odpowiednie oraz umieszczane w odpowiedniej częstotliwości. Sprawdzą też, czy słownictwo zawiera dodatkowe — rzadsze frazy z kategorii oraz np. long taile przydatne podczas pozycjonowania pod wyszukiwanie głosowe. Kolejnymi elementami SEO, które są sprawdzane to tytuł i opis strony widoczne w wynikach wyszukiwania oraz nagłówki i metadane. Audytorzy sprawdza też, czy strona zawiera linkowanie wewnętrzne, czyli odnośniki do innych materiałów na naszej witrynie, które pomagają ja pozycjonowania oraz, czy witryna jest odpowiednio zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google.

Kolejnym elementem, który może być sprawdzany podczas takiego audytu — jest responsywność strony. Obecnie Google kładzie duży nacisk na posiadanie mobilnej wersji witryny, która jest nieco inna i działa nieco inaczej na smartfonach czy tabletach. Jej stworzenie nie jest bardziej skomplikowane niż podstawowej witryny, a posiadanie znacznie ułatwia używanie strony na urządzeniach mobilnych.

Nasza witryna sprawdzana może być również od strony użytkowej. Audytorzy prześwietlą jej szkielet oraz poziom skomplikowania. Łatwe poruszanie się po witrynie to duża zaleta i ważny czynnik, który wymaga poprawy, jeśli nie działa odpowiednio. Podczas audytu zostanie przetestowana również szybkość wczytywania się witryny, która również ma duży wpływ na wyszukiwarkę Google i jakość korzystania z naszej strony. Po przeprowadzeniu testów tego rodzaju możemy dowiedzieć się np. czy strona jest komfortowa w użytkowaniu, czy wszystkie moduły działają poprawnie oraz, czy witryna wykorzystuje cały swój potencjał.

Niektóre agencje audytujące mogą również oceniać naszą witrynę od strony graficznej Jest to bardzo ważny element, gdyż obecnie klienci i użytkownicy kładą duży nacisk na kwestie wizualne i stawiają wysoko poprzeczkę. Szybko zmieniające się trendy czy moda może spowodować, że będziemy musieli zmienić szatę graficzną strony, aby w dalszym ciągu była ona modna i “na topie”. Oprócz tych elementów sprawdzanych jest też wiele innych, a wszystkie działania oraz sugestie i wyniki umieszczane są w raporcie z audytu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *