Prowadzisz bloga? Zobacz jak możesz na nim zarobić

Group of Business People Working on an Office Desk

Prowadzenie bloga może dać wymierne korzyści finansowe. Blogerzy łączą przyjemne z pożytecznym – pisząc o swojej pasji (modzie, gotowaniu, podróżach) z czasem zaczynają otrzymywać coraz więcej opłacalnych finansowo propozycji współpracy. Zarabianie na blogu to marzenie wielu początkujących – nie każdy jednak wie, jak zacząć. W odpowiedzi na to coraz bardziej popularne zjawisko powstał ReachBlogger – serwis pozwalający skojarzyć firmy i blogerów, w celu nawiązania przez nich współpracy. Firma otrzymuje wpis promujący produkt, bloger – wynagrodzenie pieniężne lub w postaci barteru.

Na czym to polega? Jakie są możliwości programu?

ReachBlogger tworzy bazę blogerów i firm zainteresowanych współpracą. Blogerzy dobierają odpowiadające im propozycje z bogatej oferty, dodatkowo istnieje możliwość negocjowania warunków wynagrodzenia czy przedstawienia swoich uwag poprzez komunikator. Jeśli obie strony ustalą warunki, zlecenie musi zostać przez nie zatwierdzone. Następnym etapem jest wykonanie zlecenia – bloger przygotowuje wpis ( możliwe warianty to wpis ekspercki, reklamowy, inspirowany lub oferta specjalna, opcja indywidualnie uzgadniana), po czym obie strony potwierdzają wykonanie zlecenia. Wówczas wypłacane jest ustalone wcześniej wynagrodzenie lub zapłata w formie barteru, jeśli takie warunki zostały uzgodnione.

Jakie są plusy i minusy udziału w programie?

ReachBlogger daje szansę nawiązania ciekawych współprac i kontaktów z firmami, które mogą zaowocować kolejnymi atrakcyjnymi propozycjami. Co więcej, bloger ma wpływ na to, jak dana współpraca będzie przebiegać – może proponować własne rozwiązania i pomysły. Jeśli stronom nie uda się uzgodnić satysfakcjonujących warunków, rezygnują ze współpracy bez żadnych konsekwencji. Istnieje także możliwość negocjowania ceny zlecenia, co jest niezwykle dużą szansą dla blogera – jeśli uważa on, że jego wpis może być bardziej kreatywny i inspirujący, ma okazję zaproponować wyższą stawkę za jego wykonanie. Bloger jest więc traktowany jako równy partner, może zaproponować własne rozwiązania i nie ma obowiązku godzić się na sugerowane warunki a między nim i firmą zlecającą zachodzi stała interakcja. Jest to największą zaletą serwisu – bloger sam decyduje co znajdzie się na jego blogu i za jaką stawkę.

Minusem może być ograniczona ilość propozycji związanych z poszczególnymi kategoriami blogów – autorzy blogów o modzie czy urodzie z pewnością znajdą wiele ofert odpowiadających ich tematyce, natomiast np. blogi kulinarne czy podróżnicze nie mają tak bogatego pola wyboru. ReachBlogger jest jednak stosunkowo nową platformą, można więc liczyć, że w przyszłości tych ofert będzie więcej w miarę wzrostu jej popularności. Inną wadą mogą być według niektórych zbyt niskie kwoty wynagrodzeń oferowane przez firmy, jednak na platformie istnieje możliwość negocjacji ceny. Poza tym – współpraca odbywa się za obustronną zgodą, oznacza to, że bloger akceptuje wszystkie jej warunki – również wycenę zlecenia. Jeśli jest ona według niego zbyt niska – nie musi podejmować się jego wykonania.

Współpraca firm i blogerów na jednej platformie

Serwis ReachBlogger powstał, by umożliwić efektywną współpracę firm i blogerów – nie muszą już oni na własną rękę szukać zleceń i akceptować jego warunków bez możliwości przedstawienia własnej wizji. Bloger nie musi też poświęcać czasu na osobiste nawiązywanie z firmami kontaktu, pisanie maili i czekanie na odpowiedzi, które przychodzą nieraz po dłuższym okresie czasu. Kreatywny bloger dzięki tej platformie ma szansę wykazania się. Ma realny wpływ na przebieg współpracy, przekazuje własne pomysły, negocjuje – nie jest już jedynie wykonawcą zlecenia, ale równoprawnym partnerem, z którego zdaniem liczy się zleceniodawca. Można mieć także nadzieję, że w miarę rosnącego powodzenia platformy ofert będzie coraz więcej a proponowane stawki będą coraz korzystniejsze. Stanowi to szansę dla blogerów, którzy nie mieli dotychczas możliwości podejmowania się interesujących współprac lub nie wiedzą jak je nawiązywać i pozyskiwać zleceniodawców. Serwis ReachBlogger im to bezpłatnie umożliwi.

Więcej informacji o programie ReachBlogger możesz znaleźć na stronie frmowej: reachblogger.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *