Samozatrudnienie – zacznij od porządnej witryny internetowej

www-first-frame-video

Dobra strona firmowa to taka, za pomocą której można pozyskać dużą liczbę odbiorców, a tym samym klientów. Cele każdej firmy są różne – jedne dążą do sprzedaży reklamowanego produktu, inne do zapisania się odwiedzającego do newslettera, jeszcze inni zbierają poparcie na portalach społecznościowych. Sukces można osiągnąć tylko w jeden sposób – projektując atrakcyjną dla innych witrynę internetową.

Klient nasz Pan

W pierwszym kroku, warto określić, kim będzie nasz klient. Czy to młodzi mężczyźni, starsze kobiety, a może specjaliści jakiejś branży? W dużej mierze od tego zależy kolorystyka naszej strony. Elementy graficzne są niezwykle ważne. Mówi się, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów i faktycznie tak jest. Zamieszczenie profesjonalnych, indywidualnych zdjęć i grafik pozwoli zachwycić odbiorcę estetyką i zachęcić go do dalszego przeglądania strony. Początkowym celem, który powinien zostać osiągnięty, to pozostanie Internauty na stronie przez dłużej niż trzy sekundy. Jeśli Internauta przekroczy ten czas, to znaczy, że zainteresował się czymś i będzie dalej poszukiwał informacji. Kolejnym ważnym elementem są nagłówki. Praktycznie wszyscy odwiedzający w pierwszej kolejności czytają właśnie te kilka słów, a jeśli nie znajdą w nich tego, czego szukają, zamkną witrynę.

Napisanie i zaprojektowanie dobrego i atrakcyjnego nagłówka nie jest proste. W przypadku większych firm, głowią się nad tym spece od reklamy i marketingu. Mniejsze działalności mogą jedynie próbować i oceniać ich skuteczność w praktyce. Warto zastanowić się nad kilkoma takimi hasłami i sprawdzić ich odbiór w rzeczywistości. Ważny jest również wygląd samego tekstu. Im bardziej nieszablonowy będzie, tym lepiej – oczywiście w ramach rozsądku. Dobrze sprawdzają się grafiki. Zamieścić je należy na górnych 300 pikselach strony internetowej, gdyż to właśnie w tym obszarze skupia się cała uwaga odwiedzającego.

Wskaźnik konwersji

Głównym celem, który powinna osiągnąć strona internetowa, to mieć jak najwyższy współczynnik konwersji. Parametr ten mówi o tym, ilu odwiedzających stronę internetową, stało się klientami, czyli wykonało pożądaną przez nas akcję. Średni wskaźnik wynosi około 2 proc., co znaczy, że na stu odwiedzających, tylko dwóch zostało klientami. Najwięksi giganci mogą poszczycić się 50 proc. wskaźnikiem konwersji. O jego poziomie decydują często błahe w naszym odczuciu elementy, takie jak kolory przycisków lub rozmieszczenie tekstu na stronie. Nie bez znaczenia jest również łatwość w nawigacji. Klient, który musi poświęcić mnóstwo swojego czasu (co w efekcie przekłada się na ponad kilka sekund), by znaleźć interesującą go informację, szybciej stronę opuści.

Dobrą praktyką jest, by można było w każde miejsce dostać się za pomocą maksymalnie dwóch kliknięć. Warunkuje to małą ilość podstron, ale za to konkretne i odpowiednie rozmieszczenie najważniejszych informacji. Bardzo duży wpływ na wskaźnik konwersji ma również zastosowanie technologii responsywnych do projektowania strony internetowej. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, a jeśli oglądając stronę, ta zaczyna mu się „rozjeżdżać”, to wyszukanie informacji i ewentualne wykonanie jakiejkolwiek akcji staje się niemożliwe, nawet przy wielkiej chęci klienta.

Droga do sukcesu

By osiągnąć sukces w Internecie, nie wystarczy stworzyć ładnej strony internetowej. Trzeba być świadomym, kto jest naszym klientem i czego ten klient będzie oczekiwał. Atrakcyjna witryna to efekt pracy wielu ludzi – od programisty, poprzez grafika komputerowego, na specjaliście ds. reklamy skończywszy. Produkt, który zostanie stworzony, musi wyróżniać się pozytywnie spośród tłumu innych.

Szacuje się, że obecnie Internet zawiera monad miliard stron internetowych. Jak wyróżnić się spośród takiej liczby? Nie jest to łatwe zadanie, ale możliwe. Wystarczy spojrzeć na największych gigantów, takich jak chociażby Amazon. Nikt nie broni podpatrywać i wykorzystywać u siebie rozwiązań konkurencji. Ważne, by próbować odnaleźć swoją niszę i swój indywidualny styl, który pokochają klienci.

Na pytanie: Jak stworzyć dobrą stronę dla firm – odpowiedzi i fachowych porad udzielił nam pracownik portalu etworzenie.pl

Polecamy:
Szukasz posady? Pomoże Ci sprawdzona agencja pracy. Katowice – tu znajdziesz zatrudnienie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *