Biznes na wymiar – zaprojektuj niebanalne wyposażenie w swojej firmie

patch-project-diy-furniture-joints-1

Trudno się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że dzisiejszy świat pełen jest niepowtarzalności, która jednak składa się z odnawialnych, powielanych elementów – zmienia się jedynie kolor, czasem kształt, często zaś tylko ustawienie. To indywidualna kompozycja i dobór dodatków nadają wnętrzom cech reprezentujących wartości wyznawane w firmie. Pracownicy nie tylko swoim ubiorem, ale też miejscem pracy przedstawiają stanowisko przedsiębiorstwa wobec konsumenta – czy to postawa pełna szacunku, elegancji czy ciepła i sympatii.

Odpowiednie wyposażenie wnętrza to także kluczowy element, aby wywrzeć dobrze pierwsze wrażenie bez uciekania się do sztuczek, które klienci mogą wyczuć podczas rozmowy. Znacznie ułatwia to kontakt i pomaga w usprawnieniu komunikacji i późniejszej efektywnej sprzedaży.

Jak cię widzą…

To, jak wygląda biuro czy gabinet ważne jest szczególnie w renomowanych firmach i prestiżowych zawodach, gdzie profesjonalizm dodatkowo podkreśla wagę i wyjaśnia wysoką cenę za oferowany produkty bądź usługi. Zdarza się, że warunki na stanowisku pracy narzucone są przez rodzaj pracy, jaka jest na nim wykonywana – sterylność podczas przeprowadzania badań laboratoryjnych czy konserwacji nowoczesnych technologii.Są to jednak stanowiska rzadko odwiedzane przez przypadkowych, nieprzygotowanych ani nieprzeszkolonych gości.

Większość specjalistów jednak dba o swój image w oczach klientach. Prawnicy, lekarze czy architekci są szczególnie wrażliwi na punkcie odpowiedniego wystroju wnętrza oraz dopasowanym na miarę meblom od znanych, cenionych i drogich producentów – ma to świadczyć o prestiżu i wysokich kwalifikacjach.

Jednak większość firm przygotowana jest na przyjmowanie klientów, na których muszą wywrzeć odpowiednie wrażenie, ponieważ ich zawód nie cieszy się społeczną renomą ani pozytywnymi skojarzeniami związanymi z jego wykonywaniem. Wolne zawody bądź zawody kreatywne, takie jak dziennikarstwo, wydawnictwa poligraficzne, agencje reklamowe i interaktywne, szkoły językowe czy ośrodki szkoleniowe są narażone na ogólnospołeczne, stereotypowe opinie. W dodatku powstaje ich coraz więcej w przypadkowych miejscach, co nie sprzyja wytwarzaniu atmosfery wiarygodności i zaufania.

Własny ślad

Najlepszym rozwiązaniem jest zaprojektowanie własnego wyposażenia firmy. Jest to przedsięwzięcie znacznie droższe od kupna gotowego zestawu przygotowanego przez projektantów. Wymaga również więcej czasu i zaangażowania oraz pewną wizję całości – tego, co pragniemy przekazać za pomocą mebli, koloru ścian czy dodatków. Ważne jest abyśmy wiedzieli do czego zmierzamy i połączyli to z funkcjonalnością miejsca pracy, które ma sprzyjać nie tylko klientom, ale też pracownikom. Ich efektywność zależy od ich nastroju – w ciasnych, dusznych pomieszczeniach, gdzie znajdują się niepotrzebne regały czy dokumentacja, dla której nie ma odpowiedniej szafki, mogą wprowadzić niepotrzebną dezorganizację.

Przestrzeń jest tak samo ważna jak funkcjonalność. Im więcej światła i wolnego miejsca mają pracownicy, tym lepiej się czują. Należy jednak pamiętać, aby z tym nie przeszkadzać, ponieważ za dużo może również rozpraszać uwagę i słabo dyscyplinować.

W artykule wykorzystano informacje ze strony Lanomeble.pl – łóżka piętrowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *