Jak skutecznie zareklamować własną firmę – czyli gadżety reklamowe

gadzety

Aby skutecznie zareklamować własną firmę, w dzisiejszych czasach trzeba odpowiedniego pomysłu i środków do zrealizowania tego pomysłu. Są rozwiązania bardziej i mniej skuteczne. Są droższe i dużo tańsze, a nawet i darmowe.

Trzy metody promocji swojej firmy:

Do tych najdroższych (i niekoniecznie przy tym najbardziej skutecznych) należy wykupienie reklamy w środkach masowego przekazu, czyli w internecie, telewizji, radiu czy prasie.

Druga metoda to wszelkiego rodzaju gazety reklamowe i promocyjne, reklamy na różnych produktach i gadżetach, czy też na opakowaniach reklamowych. Jest to metoda dużo tańsza, a przy tym nawet bardziej skuteczna, na tak zwany focusing, czyli zdecydowanie trafniejsze dotarcie do klienta docelowego.

Trzecia metoda reklamy, jest to najczęściej polecenie bezpośrednie przez jednego klienta, drugiemu- potencjalnemu- klientowi. I tu należy właśnie pamiętać, że według różnych badań, zadowolony klient poleci usługę czy produkt (firmę) trzem innym osobom, a niezadowolony – w skrajnym przypadku nawet i dwudziestu. Warto więc dbać o taką formę reklamy, tym bardziej, że zadowolenie klienta w wielu aspektach jest dla firmy po prostu korzystne. Nie dość, że sam będzie wracał do nas, to jeszcze poleci innym, którzy – zadowoleni oczywiście- polecą nas kolejnym klientom.

A co zrobić, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, a obecnych jeszcze bardziej związać z marką?

Warto zaprzęgnąć do pracy, znane już od dawna, upominki reklamowe. Obecnie tak naprawdę możliwości są praktycznie nieograniczone i tylko koszt i nasza wyobraźnia, mogą te możliwości trochę zmienić. Dlaczego jednak warto zainwestować we wspomniane już gadżety? Przecież może się wydawać, że długopis reklamowy nie jest niczym interesującym i nie będzie atrakcyjny dla klienta? Błąd. Spełni on swoje zadanie znakomicie i to z kilku powodów. Po pierwsze – spowoduje zadowolenie klienta, osoby która go otrzyma. Po drugie – używany przez taką osobę (a zwykle będzie to czynione często), staje się wizytówką firmy i jego reklamą.

Podobnie bardzo często stosowana smycz. Niewielkim kosztem staje się prawdziwą reklamą, która jest zwykle często widoczna, właśnie ze względu na swoje zastosowanie i jej stosowanie. Tak naprawdę można by wymieniać i analizować kolejno wszystkie możliwe upominki reklamowe i zastanawiać się, który będzie miał większe „możliwości”. Jednak nie zawsze kubek reklamowy spełni swoje zadanie lepiej, niż na przykład pendrive, ale też nie można powiedzieć, iż notes będzie gorszym upominkiem reklamowym niż parasolka. Wszystko jak najbardziej zależy od tego, jaka ma być grupa docelowa, do kogo i w jaki sposób ma trafić reklama.

Gadżety firmowe używane na codzień

A to, że trafi jest prawie pewne. Kto bowiem nie będzie chodził chętnie w koszulce, którą otrzyma? A jeśli już ją założy na siebie, to reklama będzie sama chodziła i trafiała tam gdzie powinna- do potencjalnych klientów. Będzie to więc bardzo interesująca forma reklamy, bo można powiedzieć, że żywa… A i klient, który taką koszulkę otrzyma z całą pewnością będzie zadowolony i tym chętniej będzie jej używał (jednocześnie reklamując firmę), a z drugiej strony- tym chętniej sam do nas wróci i poleci nasze usługi innym osobom.

Moc gadżetów reklamowych

Fenomen upominków reklamowych jest taki, iż przeliczając koszt na korzyści i możliwości marketingowe, okazuje się, iż jest zdecydowanie korzystniejszy niż innych form reklamy. Raz „wypuszczony” w obieg może działać czasami wręcz latami – na przykład wspomniany już pendrive czy parasolka, na pewno będą służyły latami, a używane- będą spełniały swoją rolę jako forma reklamy. Należy także pamiętać, aby użyteczność danego gadżetu była odpowiednia. Z pewnością pracownik biurowy chętnie otrzyma i często będzie używał kubka czy pendrive, a może rzadziej parasola- choć oczywiście to tylko sugestia i wszystko zależy od konkretnej grupy (osoby) docelowej. Jednak to, co jest pewne to fakt, iż jest to forma reklamy, która nie angażuje wielkich środków, a jest…przyjemna. W przeciwieństwie do reklam płynących z telewizora i innych mediów, ta jest cicha, a jednocześnie skuteczna, a dla klienta-właściciela także pozwalająca czerpać korzyści i przyjemność z użytkowania…

Informacje na temat możliwości promocji własnej firmy uzyskaliśmy dzięki firmie zajmującej się produkcją gadżetów reklamowych dla firm www.easyb2b.pl

3 komentarze

  1. program do faktur pisze:

    Rewelacyjny artykuł! Dopiero co założyłem swoją firmę i chcę ją trochę wypromować.Niestety nie do końca mam pomysł jak to zrobić. Myślę, że opisane tu przez Was gadżety reklamowe będą idealnym rozwiązaniem. Czekam na więcej podobnych artykułów. Dziękuje i pozdrawiam.

  2. gosia pisze:

    Gadżetami do zareklamowania swojej firmy może być również zrobienie smycz reklamowych, które mogą służyć jako brelok do kluczy, czy też jako zawieszka do karty wejściowej do biura.

  3. Ewa pisze:

    Reklama jest dźwignią handlu – wszyscy to wiedzą, ale nie wszyscy wiedzą, jak użyć takiej wiedzy. Mając firmę można bardzo szybko ją “utopić” jeśli się nie skorzysta z wielu możliwości reklamy. Bo, po co komu taka firma, o której nikt nie wie? Zarabianie pieniędzy może być przyjemne, ale najpierw trzeba znaleźć tych, którzy te pieniądze nam do firmy przyniosą :). Jak to zrobić? Internet jest pełen wielu możliwości. Jedną z nich może być odwiedzenie strony printmar.pl. Grzech, aby takich możliwości nie wykorzystać, a potem narzekać, że się nie udało – bo “mam pecha”! “każdy sobie – rzepkę skrobie” 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *