Wyzwania współczesnych systemów logistyki i transportu

W dzisiejszym zorientowanym na klienta, zdigitalizowanym społeczeństwie, transporcie i logistyce znajduje się ciągła presja, aby pozostać konkurencyjnym, zapewnić wysokiej jakości obsługę klienta i znaleźć innowacyjne sposoby optymalizacji ich operacji. W tym artykule przedstawiamy bieżące wyzwania, przed którymi stoi branża, a także badamy strategiczne technologie, które pomagają przezwyciężyć te wyzwania, a ostatecznie zwiększają łańcuch dostaw dla przedsiębiorstw rozwijających się.

Widoczność zapasów, śledzenie i zarządzanie

Inwentaryzacja jest kamieniem węgielnym wielu firm – jedną z kluczowych kompetencji w zakresie transportu i logistyki jest umiejętność skutecznego zrozumienia i kontrolowania zapasów firmy. Jeśli firma nie ma szczegółowego wglądu w czasie rzeczywistym w dostępne zasoby w danej lokalizacji, może to ograniczyć sprzedaż firmy i / lub wpłynąć na zadowolenie klientów. Co więcej, łańcuch dostaw często musi śledzić i zarządzać zapasami z wielu magazynów, sklepów lub lokalizacji, co jest trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli systemy biznesowe nie są połączone centralnie.

Aby sprostać tym wyzwaniom, transport i logistyka przechodzą z lokalnych rozwiązań programowych do inwestowania w zintegrowane technologie oparte na chmurze, które zapewniają dane w czasie rzeczywistym, dostępne dla całej organizacji, niezależnie od lokalizacji i czasu – w tym systemy zarządzania magazynem i systemy zarządzania transportem, takie jak quantum-software.com. Firmy sięgają także po analizy predykcyjne, które optymalizują i wykonują zaawansowane prognozy dotyczące łańcucha dostaw, odczytując algorytmy zarówno z aktualnych, jak i historycznych zbiorów danych. Firmy takie jak Apple już je wykorzystują, a Amazon może potencjalnie wykorzystać predykcyjne analizy, aby zaoferować przewidywane dostawy.

Obniżenie kosztów transportu

Koszty transportu mogą stanowić istotną część ogólnego budżetu logistycznego firmy. Wraz ze wzrostem ceny paliwa konsumenci płacą za przejazd, płacąc więcej za wysyłkę. Aby rozwiązać ten problem, firmy wprowadziły lepsze strategie, które pomogą zidentyfikować problemy z transportem i opracować odpowiednie rozwiązania.

Przemysł logistyczny zaczął włączać do swoich pojazdów autonomiczne śledzenie i sztuczną inteligencję, aby śledzić potencjalne dane w czasie rzeczywistym za pomocą tras, a także możliwych alternatywnych tras w celu obniżenia kosztów transportu. Dzięki takim rozwiązaniom, firmy mogą wykorzystać czujniki do stworzenia inteligentnego pojazdu, który może poprawić efektywność zużycia paliwa, ocenić warunki drogowe i obserwować reakcję człowieka na trasie. Firmy takie jak FedEx zaczęły wykorzystywać autonomiczną technologię śledzenia do swojej codziennej logistyki i zaczęły gromadzić dane z pojazdów i flot w celu prowadzenia tras w celu optymalizacji wydajności.

Reasumując, z racji tego iż branża transportu i logistyki stale się rozwija, potrzeba szybszego, inteligentniejszego i zorganizowanego systemu siły roboczej do rejestrowania wszystkich przychodzących i wychodzących produktów stała się niezbędna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *