W dzisiejszym trudnym klimacie gospodarczym ważniejsze niż kiedykolwiek jest wymyślanie kreatywnych pomysłów na przyciągnięcie większej ilości konsumentów do prowadzonego hotelu spa. Można to osiągnąć na wiele różnych sposobów, w tym ciekawą opcją są: zachęty cenowe, kreatywne pakiety i specjalne oferty, kontakt z lokalnymi i społecznymi grupami, organizacjami i stowarzyszeniami, dodatkowe wyposażenie: wanny ogrodowe (polecamy te z http://wannaogrodowa.pl), nowoczesne stoły do masażu i inne oraz wydarzenia związane z instytucjami charytatywnymi. To wciąż nieskończona lista.
Przeprowadzono też badanie konsumenckie wśród regularnych kuracjuszy SPA, na kanwie którego można wysnuć spostrzeżenia które okazują się pomocne w zrozumieniu, jak najlepiej przyciągnąć klientów do spa i zachęcić ich do regularnego odwiedzania tego miejsca. Zerknijmy na to!
- Rekomendacje ustne były wymieniane przez 74% respondentów jako podstawowa metoda wyboru nowego spa.
- 84% respondentów stwierdziło, że ważne jest to w jaki sposób obsługa, wyjaśnia im korzyści związane z użytkowaniem poszczególnych sprzętów czy wyposażenia.
- Ponad 80% przyznało, że byli zainteresowani zakupem pakietu spa w celu osiągnięcia korzyści płynących z pielęgnacji skóry.
- Hotel Spa oferujące pakiety dotyczące kwestii stylu życia, odżywiania i dobrego samopoczucia znacznie zwiększa swoje szansę na lojalność gości.
Branża hotelarska wie, że usługi SPA stała się kamieniem węgielnym tej niszy, a powyższe dane pomagają wyjaśnić dlaczego. Jak widać, aby móc się wybić ponad konkurencję trzeba pilnować tego, by hotel szedł w kierunku zdrowia i dobrego samopoczucia. Jednak kluczową siłą, która sprawia, że spa w hotelu przyciąga klientów jest ich stała innowacja.
Ciekawym trendem jest to, że coraz więcej osób korzysta ze SPA na specjalne okazje, takie jak rocznice, urodziny itp. Rodziny i przyjaciele świętujący razem w hotelu spa – to rzeczywistość, z której jako właściciel hotelu powinieneś skorzystać.
Popularność jacuzzi w ogrodzie i łaźni tureckiej
Klienci coraz bardziej poszukują autentyzmu, tradycji i magicznego spa, który również zapewnia rezultaty, dlatego wanny-jacuzzi ogrodowe czy też doświadczenia łaźni tureckiej są jednym z najgorętszych trendów na rok 2018, aczkolwiek z wyraźnie nowoczesnym charakterem. W przyszłym roku ludzie, którzy nigdy nie słyszeli tego terminu, będą chcieli poznać w pełni jego znaczenie, a ci, którzy go znają, odkryją nowe miejsca, w tym hotele wypoczynkowe, aby doświadczyć tego jeszcze bardziej. Powinieneś to wykorzystać to w swoich działaniach marketingowych.
Czynnik przynależności
Hotelowe SPA musi być traktowane jako miejsca tworzące poczucie przynależności – nie tylko dzięki dużemu wzrostowi liczby programów członkowskich, ale także to w jak różnorodny sposób, same hotele mogą być przekształcane w ośrodki społeczne dla spragnionych przynależności klientów. Przecież hotelowe spa można przekształcić w lokalne spa w zakresie udogodnień (pomyśl o łaźni parowej, saunie, basenach, fitness, gastronomii). W ten sposób miejsca te stają się bardzo atrakcyjnymi miejscami, gdyż lokalna klientela często w takim kontekście chętniej korzysta z regularnych wizyt.
Super artykuł