Marketing i reklama przedszkoli oraz żłobków – jak ją realizować?

Codzienne obowiązki i chęć samorozwoju sprawia, że młodzi rodzice kończą swoje zajęcia o późnych godzinach. Jeśli dołoży się do tego czas dojazdu, który z racji olbrzymiej ilości samochodów na drogach, potrafią zająć nawet koło godziny, okazuje się, że dzieci muszą zostawać pod opieką żłobków i przedszkoli coraz dłużej. To świetny biznes, tylko w jaki sposób dobrze go rozreklamować?

Daj się znaleźć

Młodzi rodzice często stają przed niełatwym zadaniem znalezienia opieki dla swojej pociechy. Zdarza się, że po przeprowadzeniu do nowego miasta nie posiadają dużej ilości znajomych, którzy w rzetelny i pozytywny sposób opiszą sposób działania jakiejkolwiek placówki. Większość z nich będzie szukać przedszkola lub żłobka przy użyciu najbardziej popularnych rozwiązań – takich jak wyszukiwarka Google. W ten sposób rodzice znajdą każdą firmę, która postanowiła dać potencjalnym klientom taką szansę. Nie warto być wśród przedszkoli, które ten obszar zaniedbały.

Wyszukiwarki internetowe

Przy okazji warto wspomnieć także o tym, że wyszukiwarka to nie tylko usługa Google Moja Firma. Dobrym pomysłem jest prowadzenie strony internetowej, na której będzie opisywane wszystko z życia przedszkola lub żłobka. Rodzice chętnie będą oglądali w ten sposób zdjęcia i czytali artykuły o swoich podopiecznych i przy okazji być może pochwalą się kolegom i koleżankom w pracy, u których pociecha może pojawić się w przyszłości. Jeśli istnieje już strona, dobrą metodą promocji będzie inwestycja w pozycjonowanie. Przy użyciu specjalistów marketing i reklama przedszkola przyniesie świetne rezultaty, a sama strona będzie pojawiała się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania.

ADS i social media

Wykorzystując płatne narzędzia takie jak Google ADS, można automatycznie ustawić swoją stronę internetową w pierwszych pozycjach wyszukiwania, a także sprawić, że nasza wizytówka będzie pojawiała się na wybranych stronach internetowych.
Niemal wszyscy obecni rodzice korzystają z social mediów takich jak Facebook. Poza założeniem profilu, który będzie sprawiał, że rozszerzy się lista osób interesujących się istnieniem placówki, stworzy to możliwość ustawienia płatnej reklamy. Promowanie z wykorzystaniem tego portalu pozwala określić wiek, płeć oraz obszar zamieszkania potencjalnych osób, dla których oferta może okazać się ciekawą.

Content marketing

Kolejnym ze sposobów promowania swojej firmy przy pomocy witryny internetowej jest prowadzenie bloga, czyli tak zwany content marketing. Przy pomocy porad, które będą przydatne dla rodziców można zdobyć ich przychylność i zainteresować stosowanymi przez swoją placówkę metodami. W między akapity tekstu warto wkleić zdjęcia, które przedstawiają opisywane zabawy czy metody.

Ciekawe rozwiązania

Współcześni rodzice chcą nie tylko rozwijać sami siebie, są także świadomi tego, że im dziecko szybciej zacznie uczyć się niektórych rzeczy, tym łatwiej będzie mu w przyszłości. Bardzo mocno zwraca się uwagę na różne wprowadzane ciekawostki i wydarzenia. Wprowadzenie elementów języka obcego, oczyszczanie powietrza wewnątrz pomieszczeń (w przypadku miast z mocno zanieczyszczonym powietrzem) lub organizowanie zorganizowanych rozrywek dla podopiecznych będzie świetnym sposobem zarówno na reklamę, jak i zbudowanie klimatu, który docenią same dzieci.

Aplikacje dla przedszkoli i żłobków

Do prowadzenia placówki dla najmłodszych trzeba podejść jak do każdej innej firmy. Warto zadbać o dobry kontakt z klientem oraz o swobodny przepływ informacji. Istnieją aplikacje, takie jak: LiveKid, Inso, KidsUp, KidMe i wiele innych. Posiadają one system CRM i możliwość komunikacji z rodzicami. W ten sposób łatwo prowadzić listę obecności i utrzymywać wygodny kontakt z rodzicami każdej pociechy. Jest to rozwiązanie spotykane najczęściej w większych miastach, ale nietrudno domyślić się, że będzie ono systematycznie pojawiać się nawet w tych mniejszych miejscowościach. Możliwość zadania pytań wychowawcy sprawia, że rodzice są dużo spokojniejsi.

Standardowe rozwiązania

Poza całą masą rozwiązań wynikających z dobrodziejstw internetu nie można pominąć starszych rozwiązań, które nadal mogą przynieść efekty w przypadku osób mniej zainteresowanych przeglądaniem sieci. Uszykowanie ulotek i zlecenie rozniesienia ich po nowo wybudowanych osiedlach mieszkaniowych również może przynieść zaskakująco pozytywne skutki. Nabywcami mieszkań są najczęściej osoby młode, które wyprowadzają się z domów rodzinnych w celu założenia własnych rodzin. To dobrze rokuje dla skuteczności takiego kanału reklamy.
Kolejnym starszym rozwiązaniem są ogłoszenia w lokalnych gazetach. Duża ilość ludzi nadal chętnie sięga po tego typu okno na świat. W przypadku dużych miast, w których istnieje olbrzymia konkurencja, każda próba może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Zdjęcia uśmiechniętych dzieci pochłoniętych zabawą, interesujące posty, ulotki roznoszone po nowych osiedlach, nowoczesne aplikacje – wszystkie rozwiązania zorganizowane w dobry sposób dają olbrzymią szansę na odniesienie komercyjnego sukcesu. W przypadku SEO, social mediów czy content marketingu, warto skorzystać z usług doświadczonej agencji marketingowej, takiej jak Warszawska Grupa Mediowa. Współpraca z pewnością będzie motorem napędowym dla przedsiębiorców, którzy muszą poradzić sobie z wieloma zagadnieniami, związanymi z prowadzeniem firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *