Dlaczego warto motywować pracowników?

Dobry i chętny do wykonywania różnych czynności pracownik to rzadki dar od losu. Warto zadbać o to, aby był właściwie zmotywowany i związał się trwale z firmą. Inwestycja będzie się z pewnością opłacać i każdy szef powinien o tym pamiętać.

Dobra organizacja

Skuteczne zarządzanie i właściwe rozplanowanie czasu to podstawa do tego, aby praca wykonana była solidnie i na czas. Nie ma nic gorszego niż szef, który gubi się w poleceniach, nie dba o terminy i nie przestrzega hierarchii. Warto zadbać o to, aby prawidłowo podzielić strukturę firmy, ustalić, które komórki organizacyjne, za co odpowiadają i jaka jest kolejność wykonywania zadań.

Rozdzielanie zadań

Bardzo ważne są doprecyzowane zakresy czynności i odpowiedzialności. Pracownik, który wie, za co odpowiada, wie z jakiego rodzaju działań będzie rozliczany i zna terminy, na pewno postara się dokładnie wykonać powierzone zadania. Zdecydowanie gorzej, jeśli odpowiedzialność się rozmywa i pracownicy nie mają świadomości, że spoczywa wyłącznie na nich. Dochodzi wówczas do konfliktów i przerzucania pomiędzy sobą zadań. Pracodawca już na etapie oferty pracy powinien określić swoje oczekiwania.

Pochwały

Czasem zwykłe dziękuje, wypowiedziane w odpowiednim momencie potrafi zdziałać cuda. Dla pracownika nie ma nic gorszego niż brak szacunku dla jego pracy i niedocenianie wysiłku. Nie każde zadanie musi być zakończone sukcesem, ale warto uszanować podejmowanie prób i nie zniechęcać pracownika. Stała negacja jest demotywująca.

Benefity

Warto przemyśleć system benefitów pracowniczych. To często jeden z argumentów za wybraniem potencjalnego pracodawcy na Pracuj.pl. Dodatkowa opieka zdrowotna, stroje służbowe, dostęp do szkoleń i kursów to dodatki wyjątkowo cenione. Czasem wkład nie musi być aż tak drogi. Benefity mogą wyglądać bardzo różnie i nie zawsze być kosztowne dla przedsiębiorstwa. Drobiazgi, w rodzaju dni z owocami czy integracji na basenie mogą przynieść świetne rezultaty, przywiązując pracownika do firmy i wpływając na jego lojalność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *