Czym się kierować podczas szukania pracy?

Szukanie pracy to nie lada wyzwanie. Jeśli jesteśmy zainteresowani pracą w branży, w której nie brakuje ofert, to zwykle wybór jest trudny, gdyż ciężko podjąć ostateczną decyzję. Aby okazała się ona trafna i jednocześnie najkorzystniejsza, warto wiedzieć, czym się kierować podczas szukania pracy i na jakie szczegóły danej oferty zwracać uwagę. W dzisiejszym artykule znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które z pewnością ułatwią to zadanie.

Atrakcyjne wynagrodzenie

Z pewnością najważniejszą kwestią jest wynagrodzenie, które powinno być atrakcyjne i spełniać indywidualne potrzeby. To pierwsza wartość ogłoszenia, którą należy się kierować podczas wyboru wakatu. Oczywiście nie trzeba tu z pewnością wspominać, że im wyższe wynagrodzenie, tym korzystniejsza oferta, jednak z jednym małym „ale”. Najczęściej wynagrodzenie ma bezpośredni związek z obowiązkami, dlatego warto dokładnie pod tym względem porównać ogłoszenia, gdyż niekiedy wyższa wypłata wiąże się z dużo większym zakresem obowiązków.

Elastyczny czas pracy lub możliwość zdalnego wykonywania obowiązków

Niektóre stanowiska pracy dają możliwość wykonywania obowiązków zdalnie lub w trybie hybrydowym, czyli częściowo w domu, a częściowo w biurze. Zatem możesz szukać pracy, biorąc to pod uwagę tę kwestię, szczególnie gdy będzie to dla Ciebie dużym udogodnieniem z uwagi na ograniczoną mobilność czy opiekę nad dziećmi. Aktualnie wielu pracodawców daje możliwość pracy zdalnej, dlatego nie jest to niespotykana opcja w ogłoszeniach, a poniekąd standard w niektórych branżach.

Dogodna lokalizacja

Być może istotnym parametrem podczas szukania oferty będzie dla Ciebie również dogodna lokalizacja. Nie każdy lubi stać w korkach, nie każdy ma prawo jazdy czy dysponuje samochodem i nie każdy chętnie przemierza codziennie pół miasta, aby dostać się do pracy. Zatem najczęściej najkorzystniejszym rozwiązaniem jest znalezienie pracy najbliżej swojego miejsca zamieszkania, gdyż siedzenie 8 godzin w biurze to jedno, ale dojazd i powrót to kolejne chwile, które również poświęcasz pracy.

Zakres obowiązków

Tak jak wspominaliśmy podczas opisywania atrakcyjności wynagrodzenia, niezwykle istotną kwestią jest zakres obowiązków. Lista zadań do wykonania powinna być adekwatna do oferowanej comiesięcznej wypłaty, dzięki czemu będziesz czuć się spełniony i doceniony, a Twoja praca będzie wydajna i efektywna. Zbyt wiele obowiązków może Cię przytłoczyć, przez co pojawi się presja czasu, brak satysfakcji, mobilizacji i motywacji do działania, co może jednocześnie odbić się na Twoim zdrowiu psychicznym i fizycznym. Właśnie dlatego należy mierzyć siły na zamiary.

Korzystne benefity

Bardzo ważna w każdej pracy jest motywacja pracowników, gdyż od niej zależy chęć chodzenia do biura i wykonywania poszczególnych obowiązków. Im bardziej zespół będzie czuł się doceniony, tym chętniej będzie współpracował, a zadowolenie z pracy będzie utrzymane na najwyższym poziomie. Właśnie z tego względu warto zwrócić uwagę na benefity, które powinny być dla Ciebie korzystne. Być może największą frajdę da Ci karta benefit lub bony na zakupy w popularnych sklepach. Koniecznie przejrzyj ofertę również pod tym względem. To dodatki, które z pewnością umilą codzienne obowiązki.

Opinie i rekomendacje

Nie zapominaj o zapoznaniu się z rekomendacjami pracowników i opiniami, które wyróżniają wybraną przez Ciebie firmę jako nowe miejsce pracy. To bardzo istotne, gdyż wywnioskujesz z nich, czy nie występuje ryzyko mobbingu, czy wynagrodzenie jest zawsze wypłacane na czas oraz wstępnie ocenisz, jakie panują stosunki między współpracownikami a osobami zajmującymi kierownicze stanowiska. Dodatkowo opinie utwierdzą Cię w przekonaniu, czy wszystkie korzyści z ogłoszenia faktycznie mają odzwierciedlenie w rzeczywistości, czy nie są to jedynie chwyty marketingowe, które mają przyciągnąć pracowników do danej firmy.

 

źródło zdjęć: freepik.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *