Masz talent i biuro architektoniczne, ale nie klientów? Zacznij korzystać z możliwości marketingu internetowego!

workplace-architecture

Siedzisz przy biurku, patrząc przez okno na krajobraz rozciągający się za nim. Oto kolejny dzień,  który spędzasz nie pracując nad nowymi projektami – ponieważ ich nie ma. Starzy klienci nie są zbyt aktywni. Powiedzieli, że rozważą twoją ofertę, ale chcieliby porównać ją z innymi firmami. Wciąż żadnych wiadomości. Westchniesz, włączysz komputer i zdasz sobie sprawę jeszcze raz, że w przyszłym miesiącu nie będziesz w stanie zapłacić czynszu za biuro. Poddając się nieuniknionemu, otwierasz przeglądarkę internetową i zaczynasz szukać mniejszego biura, do którego chcesz się wprowadzić.

Świadczenie wysokiej jakości usług po uczciwych cenach, a jednocześnie niemożność znalezienia klientów, oznacza, że  firma nie wie, jak się z nimi skontaktować. Kluczem do sukcesu jest znajomość technik marketingu dla usług architektonicznych online. Bez tego – nawet Twoje najlepsze wizualizacje architektoniczne zginą w morzu konkurencji.

Musisz uświadomić sobie, iż internet jest popularnym sposobem poszukiwania usług w dzisiejszych czasach. To tutaj odbywa się większość decyzji dotyczących zakupów. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak stworzyć atrakcyjny wizerunek w Internecie i nawiązać kontakt z docelową publicznością. Ogromna część branży architektonicznej np. http://www.studio3design.pl/ wie na pewno, jak generować klientów za pomocą narzędzi dostępnych w Internecie i to stale zapewnia im przepływ klientów. Też tak możesz, ale…

Ustal realistyczne cele i monitoruj ich realizację

Jeśli chodzi o usługi marketingu architektonicznego, musisz dokładnie zaplanować cele ukierunkowane na wzrost. Ustal jasny cel i zaplanuj, w jaki sposób go osiągniesz – okres po okresie, liczba po liczbie. Sprawdź aktualny stan swoich kont mediów społecznościowych. Określ liczbę subskrybentów, których potrzebujesz, i zaplanuj wzrost miesięcznie. Następnie zdecyduj, jak często aktualizować stronę i jaki rodzaj zawartości wnieść, aby to miało sens. Poza tym ważne jest śledzenie aktualnej aktywności od czasu do czasu. Na przykład przeanalizuj wyniki kampanii w mediach społecznościowych.

Stwórz awatara idealnego klienta

Ostatecznym celem awatara jest przewidzenie zachowania online docelowego klienta. Dzięki tej wiedzy stworzysz jasne wyobrażenie o tym, czego chce Twój docelowy klient, jaki język przyjąć podczas komunikowania się i gdzie dokładnie można go znaleźć w Internecie. Aby zdobyć tę kluczową wiedzę, stwórz portret „awatar”. Zapamiętaj klientów, z którymi się komunikujesz i napisz całą historię życia. Musi ona zawierać następujące czynniki:

  • Nazwa (własna)
  • Zawód
  • Dochód
  • Sytuacja rodzinna, przyjaciele, komunikacja
  • Krótka biografia (studia, rozwój kariery): wykształcenie, w co klient celuje, być może to, co robi, jakie zadania wykonuje w każdym dniu roboczym
  • Hobby i Zainteresowania: co lubi idealny klient, gdzie spędza weekendy
  • Osobiste cele
  • Wartości życia

Na tej podstawie należy wyprowadzić odpowiedzi na następujące pytania:

  • Co dokładnie klient chciałby usłyszeć od Ciebie?
  • Jak idealny klient widzi Twój produkt?

Dobrze wykonany awatar przypomina komunikację z prawdziwym klientem – kopalnią cennych informacji na temat tego zachowania. Daje wgląd w to, jak klient podejmuje decyzję o zakupie, jakie problemy ma i gdzie szuka rozwiązań. Od tego zależy sukces całej kampanii marketingowej. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *