Myjnie, które zdominują rynek w Polsce

Rynek usług mycia pojazdów w Polsce ostatnimi czasy, zdaje się być coraz bardziej dominowany przez myjnie portalowe. Jak działa ten wariant myjni i dlaczego staje się on coraz popularniejszy?

Dla jeszcze nieznających tego rozwiązania, automatyczna myjnia portalowa jest miejscem, gdzie karoseria auta czyszczona jest z zastosowaniem poruszającej się wzdłuż nieruchomego samochodu portalu (bramy) z zainstalowanymi osprzętem odpowiedzialnym za mycie, suszenie i konserwację karoserii.

Zauważalny trend rosnącego zainteresowania myjniami portalowymi, związany jest między innymi z ich coraz większą efektywnością oraz zastosowaniem technologii, które pozwalają na ograniczenie głównych kosztów eksploatacyjnych dla inwestorów. Za sprawą ich zastosowania, ceny mycia dla końcowych użytkowników nie podlegają obecnym wzrostom, dzięki czemu za coraz lepszej jakości usługę płacimy wciąż podobne pieniądze. Biorąc pod uwagę wszechobecnie rosnące ceny, jest to dość niespotykane zjawisko.

Jak działa myjnia portalowa?

Myjnia automatyczna portalowa to miejsce, w której karoseria samochodu czyszczona jest dzięki automatycznemu ruchowi szczotek oraz aplikowaniu aktywnej piany czyszczącej. Nie jest to, jednakże punkt, w którym pojazd ciągnięty jest wzdłuż tunelu z umieszczonymi po drodze myjącymi modułami. W tymże wariancie myjnia została skonstruowana w taki sposób, żeby samochód stał nieruchomo, zaś mycie przebiegało poprzez przemieszczanie się na prowadnicach umiejscowionej nad nim konstrukcji bramowej myjni.

W ten sposób osadzone elementy na solidnej, ruchomej ramie, czyszczą całość auta dzięki wielokrotnemu przemieszczaniu się portalu wzdłuż jego bryły. Najważniejszymi zaletami takiej opcji, są głównie: małe wymiary w porównaniu do myjni tunelowej oraz samoobsługowej i wydajność mogąca zapewniać kompleksowe mycie samochodu zaledwie w kilka minut. Myjnie portalowe, pozwalają także na dodatkowe udogodnienia znane ze znacznie bardziej rozbudowanego wariantu tunelowego, tj. nałożenie wosku na gorąco, mycie podwozia i wysuszenie pojazdu, co jest przydatne zwłaszcza zimową porą.

Wygoda i oszczędności z myjniami portalowymi

Myjnia automatyczna portalowa może obsługiwać nawet do 20 aut w ciągu godziny. Jest to imponujący wynik, który w wypadku, chociażby alternatywnej opcji, jaką jest myjnia bezdotykowa – samoobsługowa o podobnych wymiarach, jest niemożliwy do osiągnięcia. Ta informacja jest atrakcyjna zarówno dla inwestora, którego obiekt obsłuży więcej klientów, ale i dla kierowców, którzy nie będą musieli czekać w kolejce. Myjnie bramowe pomimo wykorzystania nowoczesnej technologii, odznaczają się prostą i ponadczasową zasadą działania. Chodzi przede wszystkim o skuteczne i bez wysiłkowe doprowadzenie karoserii do perfekcyjnej czystości. Jednak dzięki wykorzystaniu i rozwijaniu wspomnianej technologii z roku na rok możliwe jest wykorzystanie mniejszej ilości wody, chemii i energii przy uzyskaniu lepszych niż kiedykolwiek efektów mycia.

W powszechnym użyciu są między innymi falowniki odpowiedzialne za regulacje ciśnienia wody, a więc wpływają bezpośrednio na jej ilość wykorzystywaną do mycia oraz zużycie prądu.

Potencjał tych podzespołów wykorzystuje się szeroko w pozostałych instalacjach myjni automatycznych i nawet dmuchawy będące odpowiedzialnymi za suszenie auta sterowane są przy pomocy dodatkowej elektroniki, co sprawia, iż moc strumienia powietrza regulowana jest w zależności od płaszczyzny, na którą ten jest kierowany. Dzięki czemu suszenie pochłania znacznie mniej energii przy zachowaniu tej samej wydajności.

Falowniki przyczyniają się także do sporych oszczędności wody, przede wszystkim w czasie aplikowania wosku i spłukiwania wodą osmotyczną. Zwykłe mycie przeprowadza się pod ciśnieniem ok.100 barów, to w przypadku tych ostatnich procesów, za sprawą falowników obniża się do 60 barów. A to zaś przyczynia się do faktu, iż zużycie wody w czasie tychże procesów spada blisko o połowę.

Pożyteczne oszczędności udało się uzyskać również w przypadku dozowania chemii do mycia, ponieważ pompy odpowiedzialne za dozowanie ich zużycia, mają obecnie niezwykle dokładne nastawy. Możliwa jest ich regulacja praktycznie z zachowaniem dokładności do 1 mililitra. Przed uruchomieniem myjni bada się również parametry wody, tak aby wykorzystane środki osiągały sto procent swojej skuteczności. Dzięki czemu wykorzystywana chemia nie jest marnowana i dosłownie każdy mililitr może być wykorzystany. Ponadto w czasie mycia praktycznie do każdego z cykli za wyjątkiem spłukiwania, używa się wody z wtórnego obiegu. Nawet w czasie wstępnego mycia, co nie tylko z punktu widzenia ekologii, ale również i oszczędności jest bardzo ważne.

Jakie jeszcze zalety ma mycie na myjni portalowej:

  • wygoda,
  • zachowanie czystego ubioru,
  • brak konieczności wykorzystania siły,
  • skuteczność,
  • szybkość mycia,
  • atrakcję dla dzieci,
  • możliwość zaaplikowania wosku na gorąco,
  • opcję wymycia podwozia,
  • możliwość wysuszenia samochodu (jest to przydatne przede wszystkim w zimie),
  • całkowitą automatyzację procesu mycia pojazdów,
  • korzystna cena za mycie bez żadnego wysiłku.

Wygodniej i lepiej nie musi oznaczać drożej

Okazuje się zatem że, jak dotąd droższe od samoobsługowego mycia – mycie automatyczne, nie dość, iż razem z rozwijającą się technologią zyskało sporo na jakości, to staje się jeszcze coraz tańsze. To na pewno niespodziewany zwrot w zakresie historii myjni samochodowych, a dla kierowców to znacznie większa wygoda oraz okazja do ucieczki przed ciągłymi i zwyżkowymi aktualizacjami cenników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *