Przesyłki kurierskie – jak zorganizować dostawę w sklepie internetowym?

Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, jednak nie może działać w pełni w sferze online. Kiedy w grę wchodzi dostarczenie zakupionego towaru do klienta, potrzebne są standardowe usługi transportowe, takie jak przesyłki kurierskie.

  1. Przesyłki kurierskie – rodzaje

  2. Jakie usługi świadczą firmy kurierskie?

W ostatnich latach na znaczeniu zyskały alternatywne dla przesyłek pocztowych metody wysyłania zakupów do odbiorców. Klienci coraz bardziej doceniają możliwość wyboru, na który składają się również odbiór osobisty i opcja zamówienia do paczkomatu InPost. Żadna z tych metod nie jest jednak tam komfortowa jak przesyłki kurierskie, które tani kurier dostarczy do domu klienta.

Przesyłki kurierskie – rodzaje

Rodzaj przesyłek, które będą wykorzystywane w danym sklepie internetowym zależy w dużej mierze od wielkości i specyfiki sprzedawanego towaru. Najbardziej powszechne są paczki standardowe, zapakowane w koperty lub pudełka. Mają formę sześcianu lub prostopadłościanu, a wymiary pozwalają na przenoszenie ich w ręce, bez konieczności użycia wózka. Większe przedmioty będą wymagały zamówienia przewozu paczki niestandardowej. Paczka ta jest duża i może mieć nieregularne kształty. Są też towary, które nie mogą być przewożone w formie klasycznej paczki. Paczki takie traktowane są jako przesyłki paletowe, gabarytowe lub dłużycowe. W ten sposób przewozi się, np. koła samochodowe lub meble.

Jakie usługi świadczą firmy kurierskie?

W sklepie internetowym sprzedaż prowadzona jest często nie tylko na terenie kraju, ale również za granicę. Profesjonalne firmy kurierskie, takie jak DHL, Fedex, UPS lub DPD, realizują więc przewozy paczek na skalę międzynarodową. Opłaty za nie są odpowiednio wyższe, jednak korzystając z usług tanikurier.com można znaleźć usługi kurierskie na najwyższym poziomie w niskiej cenie, co znacznie podniesie też atrakcyjność oferty wysyłkowej sklepu internetowego.

Wybierając firmę kurierską trzeba zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale również dodatkowe usługi. Wiele firm oferuje ubezpieczenie paczek – niektóre z nich podlegają ubezpieczeniu bezpłatnie, inne za dodatkową opłatą. W przypadku sprzedaży wysyłkowej liczy się również możliwość wysłania paczki za pobraniem i czas, w którym pieniądze dotrą do sprzedawcy po dostarczeniu paczki. Szybki zwrot pobrania pozwala zamknąć całą transakcje w zaledwie kilka dni, co znacznie usprawnia pracę sklepu. Nowoczesne firmy kurierskie oferują również zwrot potwierdzonych dokumentów odbioru paczki lub potwierdzenie doręczenia w formie wiadomości SMS lub e-mail.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *