Własny biznes czyli jak nazwać firmę szkoleniową?

img-naming-board

Poszerzanie swoich kompetencji jest niezbędnym elementem każdego zatrudnienia. Nie zawsze można podjąć się tego zadania samemu i trzeba skierować się do zewnętrznych firm szkoleniowych, a tych na rynku jest całe zatrzęsienie. Wybierając tę odpowiednią, klient patrzy nie tylko na ofertę, ale również na takie, z pozoru błahe, elementy jak nazwa firmy. Im bardziej będzie się przedsiębiorstwo wyróżniać – tym lepiej.

Chwytliwa nazwa

Nazwa firmy szkoleniowej może składać się z więcej niż jednego członu, jednak nie powinna ona przekraczać trzech wyrazów. Większa ilość będzie już trudna do zapamiętania przez klienta. Nazwę warto oprzeć na najważniejszym atrybucie przedsiębiorstwa. Nie chodzi bynajmniej o zawarciu w niej oferty handlowej, gdyż tę każdy będzie mógł przeczytać na stronie internetowej, jeśli zainteresuje się samą firmą. Kwestia tego, by ująć, w jaki sposób przeprowadza się szkolenia. W tym celu można nawet pokusić się o słowotwórstwo (źródło: http://www.pewnybiznes.info/)

Nikt nie zabroni połączenia dwóch wyrazów w jeden, w taki sposób, by każdy klient od razu kojarzył nazwę i wiedział, w wyniku jakiego zabiegu powstała. Warto użyć różnego rodzaju metafor. Szybkość będzie kojarzyła się z błyskawicą, a rzetelność z sową. Z drugiej strony, nie można tworzyć nazw ciężkich do zapamiętania. Nawet jeśli klient trafi na naszą stronę internetową i zainteresuje się ofertą szkoleń, będzie miał problem, by na nią powrócić. Im bardziej marka będzie się wyróżniać – tym lepiej. Trzeba jednak pamiętać, by o wszystkim decydować, kierując się rozumem. Nawet bardzo chwytliwa nazwa, ale trudna do wymówienia czy zapamiętania nie przyciągnie klientów, a jedynie ich odstraszy.

Miłe skojarzenia

Nikt nie lubi się uczyć, zwłaszcza pod przymusem. Ograniczmy więc skojarzenia z książkami, nauką i ciężką pracą. Klientowi należy dać to, czego oczekuje, albo przynajmniej, czego chciałby oczekiwać. Niech nazwa kojarzy się z czymś przyjemnym i lekkim. Dodatkowo, należy go przekonać, że dane szkolenie jest dla niego niezbędne. Nikt nie broni nam stworzenia nazwy firmy i oddzielnie, związanych z nią różnych marek. Jest to zabieg szczególnie polecany firmom, które mają w swojej ofercie wiele różnych szkoleń z różnych dziedzin.

Dzięki temu nie trzeba będzie w jednej nazwie umieszczać wszystkich ważnych elementów. Najważniejsza jest jednak nazwa główna i nie można o tym zapominać. To pod nią będą poszukiwać nas klienci i będą zamieszczać opinie o nas. Wyszukiwarki internetowe również powinny być ukierunkowane na jak najlepsze jej pozycjonowanie. Warto zapytać o zdanie osób z zewnątrz, takich jak chociażby przyjaciele czy znajomi. Równie dobrze można przeprowadzić ankietę wśród pracowników firm danej branży. Działalność szkoleniowa, jak mało która musi być otwarta na klienta i spełniać jego oczekiwania, przy jednoczesnym wysokim poziomie oferowanych usług. To bardzo trudne połączenie.

Walka o markę

Wybierając nazwę firmy lub samej marki, trzeba mieć na uwadze jeszcze jeden bardzo ważny aspekt. Zwłaszcza wiele większych korporacji rezerwuje najbardziej chwytliwe nazwy marketingowe. Nawet jeśli same z nich nie korzystają, to robią to na przyszłość lub tylko po to, by nikt inny z danych nazw nie skorzystał. Dokonując decyzji, zawsze trzeba sprawdzić dostępność danej nazwy. Zacząć warto od Internetu i sprawdzenia dostępności domeny. Bardzo źle postrzegane jest posiadanie witryny o innym adresie, niż wskazuje firma. To także główne miejsce, gdzie można ocenić, jaka inna firma interesuje się tę nazwą. Sprawdzenia warto dokonać również w Krajowym

Rejestrze Sądowym i spisie działalności gospodarczych. Jeśli nasuwają się jakiekolwiek wątpliwości, lepiej jest dalej szukać swojego szyldu. W przeciwnym razie możemy być zmuszeni do porzucenia własnej marki na rzecz kogoś innego, a wszyscy ciężko zdobyci klienci mogą uciec do konkurencji. Wybór nazwy nie jest łatwym zadaniem. Adekwatne i atrakcyjne miano może zwiększyć obroty firmy i przyciągnąć klientów. Dlatego wszyscy biją się o te kilka liter, które będzie można nazwać swoimi.

Artykuł opracował copywriting.pl zajmujący się między innymi tworzeniem nazw dla firm szkoleniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *