Zmiana stanowiska pracy – te kwestie weź pod uwagę przed podjęciem decyzji

Dzisiejszy rynek pracy charakteryzuje się dużą dynamiką. Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w rozmaitych dziedzinach, powstają kolejne miejsca zatrudnienia, a firmy kuszą wieloma atrakcyjnymi ofertami. Nie zawsze jednak zmiana pracy należy do łatwych. Co należy uwzględnić przed podjęciem decyzji, by okazała się ona jak najbardziej trafna?

Sytuacja na polskim rynku pracy na przełomie kilku ostatnich lat znacznie się poprawiła, co pokazują dane GUS obrazujące stopę bezrobocia rejestrowanego, które w naszym kraju jest najniższe od lat.  Gospodarka się rozwija, powstają kolejne przedsiębiorstwa i przybywa też ofert pracy. Z pewnością dzisiejszy rynek pracy należy do pracownika, stąd też coraz bardziej widoczne jest zjawisko rotacji osób zatrudnionych.

Motywacje związane ze zmianą miejsca pracy są bardzo różne. Z reguły jednak decyduje o tym chęć zawodowego rozwoju, awansu, możliwość sprawdzenia się w nowej roli, zdobycia doświadczenia, a co za tym idzie także uzyskania wyższych zarobków. Inną motywacją do zmiany środowiska pracy może być nieprzyjemna atmosfera panująca w strukturach danego przedsiębiorstwa. Znaczną część życia pracownicy spędzają właśnie w miejscu swojego zatrudnienia, stąd też ważne są poprawne relacje między współpracownikami i kadrą zarządzającą.

Na co zwrócić uwagę przed zmianą pracy?

Zmiana pracy to swego rodzaju wyzwanie, dlatego tak ważne jest by każda tego typu decyzja była dobrze przemyślana. Na co warto zwrócić uwagę? Zmiana miejsca zatrudnienia lub stanowiska pracy w strukturach danej firmy powinna wiązać się z możliwością dalszego zawodowego jak i osobistego rozwoju, nieść nowe wyzwania, dać okazję do sprawdzenia samego siebie, a także podnoszenia kwalifikacji i zdobywania doświadczenia.

Jedną z kluczowych kwestii, na które pracownicy zwracają uwagę przy zmianie miejsca zatrudnienia jest wynagrodzenie. Płaca bywa często najważniejszym aspektem determinującym zmiany w życiu zawodowym. Ważne, by przed podjęciem ostatecznej decyzji zapoznać się dokładnie z systemem wynagrodzenia i przyznawania premii w danej firmie. To pozwoli uniknąć ewentualnych niedomówień w przyszłości na linii pracownik-pracodawca.

zmiana

Kolejnym, niezwykle istotnym elementem jest ustalenie szczegółowego zakresu obowiązków w ramach powierzonego stanowiska pracy. Pracownik musi wiedzieć co konkretnie należy do jego zadań i jak wygląda zakres odpowiedzialności.

W podjęciu dobrej decyzji o zmianie stanowiska z pewnością pomóc może solidny research rynku pracy, polegający na śledzeniu aktualnych ofert pracy. Warto także zorientować się kim jest nasz potencjalny pracodawca, jakimi cieszy się opiniami, a także szerzej zapoznać się z działalnością firmy obserwując prasę, media społecznościowe, rozmawiając z innymi pracownikami.

Relokacja pracowników

Pracodawcy rozszerzający swoją działalność lub przenoszący firmę w inne miejsce często decydują się na rozwiązanie jakim jest relokacja pracowników. Polega to na przeniesieniu osób pracujących w ramach danej firmy do innego miasta, a nawet państwa. Dla pracownika nie jest to jednak łatwa decyzja, gdyż w grę wchodzi często pozostawienie najbliższych. Z czym związana jest relokacja pracownika i na jakich zasadach może się odbyć przeczytasz w artykule “Relokacja zatrudnionych sposobem na niedobór pracowników”. Przed ostatecznym przyjęciem proponowanej oferty warto ją dokładnie przekalkulować i zweryfikować pod kątem atrakcyjności i opłacalności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *