Przeprowadzka firmy krok po kroku – o czym warto pamiętać

officemove

Przeprowadzka firmy wymaga innego zestawu priorytetów niż przeniesienie się do innego domu. Organizowanie przeprowadzki firmy może być jednak dość łatwym zadaniem – jeśli tylko zacznie się jej planowanie już około 12 tygodni przed zaplanowaną datą, aby przygotować całe biuro i pracowników do przeprowadzki.

Osoby w firmie odpowiedzialne za całą przeprowadzkę muszą postarać się o minimalne zakłócenia pracy i korzystania ze sprzętu biurowego podczas przenoszenia. Jeśli to wszystko nie jest dobrze zaplanowane, może to szybko wpływać negatywnie na dochody, a poziom dezorientacji wewnątrz firmy może prowadzić do obniżenia efektywności. Obranie dobrego tempa i rozplanowanie jest niezbędne do zmniejszenia takich sytuacji.

Przeprowadzka krok po kroku

Krok 1: Znalezienie firmy przeprowadzkowej. Najlepiej przejrzeć oferty większej liczby firm zajmujących się przeprowadzkami przed oszacowaniem, którą z nich najlepiej wynająć. Zastanów się nad Twoim preferowanym terminem – większość firm zajmujących się przeprowadzkami biura realizuje to w sobotę lub niedzielę, aby skrócić przerwę dni roboczych

Krok 2: Upewnij się, że firma zajmująca się przeprowadzką jest doświadczona w zarządzaniu i przenoszeniu wszystkiego, co masz w firmie a szczególnie całego sprzętu elektronicznego. Zadaj pytania i uzyskaj referencje, aby mieć pewność, że jest to firma, którą bez wątpienia warto wynająć. Jedną z takich rekomendowanych agencji przeprowadzkowych można znaleźć tutaj: www.przeprowadzkakatowice.pl

Krok 3: Odwiedź nową powierzchnię biurową i pamiętaj, aby wcześniej w obecnym jeszcze biurze wykonać pomiary dużych wymiarów elementów, aby upewnić się, że sprzęt który posiadasz będzie pasować do korytarzy i wejść.

Krok 4: Opracuj plan rozkładu biurek i wyposażenia. Pamiętaj, że zwykle duże przedmioty, takie jak krzesła, drukarki, szafki na biurko itp. wymagają nieco więcej przestrzeni, aby można było swobodnie poruszać krzesłami, otwierać szuflady, czy korzystać z półek.

Krok 5: Pokaż swój plan każdemu z kluczowych pracowników, aby uzyskać ich zgodę i wykorzystać to jako okazję do reorganizacji niektórych członków grup tych pracowników.

Krok 6: Najważniejsze – upewnij się, że masz skuteczne połączenie internetowe w nowym miejscu pracy, dzięki czemu pracownicy jak najszybciej będą mogli wrócić do pracy po przeprowadzce.

Krok 7: Gdy już plan zostanie zaakceptowany wyślij kopię wszystkim pracownikom, aby mogli to wizualizować przed wyjazdem. Pamiętaj, aby kopie tego planu były łatwo dostępne dla wszystkich również w dniu przeprowadzki. Również firmie przeprowadzkowej daje wiele kopii nowego układu biurowego, aby wiedzieli jak rozkładać meble i sprzęty po dotarciu na miejsce.

Krok 8: Zaznacz każdy element, który ma być przeniesiony kolorowymi nalepkami lub etykietami (na przykład jednym kolorem wg różnych działów), tak aby firma przeprowadzkowa wiedziała, gdzie umieścić je w nowym biurze. Udostępnij kody kolorów każdemu.

Krok 9: Nie zapominaj wyraźnie wskazać mebli lub wyposażenia, których nie chcesz zabrać do nowego biura.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *