Wirtualne biuro, czyli jak zarejestrować siedzibę spółki w Warszawie

Czy można mieszkać w województwie śląskim, ale spółkę zarejestrować w Warszawie ?

Oczywiście – wystarczy korzystać z instytucji o tajemniczej nazwie wirtualne biuro.

Wirtualne biuro to jakby taki wynajem adresu na siedzibę firmy, ale obecnie usługa ta przeżywa znaczący rozwój i nie jest oferowany jedynie sam adres siedziby lecz cała infrastruktura tworząca prawdziwy outsourcing siedziby spółki.

Dla kogo wirtualne biuro w Warszawie?

Warszawski adres bardzo przydaje się, gdy zamierzamy prowadzić firmę handlową, w której planujemy mieć znaczące obroty. Nie będzie niczym dziwnym, że firma taka a w zasadzie spółka prawa handlowego będzie miała magazyn lub skład na Śląsku, ale główną siedzibę w Warszawie. Siedziba w Warszawie jest uzasadniona nie tylko prestiżem posiadania spółki w stolicy kraju, ale też jest szereg czynników racjonalnych wymienianych przez prawników.

Oczywiście klientem wirtualnych biur może być dowolna spółka – także z segmentu mikro, która po prostu w oczach kontrahentów chce uchodzić za większą.

Aby taką siedzibę utworzyć potrzebne nam jest poznać jak działa wirtualne biuro w Warszawie.

Zacząć można od tego, że w Warszawie duże obroty spółki nikogo nie zdziwią. W Śródmieściu Warszawy jest zarejestrowane najprawdopodobniej najwięcej firm w Polsce a wciąż są budowane nowe biurowce. Obecnie na ukończeniu jest Varso Tower – po przeciwnej stronie ulicy w stosunku do naszego biura wirtualnego. Ile firm pomieści Varso Tower jeśli ma to być najwyższy budynek w Unii Europejskiej?

Dodatkowo warszawscy przedsiębiorcy mówią, że kontrole skarbowe w Warszawie bywają rzadkie, gdyż urzędnicy mają właśnie w centrum Warszawy, szczególnie w Śródmieściu tyle firm, że ewidentnie, by mieć kontrole to trzeba wykazywać nieprawidłowości w pliku JPK i zostać wyłapanym elektronicznie.

Warszawa to duże miasto i nie dochodzi tutaj do tworzenia się lokalnej sitwy, która będzie chciała kontrolować jakąś spółkę tylko dlatego, że dana spółka ma duże obroty.

Prawnicy zajmujący się prawem gospodarczym wskazują również, że interpretacje podatkowe są w Warszawie bardziej liberalne.

Kiedy wirtualne biura są legalne ?

Wirtualne biuro musi spełniać szereg norm. Są to zarówno normy ogólne, które musi spełniać każda firma np. mieć politykę prywatności, jak i normy szczegółowe – ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy. Dobre wirtualne biuro powinno być również właścicielem oferowanego wirtualnego adresu, czyli być właścicielem lokalu, gdzie znajduje się wirtualne biuro.

To samo dotyczy wyposażenia tego lokalu. Wyposażenie również powinno być kupione na własność, jak i przede wszystkim powinno być nowe. Wirtualne biuro zawierać obowiązkowo ma sale do spotkań, wirtualny sekretariat ze stałym personelem oraz urządzenie wielofunkcyjne typu fax-skaner-kopiarka.

Jak znaleźć wirtualne biuro ?

Mieszkając w innym rejonie Polski najprościej jest znaleźć wirtualne biuro przez internet. My polecamy wirtualne biura z centrum Warszawy, gdyż nie ma żadnego sensu, by korzystać z adresu wirtualnego położonego gdzieś na obrzeżach, w wielkich blokowiskach jak Bemowo czy Białołęka.

Zdecydowanie najlepiej się skupić na dzielnicy Śródmieście. W tym celu wpisz wirtualne biuro Warszawa centrum w swojej wyszukiwarce internetowej lub wirtualne biuro Warszawa Śródmieście. Poznasz oferty z tej dzielnicy i którąś wybierzesz. My polecamy Ci nasze wirtualne biura, czyli adres Aleje Jerozolimskie 85 lokal 21 oraz ulica Mazowiecka 11 lokal 49 od firmy VSL-System. Jesteśmy bezpośrednim właścicielem obu lokali a biznes ten prowadzimy od 2010 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *