Jaka powinna być skuteczna reklama? Można to pytanie odpowiedzieć bardzo różnie, jednak jedno jest pewne – reklama i promocja naszej działalności musi być teraz przede wszystkim wszechstronna. Czasy, gdy wystarczyło roznieść ulotki, zamieścić ogłoszenie w gazecie i wrzucić do Internetu byle jaką stronę, dawno już minęły.
Reklama w różnych mediach
Nietrudno sobie wyobrazić, że dużo skuteczniejsza będzie reklama wielotorowa – przeprowadzana w wielu mediach. Trzeba też dobrać te media właściwie do profilu firmy. Choć w strategiach reklamowych na dużą skalę nadal niepodzielnie rządzi telewizja, powoli dogania ją też internet. Kampanie internetowe to dziś prawdziwa potęga – ale tylko wtedy, gdy wykorzysta się jego wszystkie możliwości, czyli nie tylko serwisy www, ale i media społecznościowe, kampanie Google Adword, a także – pozycjonowanie stron firmy. Konkurencja w sieci jest bardzo duża, więc koniecznie jest takie silne i masowe uderzenie. Z drugiej strony sieć jest medium względnie tanim. Z kolei strategie reklamowe oparte o radio i telewizję, choć drogie, mogą być o wiele bardziej skuteczne w przypadku osób nie korzystających z sieci – szczególnie seniorów.
Reklama w białych rękawiczkach
Duże agencje i domy mediowe wiedzą też, że najlepsza reklama to taka, która z pozoru wcale na reklamę nie wygląda. Dlatego coraz bardziej popularny staje się też… sponsoring. To naprawdę ciekawa sytuacja – na opakowaniu produktu lub na jego stronie pisze się, że firma sponsoruje na przykład dom dziecka czy ochronę przyrody. Brzmi lepiej niż nachalna czasem reklama telewizyjna, prawda?
Po cichu
Furorę robi też ostatnimi czasy to, co w ogóle ma nie przypominać reklamy, czyli marketing szeptany. Zawierają go – choć trudno to na co dzień dostrzec – wszystkie poważne strategie reklamowe większych marek. Na czym to polega? Na z pozoru niewinnym, mającym ton dobrych porad i obiektywnych ocen ocenianiu danych produktów czy usług. Brzmi nieco dziwnie, ale w świecie reklamy wszystkie chwyty są dozwolone. Takie strategie mają też tę zaletę, że są dość niedrogie – i wysoce skutecznie.
Wszystko naraz?
Duże agencje reklamowe takie jak na przykład intensywnie działająca dziś na polskim rynku MediaCom, oferują wszystkie te – i inne, dodatkowe usługi – w jednym pakiecie ze stalą opłatą. W ofercie mają przede wszystkim reklamę bezpośrednią, sponsoring, kampanie internetowe i społecznościowe, ale także nieco rzadsze, „młode” strategie – direct response czy marketing szeptany. Takie nowoczesne firmy promują też swe „podopiecznie” marki we wszystkich kanałach naraz w celu zwiększenia wyników biznesowych. Wydaje się, że to najlepsza możliwa strategia reklamowa.
Fajny artykuł 🙂 Poślę dalej