Założenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością skompletowania wielu dokumentów, artykułów biurowych i skompletowania wszystkich potrzebnych pozwoleń. Jednym z ważnych akcesoriów, w których powinien zaopatrzyć się każdy przedsiębiorca jest pieczątka firmowa. Co warto o niej wiedzieć, zanim ją zamówimy?
Pieczątka przyda się w wielu miejscach – gdzie możemy jej użyć?
O przybicie firmowego stempla możemy zostać poproszeni już pierwszego dnia prowadzenia działalności. Często jest on wymagany przy podpisywaniu umowy z bankiem podczas otwierania konta firmowego. Pieczątka firmowa przyda się również podczas oznaczania faktur sprzedażowych – mimo, że prawnie nie ma takiego obowiązku, to dokument księgowy z pieczęcią ma większą moc sprawczą.
Firmowy stempel doskonale sprawdza się również w celach reklamowych – zawarte na nim dane takie jak REGON, numer NIP, czy też adres email pomogą klientom szybciej odnaleźć Twoją firmę. Warto przy tym zadbać o niestandardowy wygląd odbicia, tak by całość wyróżniała się na białym tle dokumentu.
Co powinno znaleźć na pieczątce firmowej?
Firmowe pieczątki posiadają kilka elementów, które ułatwiają identyfikację przedsiębiorstwa. Żeby taki stempel pełnił, nie tylko rolę marketingową, czy też miał dodawać prestiżu, ale przedstawiał rzeczywistą wartość musi posiadać odpowiednie dane. W przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej będą to:
- nazwa firmy,
- adres firmy,
- numer nip firmy.
Inne dane wymagane są na firmowych pieczątkach spółek. Tutaj należy umieścić takie dane jak:
- nazwa firmy,
- adres firmowy,
- numer nip firmy,
- kapitał zakładowy,
- numer KRS i sąd rejestrujący.
Jak widać na pieczątkach firmowych muszą pojawić się przede wszystkim podstawowe informacje o danym podmiocie gospodarczym. Nie jest to jednak wszystko, co warto umieścić na pieczątce. Co jeszcze może się tam znaleźć?
Dane kontaktowe na pieczątce firmowej
Oprócz najważniejszych danych firmowych, które pomagają w identyfikacji podmiotu gospodarczego, warto na pieczątce zamieścić także kilka dodatkowych informacji. Są to przede wszystkim dane kontaktowe, które ułatwią klientom kontakt z nami. Używanie stempla na fakturach i firmowych dokumentach spowoduje, że nasi partnerzy szybciej zapamiętają adres strony www lub email.
To właśnie adres strony internetowej oraz adres skrzynki pocztowej są najchętniej umieszczanymi, dodatkowymi informacjami na pieczątkach. Warto również zamieścić tam numer telefonu, a także fax, czy też numer na komunikator. Dobrze jest w to wszystko wkomponować jeszcze logo firmy, tak by klienci łatwiej je zapamiętywali.