Flower box, kompozycja florystyczna – czyli jak zacząć dochodowy, kwiatowy biznes?

Purchase this image at http://www.stocksy.com/76970

Uruchomienie i prowadzenie opłacalnego sklepu z kwiatami nie polega wyłącznie na wąchaniu róż. Podobnie jak w przypadku wielu sklepów detalicznych, technologia zmieniła sposób, w jaki ludzie kupują kwiaty. Marginesy mogą być niewielkie w przypadku niektórych zamówień, a zarządzanie zapasami może być trudne, ponieważ kwiaty są produktem nietrwałym.

Kwiaciarnie – to trudny biznes

Jak się okazuje, w tym pachnącym interesie niewielu ludzi zarabia dużo pieniędzy. Mimo to pomysły takie jak flower boxy od RoseDuChateau.com udowadniają, iż w istocie kwiatowy biznes może się opłacić. Możesz zarobić godziwą pensję – w tym część na podatki i świadczenia, jeśli dobrze zarządzasz swoim biznesem.

Wskazówki dotyczące otwarcia kwiaciarni

Rozpoczęcie działalności w branży kwiatowej nie wymaga dużego kapitału. To dlatego, że możesz rozpocząć działalność nawet we własnym domu, kupując kwiaty od hurtowników. Wtedy wszystko czego będziesz potrzebować to akcesoriów, w tym wazonów i wstążek oraz innych przedmiotów, takich jak sprzęt do przycinania. W zależności od miasta – może być konieczne też uzyskanie licencji przedsiębiorcy lub sprzedawcy. Jeśli jednak otwierasz sklep pełną gębą, będziesz potrzebować od 30 000 do 50 000 zł – na początek.

Otwarcie sklepu oznacza również zatrudnianie pracowników. Jeśli nie masz doświadczenia lub po prostu nie masz chęci na to, by samotnie radzić sobie z kreatywnymi aspektami biznesu, dobrze jest wynająć projektanta, który jest w stanie tworzyć wybitne kompozycje kwiatowe. Mimo iż nie ma tutaj potrzeby posiadania certyfikatu branżowego ani wymogu uzyskania licencji, możesz zostać certyfikowanym projektantem kwiatów – aby wzbudzać większe zaufanie u swoich klientów.

Jak poszerzyć swoją ofertę i dotrzeć do większej ilości odbiorców?

Wyżej wspomniane usługi firmy, za pomocą której są wysyłane tzw flower boxy ułatwiają zamówienia w kraju i za granicą. Powiedzmy, że klient w Warszawie chce wysłać kwiaty do znajomego w Katowicach. Kwiaciarnia w Katowicach używa usługi firmy, aby współpracować z kwiaciarnią w stolicy i dokończyć zamówienie. Każda kwiaciarnia otrzymuje coś dla siebie z zamówienia, przy czym kwiaciarnia odbierająca ma większy udział.

Dołączenie do usługi firmy może zapewnić dodatkowe źródło przychodów dla Twojego interesu, ale w niektórych przypadkach może nie mieć sensu – musisz to dokładnie przekalkulować. To dlatego, że usługi tego rodzaju są często również marketerami e-commerce, przyjmując zamówienia bezpośrednio od konsumentów, a następnie filtrując je do lokalnych kwiaciarni.

Czy zatem warto zaryzykować?

Tak czy inaczej, chcąc rozwinąć swoją kwiaciarnię bądź wzbogacić ofertę tę już istniejącej taka opcja jest zdecydowanie warta wzięcia pod uwagę. Sekret tkwi w porządnym badaniu rynku i jego potrzeb, a w ten sposób może się okazać iż z marzenia o własnym punkcie z bukietami powstało florystyczne imperium o międzynarodowym zasięgu. To dlatego warto spróbować swoich sił w tym najpiękniej pachnącym biznesie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *