Jak zaprzyjaźnić się ze współpracownikami?

Życie w zgodzie ze współpracownikami to klucz do przyjemnej pracy i podwaliny pod tworzenie zgranego zespołu. Dobre relacje z naszymi kolegami z pracy z czasem mogą przekształcić się w długoletnią przyjaźń.

Dobre wrażenie ma się tylko jedno

Budowanie dobrych relacji ze współpracownikami powinno odbyć się już na etapie poznawania. Pierwszy dzień w pracy to moment, w którym najczęściej wyrabiamy sobie o kimś opinię nawet na długie lata. Mimo iż z czasem ulega ona zatarciu, wspomnienia z pierwszych tygodni na danym stanowisku zapadają najbardziej w pamięci. Niezależnie od tego, czy to my rozpoczynamy akcesję w nowej pracy, czy pod nasze skrzydła trafia kolejny pracownik. To idealny moment, aby rozpocząć trwałą i silną więź, która ma szansę przetrwać lata.

Wsparcie podczas pracy

Nic tak nie łączy ludzi, jak wspólnie wykonywana praca. Wspólne znoszenie narzekań szefa oraz wzajemna pomoc we wszelkiego typu projektach i przedsięwzięciach cementuje nawet zróżnicowane i niedopasowane do siebie charaktery. Oczywiście nie zawsze udaje nam się nawiązanie z kimś trwałych relacji. Niemniej kultura społeczna i wzajemny szacunek wymagają, abyśmy wspierali się nawzajem w trudnych obowiązkach i pomagali sobie w razie problemów służbowych.

Integracja ze współpracownikami

Firmy bardzo często wspierają pracowników w integracji w myśl zasady, że praca to nie wszystko. Wielu pracodawców celowo organizuje imprezy pracownicze, których celem jest zacieśnianie więzi międzyludzkich. Aby zaprzyjaźnić się ze współpracownikami, warto brać udział w tego typu przedsięwzięciach. Zarówno z poziomu uczestnika, jak i organizatora. Możemy m.in. wymyślić atrakcję dopasowaną do zespołu, w którym pracujemy. Jeśli zdarzy się, iż wypad na paintballa był tym, czego wszyscy potrzebowali, nasi współpracownicy z pewnością docenią taki gest.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *