Jakie korzyści daje prowadzenie profili biznesowych

Nie da się już prowadzić biznesu bez obecności w Internecie. Oprócz strony firmowej trzeba też koniecznie mieć profile w mediach społecznościowych. Rodzi się w tym miejscu pytanie, czy lepiej prowadzić je samodzielnie, czy raczej zlecić zewnętrznej firmie? Nad tym zastanowimy się w dzisiejszym artykule.

Facebook dla biznesu, czyli dlaczego obecność w social mediach jest tak ważna?

Niekiedy okazuje się, że dobrze prowadzony profil biznesowy potrafi zdziałać dla nas więcej niż nawet najlepiej zbudowana strona internetowa np. fotowoltaika kraków. Jakie są podstawowe funkcje fanpage’a? Komu w ogóle przydaje się prowadzenie fanpage?

Przede wszystkim służy budowaniu społeczności, związanej z naszą marką. Dzięki aktywnym fanom, którzy komentują i udostępniają posty, zwiększamy zasięg organiczny oraz widoczność produktów i usług. Nieustanna obecność, poparta rzetelnymi i konkretnymi informacjami z kolei wpływa na zaufanie do naszej firmy. A to już przekłada się na budowanie sieci nowych klientów, których pozyskujemy online.

Samodzielne działania w social mediach – zalety i wady

W przypadku prowadzenia profili społecznościowych, wielu przedsiębiorców decyduje się na samodzielne prowadzenie kanałów social media. Przynosi to pewne oszczędności dla firmowego budżetu, jednak niesie też konieczność zaangażowania sporej ilości czasu i energii na publikowanie treści, odpowiadanie na komentarze, a także nieustanne pogłębianie wiedzy i umiejętności. Nieraz trzeba wybrać się na szkolenie Facebook dla firm, żeby być zawsze na bieżąco ze wszystkimi zmianami i nowinkami technologicznymi.

Agencja social media – profesjonaliści od wizerunku Twojego biznesu

Nieco inaczej wygląda sytuacja, gdy zatrudnimy specjalistów do prowadzenia naszych profili społecznościowych. Dobra agencja social media zdejmuje z nas ciężar nieustannego dbania o publikacje oraz pozwala skupić się na samym prowadzeniu działań biznesowych, czyli tym, w czym jesteśmy najlepsi.

Agencje zatrudniają całe grono specjalistów, którzy o social mediach wiedzą wszystko. Każdy z pracowników jest zawsze na bieżąco z trendami w swojej dziedzinie – content marketingu, budowania kampanii promocyjnych lub materiałów video. Dzięki temu, są w stanie zbudować profesjonalny i ciekawy wizerunek każdego biznesu, który przykuje szerokie grono fanów.

Profesjonalne firmy wyspecjalizowane w social mediach dysponują także szeregiem narzędzi, które pozwalają na nieustanne śledzenie i analizę zachowań klientów i nowych użytkowników na profilu. Sprawia to, że jeszcze skuteczniej spersonalizują przekazy promocyjne, aby zwiększyć aktywność fanów.

Może zainteresuje Cię również downloader filmów społecznościowych?

Co ciekawe, jeśli znajdziemy odpowiednią agencję, może się okazać, że koszty zatrudnienia jej będą niższe niż samodzielne działania. Dlaczego? Odpowiedź jest naprawdę prosta. Know how specjalistów o dużym doświadczeniu pozwala uniknąć kosztownego testowania rozwiązań, które nie mogą zadziałać w przypadku konkretnego biznesu.

Czy zatrudnienie agencji ma wady? Podstawową są oczywiście regularne miesięczne koszty, które trzeba uwzględniać w budżecie firmy. Oprócz tego często trzeba poświęcić sporo czasu na znalezienie zespołu, z którym nawiążemy dobry kontakt. Niestety, nawet najlepsi profesjonaliści nie pomogą, jeśli nie będziemy w stanie znaleźć z nimi wspólnego języka. Brak tej chemii może bowiem doprowadzić do powstawania konfliktów lub też zwykłych nieporozumień w założeniach i celach promocyjnych marki.

Jak prowadzić profile społecznościowe firmy?

Obecność w social mediach to konieczny element zrównoważonego budowania marki w wirtualnej rzeczywistości. Kanał firmowy musi być prowadzony profesjonalnie, z dbałością o detale oraz rzetelne przekazywanie wiedzy branżowej. Można prowadzić go samodzielnie lub z pomocą agencji zewnętrznych. Które rozwiązanie jest praktyczniejsze?

Zazwyczaj najlepiej skupić się na swojej własnej dziedzinie, w której jesteśmy najlepsi. Jeśli zatem nie mamy nadmiaru wolnego czasu oraz olbrzymiej chęci do nieustannego poszerzania wiedzy i umiejętności, lepiej oddać prowadzenie mediów społecznościowych profesjonalistom, którzy wiedzą wszystko o komunikacji w tej przestrzeni. A my skupmy się na optymalizacji działań oraz rozwoju merytorycznym naszej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *