Porady marketingowe dla “kawowego” biznesu

Niezależnie od tego, czy prowadzisz mały sklep z kawą na rogu, czy też próbujesz uruchomić międzynarodową usługę dystrybucję kawy, każda firma kawowa może skorzystać z przydatnego wsparcia wynikającego z dobrej strategii marketingowej.

Oto kilka wybranych – skutecznych sposobów budowania marki i promowania biznesu związanego z kawą.

Zbuduj tę markę!

To opowieść stara jak świat: tworzenie marki ma znaczenie. Co więcej, nie sprowadza się to tylko do chwytliwego logo wydrukowanego na szyldzie nad drzwiami. Dobra marka wymaga:

  • cierpliwości,
  • planowania,
  • celowego działania.

Chociaż logo to dobry początek, rozważ stworzenie hasła i wybranie odrębnej palety kolorów do wykorzystania w wystroju sklepu, wiadomościach e-mail lub opakowaniach produktów. Zobacz jak robi to lider w branży: https://palarniaproper.pl . Następnie zastosuj te elementy w całej marce, nadając wszystkim, od profili smakowych, po filiżanki do kawy, wrażenie, że są wyjątkowe.

Stwórz doświadczenie

Choć może się to wydawać, że należy do części umowy dotyczącej obsługi klienta, pozytywne, zapadające w pamięć doświadczenie jest kluczową częścią dobrej strategii marketingowej. Zwłaszcza jeśli chodzi o coś tak doświadczalnego jak kawa.

Jeśli wysyłasz klientom zwykłe pudełko subskrypcyjne, udekoruj je kolorowymi, żywymi obrazami, które pasują do Twojej marki. Wypełnij ją pocztówkami i broszurami zawierającymi porady od baristów lub informacje o tle każdego otrzymanego produktu.

Jeśli chodzi o Twój sklep, zwracaj szczególną uwagę na szczegóły, aby stworzyć idealną atmosferę dla klientów. Chcesz, aby Twoi klienci byli zachwyceni tym doświadczeniem. Jeśli potrafisz utrwalić w ich umysłach pozytywną pamięć o swojej marce, będą gotowi do rozpowszechniania informacji o Twojej ofercie.

Weź również pod uwagę takie rzeczy, jak promocje związane ze świętami lub inne okazje marketingowe związane ze specjalnymi wydarzeniami. Starbucks obficie udowodnił skuteczność dobrej świątecznej kampanii kawowej. W jaki sposób? Cóż, z ich świątecznymi kawami i ozdobnymi filiżankami, które pomagają wysłać domową nostalgiczną wiadomość, że ich kawa jest ściśle kojarzona z wesołymi Świętami Bożego Narodzenia i szczęśliwym Nowym Rokiem.

Inną doskonałą techniką marketingową jest wykorzystanie Twojego zamiłowania do kawy. W końcu to ty dosłownie jesteś właścicielem kawiarni. We współczesnym świecie istnieje niezliczona ilość sposobów, aby zademonstrować swój autorytet w tej dziedzinie. Załóż bloga, pozyskuj tylko najlepsze ziarna, a następnie daj wszystkim znać o swojej wiedzy w swoim menu.

Upewnij się, że Twój personel posiada wiedzę na temat rodzajów kawy, którą posiadasz i sposobu jej pozyskiwania. Niech twoi bariści parzą na otwartym powietrzu, przed klientami. Pozwól im obserwować, jak Twój personel waży ziarna, mierzy wodę, parzy kawę i nalewa ją w odpowiedniej temperaturze, aby zachwycić klientów. Takie podejście to doskonały przykład opanowania marketingowej skuteczności autorytetu.

Polecamy:
Cyfrowa folia bąbelkowa
Marketing i reklama przedszkoli oraz żłobków – jak ją realizować?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *