Internetowe licytacje sztuki – jak zweryfikować galerię?

Ilekroć ktoś wspomina o licytacjach sztuki, w naszych głowach pojawia się niemal instynktowny obraz. Widzimy salę pełną ludzi licytujących się między sobą, licytatora nieustępliwie uderzającego młotkiem i osoby wypowiadające oszałamiające ceny na lewo i prawo.

Jednak w dzisiejszych czasach istnieje godna uwagi alternatywa dla tego modelu, znacznie mniej efektowny format, w którym wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedać bądź kupić dzieło sztuki, to laptop i filiżanka kawy.

Mówimy oczywiście o internetowych aukcjach dzieł sztuki.

Każdego dnia miliony dzieł sztuki są oferowane na aukcjach internetowych – i nie bez powodu, ponieważ sprzedaż sztuki w ten sposób z pewnością ma swoje zalety. W ciągu ostatnich kilku lat wiele osób zorientowało się, jak wiele można zarobić na aukcjach internetowych – w wyniku czego sektor ten stał się dość konkurencyjny. Na szczęście dla ciebie, zanim skończysz czytać ten tekst, będziesz wiedział, jak rozpoznać że dana galeria sztuki online jest godna Twojej uwagi.

Złota zasada! Zanim sprawdzisz galerię sztuki online – musisz wiedzieć, co sprzedajesz

Największym problemem związanym z kupowaniem czegokolwiek w Internecie jest brak możliwości zobaczenia lub dotknięcia kupowanego przedmiotu. To samo dotyczy kupowania sztuki. Jako osoba, która ma aspiracje do sprzedaży dzieł sztuki online, Twoim głównym zmartwieniem powinna być świadomość tego, co dokładnie próbujesz sprzedać, i dobre zakomunikowanie tego potencjalnym nabywcom.

Ponadto powinieneś mieć rozsądne pojęcie o atrakcyjności pracy i ogólnej wartości na rynku. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie określić tego rodzaju rzeczy, rozważ zatrudnienie rzeczoznawcy, który zrobi to za Ciebie – on najlepiej doradzi, które internetowe licytacje sztuki są godne uwagi i bezpieczne.

Na koniec należy pamiętać, że sprzedawcy, którzy oferują gwarancje zwrotu pieniędzy, zwykle uspokajają oferentów, w wyniku czego zazwyczaj osiągają wyższe ceny netto za swoje dzieła sztuki. Oczywiście, w zależności od twojej sytuacji, taka gwarancja może nie wchodzić w grę, ale pamiętaj, aby przynajmniej ją rozważyć podejmując współpracę z konkretnymi galeriami.

Znaczenie tytułów podczas aukcji internetowych

Jeśli chodzi o sprzedaż dzieł sztuki online, tytuł jest zdecydowanie najważniejszą częścią aukcji. Badania pokazują, że te kilka słów przyciąga ogromną większość potencjalnych oferentów do Twojej sztuki. Jeśli galeria online jest godna uwagi – będzie znała się na rzeczy i będzie w stanie co nieco pomóc Ci w tym zakresie. Oczywiście tytuł powinien opierać się na najpopularniejszych słowach kluczowych związanych z podobnymi dziełami sztuki.

W wierszu tytułu należy umieścić jak najwięcej wysokiej jakości słów kluczowych. Wypróbuj różne kombinacje, aby umieścić jak najwięcej słów w ograniczonej przestrzeni, nie sprawiając przy tym wrażenia nieprofesjonalnego – skoro już podejmujesz współpracę z ultra profesjonalną galerią. Oczywiście nie zapomnij też o takich typowych elementach researchu, jak sprawdzenie rekomendacji w sieci – zarówno artystów, jak i klientów danej galerii online.

Idealny prezent dla gracza – fotel gamingowy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *