Kupony premiowe, czyli inwestycja w klienta

Przedstawiciele różnych branży zabiegają o utrzymanie pozytywnych relacji ze swoimi klientami, poprzez różnego rodzaju systemy nagradzania. Jednym z nich są oferowane klientom kupony premiowe, których zadaniem jest tworzenie pozytywnego wizerunku firmy i wzmocnienie sprzedaży. Wiadomym jest, że klient zadowolony z usługi i współpracy, to klient, który wróci.

Czym są kupony premiowe?

Kupony premiowe są sposobem na nagradzanie klientów i partnerów biznesowych oraz narzędziem do przyciągania ich uwagi. A wiadomo, że im więcej klientów skorzysta z Twoich usług, tym większy wypracujesz zysk. Oczywiste jest także, że im bardziej zadbasz o obecnych klientów i kontrahentów, tym dłużej będą chcieli prowadzić z Tobą współpracę i korzystać z Twoich usług.

Kupony są podobne do kart podarunkowych, co znaczy, że Twój klient może kupić za nie dowolną rzecz w konkretnym sklepie (lub sieci sklepów), który kupony te akceptuje. Oczywiście, klient nie może przekroczyć wartości kwoty podanej na kuponie. Zaletą tego rodzaju nagradzania klientów jest fakt, że korzystająca z niego osoba ma pełną dowolność w wyborze tego, co chce posiadać.

Rozwój oparty na pozytywnych relacjach

Pozyskiwanie nowych klientów, utrzymanie dobrych relacji z partnerami biznesowymi oraz przyciąganie inwestorów należą dodziałań, dzięki którym firma sprzedaje swoje usługi, rozwija się i buduje markę.Abyś odniósł sukces na tym polu, musisz zadbać o zaufanie do Twojej firmy oraz jej jak najlepszy wizerunek na rynku. Kupony premiowe pomogą Ci w tym w prosty i wygodny sposób.

Jako system nagradzania są one bodźcem, wywołującym pozytywne skojarzenia z daną osobą i firmą. Wszakjeślidamy komuś prezent, z którego tenjest zadowolony, zyskujemy pewność, że będzie nas pozytywnie kojarzyć. Oznacza to, że za każdym razem, gdy będzie potrzebował skorzystać z jakiejś usługi, w pierwszej kolejności odezwie się do firmy, którą miło wspomina – na przykład Twoją!

Kupony premiowe dla każdego

Z tego rodzaju systemu nagradzania zadowolony będzie każdy obdarowany – zarówno nowo pozyskany klient, jak i stały partner biznesowy. Dlaczego? Otóż kupony premiowe zawsze są strzałem w dziesiątkę. Obdarowany sam wybiera, co chce za nie kupić. Zapewne więc wybierze to, czego aktualnie potrzebuje lub to, co jest zgodne z jego zainteresowaniami.

Nagradzanie przydatnymi rzeczami, które za każdym razem trafiają w gust obdarowanego, budzi bardzo pozytywne emocje. Jest nie tylko miłym gestem, ale i prezentem utylitarnym, o uniwersalnym zastosowaniu. Kupon wywoła dużo bardziej pozytywne skojarzenia z Twoją firmą, aniżeli firmowy kubek, długopis, smycz na klucze czy inne gadżety, które są popularne i spowszedniałe.

Kto ucieszy się z kuponu?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – każdy. Kupony spodobają się zarówno konsumentom, jak i Twoim dostawcom, czy też przedstawicielom handlowym promującym Twoje produkty sprzedażowe. Jeśli swoje produkty sprzedajesz do różnych hurtowni, pomyśl także i o tych partnerach. Każdy miły gest buduje bowiem Twój pozytywy wizerunek.

Kupony premiowe są atrakcyjnym pomysłem dla praktycznie wszystkich grup odbiorców na których Ci zależy. Musisz tylko ustalić, przy jakich okazjach lub po spełnieniu jakich warunków, będą one wydawane. Czy będzie to pierwsza transakcja z nowym klientem? A może prezent na święta dla stałych kontrahentów? A może nagroda za sfinalizowanie transakcji? Sam zdecyduj!

Pozytywne relacje i efektywność

Kupony pozwalają budować dobre relacje z partnerami w każdej firmie, która zdecyduje się na ich wprowadzenie. Sektor, w którym prowadzisz swoją działalność, pozostaje bez znaczenia. Istotny jest sam fakt, że posiadasz klientów i partnerów biznesowych z którymi chcesz nawiązać trwałą i jak najbardziej pozytywną współpracę, opartą na wzajemnym zaufaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *