Jakimi sposobami można przerobić rower na e-rower?

Biorąc pod uwagę cały szum o rowerach elektrycznych, możesz myśleć: „To wszystko jest bardzo dobre, ale chcę zachować swój obecny rower”. Spokojnie – w dzisiejszych czasach możesz naprawdę wiele zdziałać za pomocą zestawu do konwersji e-rowerów. Więcej ciekawych propozycji możesz znaleźć na https://zibibike.pl/.

Przerobienie roweru na elektryczny – jak zacząć?

Istnieje wiele sposobów na „zelektryzowanie” istniejącego roweru i rozpoczęcie korzystania z takiej wersji. Możesz zamontować napędzane koło, z przodu lub z tyłu, można przymocować jednostkę napędową do ramy, możesz zamontować silnik nad tylnym kołem i napędzać go przez tarcie. lub, najprościej, możesz ukryć silnik w rowerze – jak więc widać konwersja roweru na elektryczny może mieć naprawdę różne oblicza.

Żadna z tych opcji nie jest szczególnie tania ani łatwa, ale są one opłacalne w przypadku większości rowerów, bez względu na to, czy jeździsz na:

  • hybrydach
  • rowerach górskich
  • motocyklach
  • rowerze szosowym

Wiele osób może zrobić nawet mechanik domowy, jeśli czujesz że opanowałeś to jak przerobić rower na elektryczny i masz wolne popołudnia.

Jakie są twoje opcje? Spójrzmy…

Zasilane koła e-rowerów

Koło można łatwo zamienić, łatwo można zastąpić przednie koło. Jest to prawdopodobnie najbardziej praktyczna opcja dla wielu ludzi – wymień jedno ze swoich zwykłych kół bez napędu na jedno ze specjalną piastą, która zawiera silnik, akumulator i przekładnię potrzebną do jej obrócenia. Brzmi prosto, ale głównym minusem jest to, że dodaje obrotową masę do roweru (co jest trudniejsze do przyspieszenia niż masa nieobrotowa).

Jednym z produktów, które można dziś kupić, jest koło zaprojektowane z myślą o zastąpieniu przedniego koła, które ma zasięg na 64 km. Na kierownicy masz wciśniętą przepustnicę, dzięki której możesz uzyskać doładowanie, a także bezprzewodowy wyświetlacz, który pozwala dostosować ilość wspomagania.

Wreszcie, istnieje także inteligentne koło, które jest obsługiwane za pomocą aplikacji na smartfony. Występuje w różnych rozmiarach:

  • 28 cali na rowery miejskie
  • 28 cali na rowery górskie
  • 20 cali na rowery składane

Zapewnia zasięg od 40 do 100 km i pomoże Ci do 25 km / h dzięki 250-watowemu silnikowi.

Jeszcze jeden pomysł na konwersję podchodzi od rozwiązania, które wisi pod rowerem i dociska napędzany wałek do tylnego koła. Może być sterowany za pomocą jednostki sterującej zamontowanej na kierownicy lub aplikacji na smartfona i ma domyślne ustawienie zapewniające do 250 watów pomocy i maksymalną prędkość 25 km / h, z zasięgiem do 60 km. Ekscytujące również jest to, że jego pojemność może zostać zwiększona do 800 watów pomocy za pośrednictwem jednostki sterującej lub aplikacji. Pamiętaj, że Twoim obowiązkiem jest ustawienie maksymalnych limitów w aplikacji zgodnie z lokalnymi prędkościami i ograniczeniami mocy.

Jak widać, jest wiele opcji jeśli marzy Ci się konwersja zwykłego roweru na rower elektryczny – sam pomyśl o tym, które z tych rozwiązań podoba Ci się najbardziej i co będziesz chciał z niego ostatecznie uzyskać.

[TB]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *