Dlaczego pozycjonowanie stron jest tak popularne?

Pozycjonowanie stron InternetowychObecnie większość klientów zaczyna proces zakupowy od wyszukiwarki internetowej. W ciągu sekundy pojawia się tysiące wyników wyszukiwania.  Dzięki temu konsumenci mogą porównać oferty kilku sklepów. Sprawdzić, na co zwracać uwagę przy zakupie produktu.  Najczęściej użytkownicy klikają kilka pierwszych wyników.

Pozycjonowanie stron – na czym polega?

Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) polega na dopasowaniu witryny do działania algorytmu wyszukiwarki. Im strona jest lepiej zbudowana i ma ciekawsze treści, tym wyżej wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Na pozycję witryny wpływają takie rzeczy jak brak błędów w budowie strony. Równie ważna jest duża liczba linków prowadząca do witryny i unikalny kontent ze słowami kluczowymi.
Niektóre firmy zwracają uwagę również na lokalizacja użytkownika np. miasto Lublin czy województwo małopolskie. W tym celu wykorzystują pozycjonowanie lokalne. Ich przedsiębiorstwo pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania tylko na określonym terenie.

Jakie są zalety pozycjonowania stron internetowych?

SEO wymaga ciągłego monitorowania strony i wdrażania do niej poprawek. To działanie długoterminowe, które nie przynosi natychmiastowych efektów. Nie jest płatne. Jednak wymagają osoby, która zajmie się analizowaniem i doskonaleniem witryny. Większość przedsiębiorstw decyduje się na ponoszenie stałych kosztów z tym związanych.

Dotarcie do zdecydowanych klientów

Konsumenci, który rozważą zakup produktu sprawdzają tylko kilka pierwszych ofert. Jeżeli marka znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania to potencjalny konsument odwiedzi jej stronę. Klient już rozpoczął proces zakupowy. Jest zainteresowany produktem i istnieje duże prawdopodobieństwo skorzystania z oferty. Jeżeli konsument nie dokona zakupu przynajmniej zapozna się z ofertą sklepu. W przyszłości planując ponowny zakup produktu może wybrać markę, która wydaje się znajoma. Bardzo często klienci najpierw sprawdzają produkty online by kupić je w sklepie stacjonarnym. Dlatego warto skupić się również na pozycjonowaniu lokalnym. Jeśli klient mieszka w Lublinie istnieje małe prawdopodobieństwo zakupu kosiarki w Krakowie.

Przewaga nad konkurencją

Sklep SEO - oferta linkowania z prywatnych stronWysoka pozycja witryny daje przewagę konkurencyjną. Marka jest lepiej widoczna oraz więcej osób interesuje się ofertą przedsiębiorstwa. Na dodatek promowanie firmy w wynikach wyszukiwania nie jest tak nachalne jak tradycyjna reklama. Konsumenci dużo pozytywniej będą odbierali przekazy reklamowe.

Znajomość klientów i ich potrzeb

Wiele narzędzi internetowych pozwala na śledzenie ruchu użytkowników na stronie. Pozwoli to na określenie jakimi produktami są oni zainteresowani. Zachowanie konsumentów pozwoli również na określenie, które rozwiązania internetowe wymagają poprawy. Dzięki temu witryna będzie lepiej dopasowana do potrzeb klientów, co bezpośrednio przekłada się na wzrost zysków.

Monitorowanie działania strony

Przymusowa optymalizacja witryny pod działania SEO pozwala na szybkie wyłapywanie błędów. Witryna powinna działać płynnie i być dopasowana do najnowszych wytycznych.  Dzięki temu strona nie odrzuca potencjalnych klientów. Przedsiębiorstwo natomiast wygląda profesjonalnie i wzbudza zaufanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *