Opóźniony lub odwołany lot? Walcz o swoje!

Kiedy Twój lot jest opóźniony – lub gorzej – odwołany – po prostu go akceptujesz, czy też szukasz odszkodowania? Jeśli druga odpowiedź podoba Ci się bardziej – pokochasz ten przewodnik. Po przeczytaniu go, żądanie anulowania lub opóźnienia rekompensaty za lot nie będzie miało dla ciebie tajemnic.

Wyobraź sobie ten scenariusz, który niestety może się zdarzyć pewnego dnia…

Pojawiasz się na lotnisku na czas, gotów wyjechać na wakacje lub podróż służbową. Wyjechałeś trochę wcześnie, aby upewnić się, że dotrzesz wystarczająco wcześnie na lotnisko. Nic z tego nie ma znaczenia, ponieważ lot jest opóźniony i samolot nie odlatuje na czas. Lub gorzej: nastąpiła zmiana harmonogramu, a samolot został odwołany.

Podobnie jak miliony pasażerów lotniczych, i Tobie może się to zdarzyć. Będziesz czuł się bezsilny. Są szanse, że tysiące pasażerów na całym świecie utknęło tak jak ty tego samego dnia.

Twój lot jest już złym doświadczeniem – ale może się poprawić na lepsze!

Powstało specjalne rozporządzenie które ma na celu ochronę praw pasażerów lotniczych. Mimo że linie lotnicze nie reklamują tego, możesz odebrać odszkodowanie za odwołane lub opóźnione loty.

Tylko 2% kwalifikujących się pasażerów lotniczych z powodzeniem ubiega się o odszkodowanie każdego roku. Oznacza to, że 98% nawet tego nie wie. Nie bądź jednym z nich. Poznaj swoje prawa i sposób dochodzenia roszczeń wobec linii lotniczych. Strona delayfix.com może okazać się w tej kwestii bardzo pomocna.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot, czytaj dalej!

Jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?

W zasadzie masz 3 opcje – każda z nich ma swoje wady i zalety. Pierwsza – to zrobić to samodzielnie. Alternatywnie, poproś prawnika, aby zrobił to w twoim imieniu. Lub możesz pozwolić firmie zewnętrznej takiej jak wyżej wymieniona wykonać całą pracę za Ciebie.

Chcesz zrobić to sam?

Roszczenie o odszkodowanie za opóźnienie lotu lub anulowanie rezerwacji we własnym zakresie nie jest jednak łatwe. Jeśli zdecydujesz się wziąć sprawę w swoje ręce, musisz uzbroić się w cierpliwość i dobrze rozumieć swoje prawa jako pasażera.

Jak pokazuje sondaż roszczenia większości pasażerów, którzy twierdzą, że zajmą się tym sami, nadal nie istnieją – wielu z nich nie udało się zdobyć pieniędzy. Niektórzy pasażerowie je dostali, choć często musieli o nie mocno walczyć.

Nadal chcesz zgłosić roszczenie samodzielnie? Oto co zrobić:

1. Skontaktuj się z linią lotniczą

Nie zapominaj, że powinieneś ubiegać się o odszkodowanie do linii lotniczej, która obsługiwała lot, a nie od firmy, u której lot zarezerwowałeś. Upewnij się też, że skontaktujesz się z nimi w odpowiedni sposób. Niektóre linie lotnicze sugerują abyś wypełnił formularz online. Inni wymagają skontaktowania się z nimi za pośrednictwem adresu pocztowego. Najłatwiej to zrobić przez e-mail. Wyszukaj adres e-mail na stronie internetowej.

2. Opisz, co się stało

Niezależnie od tego, jaką opcję oferuje linia lotnicza, aby się z nimi skontaktować, pozwoli Ci opisać, co się stało. Zwiększ swoje szanse na odszkodowanie i zrób to porządnie!

Polecamy również:
SATOS – już wkrótce awizacja odpraw celnych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *