SEO w wersji dla sklepu online – kilka pomocnych wskazówek

Sklep internetowy nie istnieje bez SEO, a SEO nie istnieje bez sklepu online. Czy wiesz, jak sobie radzić z produktami niedostępnymi w magazynie? To ważne, bo bez tego SEO sklepu może ucierpieć. To zależy od kilku czynników, ale oto co można polecić. Zostaw strony produktów. Jeśli produkty będą później dostępne w magazynie, zostaw strony tak, jak są. Nie usuwaj, nie ukrywaj ani nie zastępuj ich. Nie dodawaj do nich kolejnego produktu ani nie przekierowuj odwiedzających na inne strony.

Oferuj alternatywne przedmioty. Jeśli konkretne produkty są wyprzedane, oferuj wysoce odpowiednie alternatywy za pomocą widżetów w witrynie. Kilka przykładów:

  • Ten sam produkt w innych kolorach

  • Nowsze modele lub wersje

  • Identyczne produkty innych marek

  • Inne produkty z tej samej kategorii, które pasują pod względem jakości i ceny

Zapewniasz klientom doskonałą obsługę, a oni to docenią. Pomaga to również wyszukiwarkom znaleźć odpowiednie strony i lepiej zrozumieć strukturę witryny. Poinformuj użytkowników, kiedy powróci. Zawsze podawaj przewidywaną datę, kiedy produkt będzie ponownie dostępny, aby odwiedzający wiedzieli, kiedy mogą wrócić i kupić. Oferta ponownego zamówienia produktu. Pozwól im zamówić i obiecaj, że wyślą je do nich, gdy tylko nadejdą świeże zapasy. Potencjalni nabywcy, którzy naprawdę chcą tego produktu, nie będą mieli nic przeciwko czekaniu na niego kilku dodatkowych dni. Zapewnij im pocieszenie, oferując im pewne korzyści, takie jak obniżka ceny, gdy pojawią się świeże zapasy. Może to zachęcić ich do późniejszego zakupu.

Co zrobić z przestarzałymi / przeterminowanymi produktami?

Wszystkie witryny e-commerce oferują produkty, które nigdy nie wrócą, takie jak sklepy z elektroniką użytkową lub modą odzieżową, które nieustannie zastępują produkty nowszymi modelami i stylami. Wiele witryn handlu elektronicznego usuwa te strony i nie podejmuje żadnych dalszych działań. Z punktu widzenia SEO jest to złe. Tracisz wartość SEO, a osoby, które dodały adres URL do zakładek, otrzymają komunikat o błędzie. Najodpowiedniejsze rozwiązanie będzie zależeć od wielu rzeczy. Trwale przekierowanie 301 wygasłe adresy URL produktów. Jeśli wygasły produkt zostanie zastąpiony nowszym modelem, użycie trwałego przekierowania 301 ze starszej strony do adresu URL nowszego modelu informuje Google, że chcesz zamiast tego umieścić tę stronę w rankingu. Twoja wartość SEO zostanie zachowana.

Jeśli masz sklep SEO – przekieruj to do kategorii nadrzędnej. Podstawową intencją jest rozwiązanie problemu odwiedzającego. Jeśli masz inne odpowiednie produkty, które służą temu samemu celowi, co wygasły produkt, możesz skierować odwiedzających do kategorii nadrzędnej.

Trwale usuń strony, zawartość i adresy URL wygasłego produktu. Jeśli nie masz produktów ściśle powiązanych z tym, który wygasł, możesz całkowicie usunąć stronę, używając kodu stanu 410 (nie ma), który powiadamia Google, że strona została trwale usunięta i nigdy nie wróci.

Ponownie wykorzystuj adresy URL. Jeśli sprzedajesz produkty ogólne, w przypadku których specyfikacje techniczne i numery modeli nie są istotne, możesz ponownie wykorzystać adresy URL. W ten sposób zachowasz autorytet strony i zwiększysz swoje szanse na pozycję w Google.

Materiał Powstał Podczas Opracowania z Seochess.pl

Polecamy:
Jak sprzedać sklep internetowy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *