Czy czekoladki z napisem to dobre rozwiązanie?

Marketing przybiera najróżniejsze formy działania. Począwszy od bezpośredniego kontaktu z klientem, poprzez wykorzystywanie badań i w końcu użycie mediów społecznościowych w marketingu cyfrowym. Nowym trendem marketingowym jest próba wykorzystania wielości zmysłów u potencjalnego klienta.

Czekoladki z napisem

Dlaczego działać tylko na wzrok, skoro również smak i dźwięk mogą przyciągać klienta do konkretnego produktu? Tym sposobem na rynku pojawił się nowy pomysł – wykorzystanie dobra, które pozwoli pobudzić wszystkie zmysły, budować pozytywny wizerunek firmy i kreować korzystne skojarzenia. Nic nie wzbudza równie pozytywnych emocji co… czekolada! Działa praktycznie na wszystkie zmysły a do tego jest produktem uniwersalnym. Nadaje się na prezent urodzinowy, przekąskę, przeprosiny czy po prostu atrakcję dla dzieci w postaci słodyczy. Trudno znaleźć osobę, u której czekolada wzbudza negatywne konotacje. Nawet gdy ktoś nie lubi smaku czekolady, bardzo często kupuje ją dla bliskiej osoby.

Łatwo zatem zauważyć, że potencjał marketingowy czekolady jest ogromny. Już teraz na licznych produktach możemy zauważyć znaki towarowe bądź logotypy firm czy producentów. Dlaczego zatem nie zainwestować w czekoladki z napisem bądź czekoladki reklamowe? Proponowana forma marketingu miałaby sens dla dwóch stron. Zarówno zleceniodawca, jak i zleceniobiorca zyskaliby zarówno w sferze finansowej, jak i stricte promocyjnej. Tworzenie konkretnych znaków na wyrobach z czekolady nie jest czasochłonne, a mogłoby znacznie poprawić stan budżetu firmy.

Wyobraźmy sobie czekoladki z napisem, na którym widnieje nazwa firmy. Siłą rzeczy – niezależnie od sympatii względem danego przedsiębiorstwa – pozostanie nam ona w pamięci. Co więcej, będzie się kojarzyła z pozytywnym odczuciem w naszym życiu, czyli jedzeniem smacznej przekąski. Równie duży potencjał niosą za sobą czekoladki reklamowe. Mogą one przybierać postać bezpośredniego marketingu, w którym to przedstawiciele firmy sami inicjują kontakt z potencjalnym klientem. Jedną z zachęt mogą być właśnie produkty czekoladowe, na których można znaleźć logotyp bądź nazwę firmy.

Nie ma jednoznacznej definicji skutecznego marketingu. Firmy niejednokrotnie decydują się na liczne strategie marketingowe – jedną z nich jest właśnie wykorzystywanie czekolady jako promocji marki, które gwarantuje połączenie marketingu bezpośredniego i relacyjnego. W erze marketingu cyfrowego czekoladki reklamowe są z pewnością innowacyjnym, lecz potencjalnie skutecznym działaniem. Kwestią czasu jest moment, gdy również i o wspomnianych czekoladkach z napisami będziemy mówili jako o utartej formie marketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *