W jakich sytuacjach pracodawca ma obowiązek Cię ubezpieczyć?

commercial-insurance2-basin

Przepisy kodeksu pracy jasno mówią, że każdy pracownik zatrudniony na podstawie umowy o pracę musi podlegać ubezpieczeniom zdrowotnym i społecznym. Składki na te ubezpieczenia ponosi pracodawca.

Wszyscy zatrudnieni w danej firmie pracownicy podlegają ubezpieczeniom społecznym, chorobowym, emerytalnym, rentowym, a także ubezpieczeniom wypadkowym. Opłacanie składek należy do obowiązków pracodawcy. Jeśli firma ma w tym względzie dosyć luźne podejście, musi liczyć się z tym, że w razie jakiejkolwiek kontroli z inspekcji pracy będzie miała poważne problemy.

Dzięki ubezpieczeniom pracownicy mogą mieć pewność, że w razie jakiegokolwiek zdarzenia losowego będą mieli środki na leczenie oraz na życie. W tym względzie szczególnie ważne jest ubezpieczenie NNW od nieszczęśliwych wypadków. Nie każdy pracownik ma bowiem możliwość wykonywania pracy w warunkach biurowych czy przy komputerze. Są zakłady pracy, w których ryzyko wypadku jest zdecydowanie większe, a pracownicy są narażeni na pracę w warunkach niebezpiecznych lub szkodliwych. Pracodawca, który opłaca ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków może mieć pewność, że w razie jakiegokolwiek zdarzenia losowego nie będzie musiał wypłacać odszkodowania ze środków firmowych – wszystkie koszty pokrywa w tym względzie ubezpieczycie.

Ubezpieczenie na życie jest jednym z obowiązków pracodawcy, ale w wielu firmach pracownicy mają również możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego. Nie jest ono obowiązkowe, polega na dobrowolności, jednak w przypadku zdarzenia losowego daje pracownikowi dodatkową kwotę wypłacaną na leczenie, rehabilitację, za pobyt w szpitalu oraz wiele innych zdarzeń i sytuacji. Polisy w ubezpieczeniach grupowych bywają różnie skonstruowane. Jedna i ta sama firma może mieć zupełnie inną ofertę dla każdej firmy – wszystko zależy od tego, jak wielu pracowników w ten sposób się ubezpieczy oraz czy pracodawca w jakikolwiek sposób partycypuje w kosztach tego dobrowolnego ubezpieczenia. Dodatkowe ubezpieczenie na życie zawsze jednak warto mieć, gdyż w sytuacji całkowitej utraty zdolności do pracy zapewnia ono środki na godne życie. Dla pracownika koszt takiego ubezpieczenia to najczęściej kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Nie jest to kwota zbyt wysoka, biorąc pod uwagę, że wypłacane w ramach odszkodowania czy rekompensaty kwoty są zdecydowanie większe.

Ubezpieczenie na życie w ramach ubezpieczeń grupowych to bardzo korzystne rozwiązanie zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i pracownika. Przede wszystkim, jest ono na o wiele lepszych warunkach niż ubezpieczenia indywidualne. Gdyby pracownik chciał się dodatkowo ubezpieczyć prywatnie, nie w ramach ubezpieczeń grupowych w zakładzie pracy, składka na jego polisę byłaby o wiele wyższa, a warunki mogłyby być o wiele gorsze. Warto więc rozważyć dodatkowe ubezpieczenie na życie i móc spać spokojnie bez obaw o swoją przyszłość czy przyszłość swoich najbliższych.

1 Komentarz

  1. Arek pisze:

    Mój ubezpieczyciel nie wypłacił mi należnej kwoty odszkodowania po wypadku. Dopiero kancelaria odszkodowawcza (http://e-pomoc24.pl/) udzieliła mi rzetelnej pomocy prawnej, dzięki której otrzymałam dużo wyższe odszkodowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *