Bierzesz kredyt na firmę? Kiedy warto go ubezpieczyć?

Kredyty i pożyczki na rożne kwoty i cele biorą chętnie nie tylko osoby prywatne, ale również klienci firmowi. Wiele firm może utrzymać się i rozwijać na większą skalę tylko i wyłącznie dzięki dodatkowej gotówce z kredytu. Zanim jednak właściciel firmy podpisze umowę kredytową, powinien dobrze przeanalizować co najmniej kilka ofert i wybrać taką, która w stu procentach będzie spełniała jego oczekiwania.

Aby znaleźć dobrą ofertę kredytową, na samym początku trzeba ustalić przede wszystkim własne oczekiwania odnośnie kredytu. Co więcej, właściciel firmy powinien zdawać sobie sprawę, że musi mieć zdolność kredytową oraz finanse na takim poziomie, który umożliwi mu spłacanie kredytu. Bank z pewnością bardzo dobrze przeanalizuje jego historię kredytową raz dochody i przychody, może się więc zdarzyć, że nie zawsze przedsiębiorca dostane kredyt w takiej wysokości, jaka mu się marzy. Bank dba bowiem o to, by nie udzielać finansowania podmiotom, które później mogą mieć problemy z terminowym regulowaniem płatności. Firmy, które mają na koncie jakieś niespłacone kredyty czy inne zobowiązania, raczej nie otrzymają dodatkowego finansowania i muszą szukać innych rozwiązań, jeśli potrzebują dodatkowej gotówki.

Jakie parametry należy porównywać?

Planując wzięcie kredytu na firmę należy sprawdzić kilka ofert i porównać ich wszystkie parametry. Wbrew pozorom, ważne jest nie tylko oprocentowanie, ale również wiele innych czynników – marża, prowizja, opłata za uruchomienie kredytu. Istotną kwestią jest również
ubezpieczenie kredytu gotówkowego, które często dorzucane jest automatycznie do umowy kredytowej. Kredyt z ubezpieczeniem jest droższy, niektórzy przedsiębiorcy chcą z niego więc zrezygnować. Niestety, nie jest to dobre rozwiązanie. Przede wszystkim, ubezpieczenie chroni przed wieloma nieprzewidzianymi zdarzeniami, pozwala więc spać spokojnie i nie martwić się o to, że w razie trudnej sytuacji komornik zlicytuje firmę. Co więcej, rezygnacja z ubezpieczenia może spowodować, że bank odstąpi od udzielenia umowy kredytowej.

Z ubezpieczenia można zrezygnować

Umowa ubezpieczenia kredytu nie jest czymś, co koniecznie musi obowiązywać do końca trwania kredytu. Ubezpieczenie można po jakimś czasie wypowiedzieć, jeśli uznamy, że nie jest ono nam potrzebne. Wtedy można odzyskać sporo gotówki, gdyż ubezpieczenie znacznie podnosi koszty kredytu. Rezygnacja z ubezpieczenia to dobre rozwiązanie dla firm, które płacą raty zbyt wysokie jak na ich możliwości finansowe. Jeśli ubezpieczenie wypowiemy, wtedy automatycznie koszt kredytu spadnie o koszt ubezpieczenia, które bank powinien nam zwrócić. Zanim jednak zdecydujemy się na rezygnację z umowy ubezpieczeniowej, warto jest rozważyć wszystkie za i przeciw. Kredyt ubezpieczony zawsze jest produktem bardziej bezpiecznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *