SEO a SEM – czas zrozumieć podstawową różnicę!

Spotkania w firmie są interesujące, gdy pracujesz w reklamie lub marketingu – lub w czymkolwiek innym związanym z technologią w tym zakresie. Pojawią się rozmowy na temat SEO i SEM, szczególnie jeśli część lub całość strategii biznesowej wiąże się z zarabianiem w Internecie. W takim przypadku możesz spodziewać się dość interesujących pytań od członków rodziny i znajomych na temat tego, co robisz.

Branża marketingowa i technologiczna jest tak pełna modnych słów i żargonu, że osobom postronnym (jak również niektórym osobom postronnym) łatwo jest pomylić się co do tych terminów.

Dzisiaj rozkładamy dwa najczęściej mylone terminy marketingu internetowego – SEO i SEM – i wyjaśniamy na wysokim poziomie, co każdy z nich oznacza.

Co to jest SEO?

Aby zrozumieć SEO i SEM, musimy najpierw zmierzyć się z SEO, co może potwierdzać specjalista od pozycjonowania stron.

Wpisz „Czym jest SEO” w Google, a otrzymasz mnóstwo wyników, od definicji słownika po artykuły wyjaśniające, czym jest SEO i jak go używać. Technicznie jest to skrót oznaczający Optymalizację wyszukiwarek. Ale to niewiele mówi.

Oczywiście każdy z powołania specjalista SEO pomaga innym zrozumieć i stosować taktyki i techniki SEO, ale warto też samemu starać się jak najwięcej dowiedzieć jak się definiuje SEO.

Mówiąc najprościej SEO to optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) – praktyka polegająca na zwiększaniu ilości i jakości ruchu w witrynie za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania. Aby zrozumieć tę definicję, musimy ją jednak nieco rozbić.

Przede wszystkim pomaga myśleć o Internecie jako nowym rynku, na którym detaliści i konsumenci spotykają się i prowadzą interesy. Google, Bing i Yahoo to wszystkie wyszukiwarki, które działają jak kiedyś książki telefoniczne – są to nasze katalogi i przewodniki dotyczące uzyskiwania dostępu do informacji, w tym firm, produktów i usług online.

Aby znaleźć się dzisiaj online, potrzebujesz zarówno SEO, jak i SEM. Potrzebujesz witryny lub przynajmniej strony docelowej, a następnie musisz pokazać się w wynikach wyszukiwania. SEO to proces zapewniania wysokiej jakości ruchu na Twojej stronie lub stronie docelowej, w którym może Ci pomóc uzdolniony w temacie freelancer. Jednym z nich jest firma ARRIES SEO Freelancer.

Co to jest SEM?

Odpowiedź na to pytanie jest drugą częścią, która ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia SEO i SEM. W związku z tą definicją przechodzimy do wyjaśnienia, na które można natknąć się najczęściej SEM (Search Engine Marketing) to proces pozyskiwania ruchu w witrynie poprzez kupowanie reklam w wyszukiwarkach.

Zanim rozwiążemy tę definicję, warto zauważyć, że pierwotnie SEM odnosiło się ogólnie do wszystkich działań, które podjąłbyś w celu zwiększenia ruchu na swojej stronie. Tak więc SEM obejmował SEO w taki sam sposób, jak „buty” obejmuje „buty do biegania”. SEO jest tylko podzbiorem kategorii SEM.

Czym jest SEM? Dzisiaj SEM naprawdę oznacza płatne wyszukiwanie. Tak więc reklamy, które możesz wyświetlać za pomocą Google Adwords, na przykład, aby pomóc Twojej firmie lub marce pojawiać się w wynikach wyszukiwania, są przykładem SEM.

Polecamy:
Dlaczego warto czytać literaturę piękną obcą?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *