Poszerzanie swoich kompetencji jest niezbędnym elementem każdego zatrudnienia. Nie zawsze można podjąć się tego zadania samemu i trzeba skierować się do zewnętrznych firm szkoleniowych, a tych na rynku jest całe zatrzęsienie. Wybierając tę odpowiednią, klient patrzy nie tylko na ofertę, ale również na takie, z pozoru błahe, elementy jak nazwa firmy. Im bardziej będzie się przedsiębiorstwo wyróżniać – tym lepiej.
Chwytliwa nazwa
Nazwa firmy szkoleniowej może składać się z więcej niż jednego członu, jednak nie powinna ona przekraczać trzech wyrazów. Większa ilość będzie już trudna do zapamiętania przez klienta. Nazwę warto oprzeć na najważniejszym atrybucie przedsiębiorstwa. Nie chodzi bynajmniej o zawarciu w niej oferty handlowej, gdyż tę każdy będzie mógł przeczytać na stronie internetowej, jeśli zainteresuje się samą firmą. Kwestia tego, by ująć, w jaki sposób przeprowadza się szkolenia. W tym celu można nawet pokusić się o słowotwórstwo (źródło: http://www.pewnybiznes.info/)
Nikt nie zabroni połączenia dwóch wyrazów w jeden, w taki sposób, by każdy klient od razu kojarzył nazwę i wiedział, w wyniku jakiego zabiegu powstała. Warto użyć różnego rodzaju metafor. Szybkość będzie kojarzyła się z błyskawicą, a rzetelność z sową. Z drugiej strony, nie można tworzyć nazw ciężkich do zapamiętania. Nawet jeśli klient trafi na naszą stronę internetową i zainteresuje się ofertą szkoleń, będzie miał problem, by na nią powrócić. Im bardziej marka będzie się wyróżniać – tym lepiej. Trzeba jednak pamiętać, by o wszystkim decydować, kierując się rozumem. Nawet bardzo chwytliwa nazwa, ale trudna do wymówienia czy zapamiętania nie przyciągnie klientów, a jedynie ich odstraszy.
Miłe skojarzenia
Nikt nie lubi się uczyć, zwłaszcza pod przymusem. Ograniczmy więc skojarzenia z książkami, nauką i ciężką pracą. Klientowi należy dać to, czego oczekuje, albo przynajmniej, czego chciałby oczekiwać. Niech nazwa kojarzy się z czymś przyjemnym i lekkim. Dodatkowo, należy go przekonać, że dane szkolenie jest dla niego niezbędne. Nikt nie broni nam stworzenia nazwy firmy i oddzielnie, związanych z nią różnych marek. Jest to zabieg szczególnie polecany firmom, które mają w swojej ofercie wiele różnych szkoleń z różnych dziedzin.
Dzięki temu nie trzeba będzie w jednej nazwie umieszczać wszystkich ważnych elementów. Najważniejsza jest jednak nazwa główna i nie można o tym zapominać. To pod nią będą poszukiwać nas klienci i będą zamieszczać opinie o nas. Wyszukiwarki internetowe również powinny być ukierunkowane na jak najlepsze jej pozycjonowanie. Warto zapytać o zdanie osób z zewnątrz, takich jak chociażby przyjaciele czy znajomi. Równie dobrze można przeprowadzić ankietę wśród pracowników firm danej branży. Działalność szkoleniowa, jak mało która musi być otwarta na klienta i spełniać jego oczekiwania, przy jednoczesnym wysokim poziomie oferowanych usług. To bardzo trudne połączenie.
Walka o markę
Wybierając nazwę firmy lub samej marki, trzeba mieć na uwadze jeszcze jeden bardzo ważny aspekt. Zwłaszcza wiele większych korporacji rezerwuje najbardziej chwytliwe nazwy marketingowe. Nawet jeśli same z nich nie korzystają, to robią to na przyszłość lub tylko po to, by nikt inny z danych nazw nie skorzystał. Dokonując decyzji, zawsze trzeba sprawdzić dostępność danej nazwy. Zacząć warto od Internetu i sprawdzenia dostępności domeny. Bardzo źle postrzegane jest posiadanie witryny o innym adresie, niż wskazuje firma. To także główne miejsce, gdzie można ocenić, jaka inna firma interesuje się tę nazwą. Sprawdzenia warto dokonać również w Krajowym
Rejestrze Sądowym i spisie działalności gospodarczych. Jeśli nasuwają się jakiekolwiek wątpliwości, lepiej jest dalej szukać swojego szyldu. W przeciwnym razie możemy być zmuszeni do porzucenia własnej marki na rzecz kogoś innego, a wszyscy ciężko zdobyci klienci mogą uciec do konkurencji. Wybór nazwy nie jest łatwym zadaniem. Adekwatne i atrakcyjne miano może zwiększyć obroty firmy i przyciągnąć klientów. Dlatego wszyscy biją się o te kilka liter, które będzie można nazwać swoimi.
Artykuł opracował copywriting.pl zajmujący się między innymi tworzeniem nazw dla firm szkoleniowych.