Google Plus wyróżnia się od innych sieci społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, kładąc duży nacisk na optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO). Wiele wyników wyszukiwania należących do Google Plus ma wyższą pozycję w rankingach wyszukiwania Google, tylko dlatego, że należą one do olbrzymiej sieci Google.
Oto pięć najważniejszych wskazówek, jak wykorzystać tę wyjątkową sytuację dla swojej strony.
#1 Bądź na bieżąco ze swoim profilem i publikuj linki.
Osadzając linki bezpośrednio na stronie profilu, możesz zwiększyć widoczność własnej strony, dzięki czemu jeszcze więcej osób kliknie i zaangażuje się w Twój link. Linki do profilu są podobne, z tym że możesz publikować dowolną liczbę linków bezpośrednio w swoich postach. Im więcej osób:
- kliknie,
- udostępni,
- doda link,
tym wyższy będzie jego ranking w rankingu wyszukiwania Google. W ten sposób możesz użyć swojego profilu i postów w Google Plus, aby odsłonić linki dla większej liczby osób, co może namacalnie zwiększyć ważność i wiarygodność samych linków!
#2 Kontroluj swoje posty po ich opublikowaniu
Dzięki Google Plus możesz edytować wszystkie swoje posty nawet po ich opublikowaniu. Stanowi to wyraźny kontrast w stosunku do Facebooka i Twittera, gdzie masz znacznie ograniczoną kontrolę nad swoimi wpisami. Jest to ważne, jeśli post wydaje się być bardziej popularny i chcesz wprowadzić pewne aktualizacje lub dodać do niego media, zanim stanie się w pełni „wirusowy”.
#3 Upewnij się, że pierwsze słowo postu jest ważne!
Pierwsze zdanie twoich postów z Google Plus jest częścią tagu tytułowego, który ma znacznie większą wagę, jeśli chodzi o rankingi. W związku z tym jest niezwykle ważnym słowem kluczowym dla Twojego posta i musi być wybierane z troską o właściwą optymalizację wyszukiwarki Google.
#4 Publikowanie treści w Google Plus w celu zwiększenia widoczności
Treści udostępniane w Google Plus są dodawane do wyszukiwarek Google (lub indeksowane) o wiele szybciej niż w innych witrynach. W związku z tym wszystkie nowe treści, które tworzysz, powinny być rozpowszechniane w Google Plus lub innych witrynach mediów społecznościowych, aby zapewnić ich optymalizację tak szybko, jak to możliwe.
#5 Nie rezygnuj z Google Plus
Google Plus nie jest obecnie najpopularniejszą witryną społecznościową, ale wciąż się rozwija. Skorzystaj z okazji, aby zostać jej użytkownikiem i dobrze się ugruntować, zanim wszyscy inni zapchają system. Jest to niewielka inwestycja czasu i wysiłku, która może przynieść znaczące korzyści dla Twojej firmy.
Nie masz jednak czasu,wiedzy albo energii aby się tym zajęć i wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą pozycjonowanie stron internetowych w Google+? Nie przejmuj się! Na dzisiejszym rynku jest całe mnóstwo specjalistów, którzy znają się na tym zadaniu, jak nikt inni i służą w tej kwestii za przystępne pieniądze. Na polskim rynku jest ich całkiem sporo, a jednym z liderów jest Marketing Sensei z Poznania – i tak, nazwa firmy wcale nie jest przypadkowa, o czym najlepiej przekonać się po własnym SEO (info na stronie http://marketing-sensei.pl/uslugi/pozycjonowanie/
Wiadomo, że czynników które wpływają na wyniki w rankingu wyszukiwarek jest mnóstwo, a my znamy tylko część z nich. Pozycjonowanie na własną rękę jest bardzo żmudne i czasem ma się wrażenie błądzenia po omacku. Z tego względu zdecydowałem się na firmę pozycjonującą http://www.talem.eu i polecam takie rozwiązanie każdemu, kto nie ma zielonego pojęcia o optymalizacji stron.