Awaria laptopa – Jak wybrać dobry serwis komputerowy?

Kiedy nasz laptop dobrze działała, ułatwiają nam życie. Jednak wizja utraty naszych danych, zdjęć i filmów może doprowadzić nas do niepotrzebnego stresu i szybszego bicia serca. Przed powierzeniem obcej osobie naszego laptopa do naprawy warto dowiedzieć się na, co zwrócić uwagę wybierając serwis komputerowy. Oto 6 praktycznych wskazówek, które pomogą Ci znaleźć rzetelnych specjalistów od naprawy laptopów.

desk-2852986_640

Zapytaj o gwarancję po naprawie sprzętu

Sprawdź, czy wybrany przez Ciebie serwis oferuje gwarancję po wykonaniu naprawy. Dowiedz się również czy firma oferuje gwarancję w sytuacji nieumyślnego uszkodzenia laptopa przez serwisanta. W sytuacji, gdy serwis laptopów reklamuje się jako oficjalny serwis lub partner firmy, która jest producentem naszego laptopa, warto sprawdzić rzetelność tych deklaracji, aby uniknąć przypadków, gdzie tracimy gwarancję na laptopa, gdyż nie naprawialiśmy go w renomowanych punktach. Sprawdź również, czy jest odpowiednio licencjonowany i że te licencje są aktualne.

online-sales-2108028_640

Cennik Usług

Zawsze porównuj cennik usług od kilku firm. Wystrzegaj się firm, które proszą o pieniądze z góry lub naliczają opłaty za godzinę pracy. Większość firm zajmujących się naprawą komputerów nalicza obecnie opłaty zgodnie z rodzajem wykonanej usługi. Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz w ogłoszeniu oraz stronie internetowej firmy. Pamiętaj jednak, że czasami ciężko jest podać konkretną cenę za naprawę. Wszystko zależy od rodzaju uszkodzenia laptopa, w takich przypadkach koszt usługi należy ustalić indywidualnie.

Bądź przygotowany na alternatywne rozwiązania.

Może się tak zdarzyć, że Twój laptop jest już po prostu za stary i nie może poradzić sobie z ilością zainstalowanego oprogramowania lub wymiana uszkodzonych części będzie nieopłacalna. W tej sytuacji poproś serwisanta o przygotowanie alternatywnego rozwiązania, jakim może być kupno nowego komputera przenośnego. Wiele serwisów prowadzi również sprzedaż sprzętu komputerowego nowego lub używanego i będzie w stanie skutecznie przenieść dane z uszkodzonego laptopa do nowego.

Przykładowe naprawy, które przeprowadzi serwis laptopów

Najczęściej awarie laptopów mają trzy przyczyny, są to:

  • Uszkodzenia mechaniczne,
  • Uszkodzenia podzespołów sprzętu (hardware),
  • Błędne działanie oprogramowania (software).

Dobry i sprawdzony serwis bez problemu poradzi sobie z każdym rodzajem awarii.mother-board-581597_640-1W przypadku uszkodzeń mechanicznych zazwyczaj naprawa wymaga:

  • wymiany pękniętej matrycy monitora,
  • wymiana zawiasów, które są powodem niedomykania się klapy monitora,
  • osuszanie zalanych części komputera,
  • wymiana uszkodzonych gniazd np. USB lub pęknięcie tacki napędu CD/DVD,
  • naprawa układu chłodniczego.

Jeżeli jest, to awaria sprzętu komputerowego naprawa będzie dotyczyła:

  • wymiany podzespołów (karta graficzna, procesor, płyta główna)
  • wymiana pamięci RAM
  • naprawa układów zasilania
  • wymiana dysku twardego.

W razie problemów z oprogramowaniem serwis zrealizuje naprawy w zakresie:

  • usunięcia z komputera szkodliwego oprogramowania
  • przywrócenia systemu operacyjnego
  • instalacji nowego systemu operacyjnego
  • naprawy błędnie działających aplikacji.

Sprawdź opinie klientów

Szukając serwisu komputerowego zawsze sprawdzaj opinie klientów na jego temat, które zamieszczone na stronach takich jak Google, na profilach na Facebook oraz na miejskich forach dyskusyjnych. Korzystając z ocen i zdań innych osób, możesz również dowiedzieć się o doświadczeniu, jakim dysponują osoby zatrudnione w serwisie. Pozwoli Ci to uniknąć osób, które tylko udają specjalistów, jak również niepotrzebnych wydatków i nerwów. Fachowcy często na pierwszy rzut oka potrafią określić uszkodzenie laptopa. Dzięki rzetelnym recenzjom serwisów upewnisz się, że dana osoba naprawdę zna się na swojej pracy. Długa lista zadowolonych klientów jest często najlepszym wskaźnikiem, który firma wywiązuje się z obietnic.

Zapytaj znajomych lub rodzinę.

Zanim zaczniesz przeszukiwać lokalne katalogi firm lub internet, zapytaj swoich bliskich o serwis komputerowy godny polecenia. Jeżeli kilka osób z Twojego otoczenia miało pozytywne doświadczenia z danym serwisem, prawdopodobieństwo szybkiego i fachowego rozwiązania Twoich problemów jest bardzo wysokie.

Polecamy również: Serwis Apple Warszawa
Jak samodzielnie naprawić iPhone w domu? Podstawowe czynności i narzędzia

2 komentarze

  1. Kaleron pisze:

    Dobry serwis będzie się starał naprawić uszkodzone podzespoły, a nie je wymieniać. To niższy koszt dla klienta, a większy zarobek dla serwisu. Oczywiście rozbitej matrycy się nie naprawi…ale 3/4 usterek płyt głównych jest naprawialnych w całkiem rozsądnych pieniądzach. Śmiem się nie zgodzić z twierdzeniem, że wiele serwisów prowadzi też sprzedaż laptopów. 10 lat temu może tak, ale w tej chwili marże są tak niskie, że jak ktoś ma serwis, to przeważnie nie chce mu się handlować. My też zazwyczaj odsyłamy klientów zainteresowanych kupnem nowego laptopa na portale aukcyjne. Gwarancja…tak…ale jakże często trzeba klientom przypominać, że jest to gwarancja na określoną usługę, a nie dożywotnie auto-casco na cały sprzęt.
    “Autoryzowany” i “renomowany”, to dwa różne pojęcia. Nieraz naprawiamy po autoryzowanych…Autoryzowany serwis łatwo poznać po tym, że jest 2- 3 razy droższy od konkurencji. Klient płaci więcej m. in. za ciągłość gwarancji, łatwą dostępność specyficznych dla danego modelu części itp. Jeśli serwis ma normalne ceny, prawdopodobnie sami się autoryzowali. Czy warto iść do autoryzowanego serwisu? Moim zdaniem tylko z naprawami gwarancyjnymi, za które płaci producent.
    Cenniki usług przeważnie są widełkowe. Nie oczekuj, że ktoś Ci poda dokładną cenę naprawy na podstawie rozmowy telefonicznej. Bez szklanej kuli byłoby to mocno ryzykowne, wręcz nieodpowiedzialne. Tym bardziej, że klienci przynosząc sprzęt często kłamią np. zatajając fakt zalania laptopa.
    Co do opinii z internetu…w epoce marketingu szeptanego można mieć sporo pozytywnych opinii w stosunkowo krótkim czasie za niewielkie pieniądze. Ludzie sami z siebie rzadko piszą opinie pozytywne. Już prędzej napiszą negatywną, bo jak jest wszystko w porządku, to uważają, że tak ma być, a jak coś pójdzie nie tak , to wtedy jest powód, by napisać opinię negatywną. I to wcale nie musi być wina serwisu – wystarczy odmowa naprawy gwarancyjnej usterki powstałej ewidentnie z winy klienta, by dostać negatywną opinie. Podejrzenia powinny budzić opinie anonimowe, duża ilość opinii dodana w krótkim czasie, opinie pisane w ogólnikowych superlatywach. Brak opinii negatywnych może świadczyć o tym, że serwis działa bardzo krótko, ma mało zleceń lub podejmuje działania w celu usunięcia negatywnych opinii. Statystyka jest nieubłagana i każdy kiedyś trafi na klienta, z którym, jakby się nie starał, to na koniec i tak się pokłóci.
    Najlepiej opierać się na opiniach i poleceniach od osób znajomych i zaufanych. I porozmawiać chwilę z serwisantem – naprawdę nie trzeba dużo, by wyczuć, czy jest to człowiek, który się zna na tym co robi.

  2. Adam pisze:

    Prowadzę małą firmę i chciałbym mieć jakieś niewielkie prezenty, które mógłbym dawać moim klientom przy realizacji zamówienia. Wydaje mi się, że kubki czy długopisy są ostatnio dosyć oklepane i niezbyt mile widziane. Odkryłem ostatnio jednak usbprezent i wydaje mi się, że może to być fajna forma niewielkiego upominku. Co o tym sądzicie? Sprawdzi się, czy jednak pozostać przy tradycyjnych długopisach?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *