Rekrutacja pracowników – korzyści z wykorzystania firmy rekrutacyjnej

untitled-design-1

Rynek pracy zmienia się dynamicznie. Bez wątpienia rok 2017 to rynek pracownika. Firmy borykają się ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników, którzy spełniają określone wymagania, a jednocześnie przyjmują narzucone przez pracodawcę warunki. Ofert pracy jest na tyle dużo, że potencjalni kandydaci coraz częściej negocjują warunki zatrudnienia odnośnie do wynagrodzenia. Zmienia się także motywacja kandydatów do pracy, którzy bardziej niż kiedyś zwracają uwagę na czynniki takie jak atmosfera w pracy, ścieżka rozwoju, czas pracy czy dodatkowe benefity pozapłacowe. Dlaczego tak się dzieje? Polacy coraz częściej podejmują decyzję o wyjeździe z kraju i pracę dla zagranicznego pracodawcy. Nie maleje także w społeczeństwie duch przedsiębiorczości – w ubiegłym roku powstało aż 253 tys. nowych firm.

Niedobór pracowników – branże

Pracodawcy najczęściej poszukują pracowników średniego i wyższego szczebla. Braki kadrowe dotykają branżę IT – znalezienie wykwalifikowanego programisty graniczy wręcz z cudem. Trwa rekrutacja pracowników w stosunkowo nowych zawodach. Poszukiwani są specjaliści ds. sprzedaży i marketingu w branży e-commerce. Coraz więcej ofert pojawia się dla biotechnologów i specjalistów z branży Life Science. Nadal na fali są handlowcy, zwłaszcza przedstawiciele farmaceutyczni i medyczni.

Rekrutacja pracowników to proces czasochłonny i wymagający zaangażowania ze strony pracodawcy, a także dodatkowy koszt. Wybór właściwego pracownika to analiza dokumentów aplikacyjnych, kilkuetapowe rozmowy, w wszystko bez gwarancji sukcesu. Dlatego pracodawcy coraz częściej zlecają rekrutację zewnętrznym firmom rekrutacyjnym.

Jak działa firma rekrutacyjna?

Agencje rekrutacyjne działają najczęściej na zlecenie firm, które nie posiadają własnych działów HR i nie dysponują profesjonalnymi narzędziami rekrutacyjnymi. Firma rekrutacyjna gwarantuje sukces rekrutacyjny w postaci wyłonienia kandydata, który spełnia wytyczne określone przez pracodawcę. Siłą firm rekrutacyjnych jest wykwalifikowana kadra – osoby zatrudnione przez agencję posiadają kompetencje do przeprowadzania testów wiedzy i psychologicznych, które pozwalają na wnikliwą diagnozę potencjału kandydata do pracy. Dysponują narzędziami, które umożliwiają szybką weryfikację wstępną dokumentów aplikacyjnych – a to duże ułatwienie w przypadku dużych projektów rekrutacyjnych. Dobra firma rekrutacyjna często udziela gwarancji na kandydata – jeśli kandydat zrezygnuje z pracy lub nie podoła obowiązkom, wówczas agencja jest zobligowana do bezpłatnego znalezienia kolejnej osoby. Pracodawca nie ryzykuje wiele, jeśli rekrutacja będzie nietrafiona. Atutem firm rekrutacyjnych jest doświadczenie, a także znajomość rynków lokalnych i zagranicznych – jest to ważne w przypadku poszukiwania kandydatów o unikalnych kwalifikacjach.

Agencje pracy pomagają kandydatom do pracy w poszukiwaniu optymalnego wakatu. Działają na rzecz pracodawcy i pracownika.

Dlaczego warto skorzystać z usług firmy rekrutacyjnej?

Powierzenie rekrutacji specjalistom to nie tylko oszczędność czasu i minimalizacja kosztów, ale cały wachlarz korzyści dla pracodawcy.

Jakich?

  • Nowoczesne narzędzia oraz metody rekrutacji

Firmy rekrutacyjne korzystają z profesjonalnych narzędzi, które pozwalają wyłonić idealnego pracownika. Proces rekrutacji i selekcji obejmuje analizę dokumentów aplikacyjnych i wywiady pogłębione, w których trakcie można poznać motywację kandydata. Testy sprawdzają wiedzę i weryfikują umiejętności kandydata oraz badają predyspozycje osobowościowe do wykonywania określonych czynności.  W razie potrzeby firma rekrutacyjna korzysta z metody Case Study sprawdzającej zachowanie potencjalnego pracownika w realnym środowisku lub Assessment Centre, w której trakcie kandydaci muszą uporać się z zestawem zadań. Selekcja kandydatów na wyższe stanowiska wymagające rzadkich kwalifikacji wymaga wykorzystania metod Executive Search oraz Direct Search.

  • Pozyskanie kompleksowej wiedzy na temat kandydata

Pozyskanie wartościowego pracownika dysponującego zestawem cech kluczowych, które pozwalają mu na wykonywanie czynności zawodowych, ale również zdobycie informacji dotyczących mocnych i słabych stron kandydata.

Kilkuetapowa rekrutacja, w tym testy psychologiczne pozwalają na poznanie kandydata – jego motywacji, aspiracji i planów.

  • Pozyskanie kandydatów o umiejętnościach poszukiwanych na rynku pracy – wykwalifikowanych specjalistów, którzy mają na swoim koncie sukcesy w branży.
  • Gwarancja na pracownika

Długość gwarancji jest określona w umowie – najczęściej obejmuje okres kilku miesięcy (w przypadku stanowisk specjalistycznych: od 6 do 8).

  • Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy

Firma, która korzysta z usług agencji dbającej o przyjazny klimat podczas rekrutacji i posługującej się nowoczesnymi, kosztownymi narzędziami, jawi się jako bardziej godna zaufania. Proces rekrutacji właściwie zaplanowany wpływa korzystnie na wizerunek firmy. To także dobra reklama dla firmy – ogłoszenia, które ukazują się w Internecie są atrakcyjne dla odbiorcy, ponieważ niosą pozytywny przekaz.

Przeczytaj również inne ciekawe artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>