Dolce vita

Dobra krówka swoją słodycz uwalnia powoli, a wszystko za sprawą delikatnej masy o kremowej konsystencji, kruchej tylko z wierzchu. Produkowana ręcznie, metodą jak za Króla Ćwieczka, powinna się ciągnąć, początkowo w całej swojej objętości, potem na skutek postępującej krystalizacji cukru tylko we wnętrzu. Twardy cukierek nie znajdzie dziś uznania wśród znającej się na rzeczy klienteli i słusznie, bo albo został wyprodukowany maszynowo, i można iść o zakład, że będzie suchy jak wiór, albo jest zwyczajnie stary. Zanim kupisz, zrób próbę i lekko naciśnij złocistą powierzchnię – jeżeli ustąpi pod palcem, oznacza to, że pomimo pozorów twardości jego wnętrze kryje rasową świeżą ciągutkę.

Krówki nie da się zrobić z byle czego, a te najlepsze robi się na prawdziwym maśle. Procedura nie jest skomplikowana, ale wymaga biegłości i cierpliwości. Do dużej kadzi wlewa się mleko i gotuje z dodatkiem cukru i wspomnianego masła. Gdy po kilku godzinach masa zgęstnieje wylewa się ją na płaską powierzchnię i czeka, aż się zetnie i ustali. Może to potrwać nawet kilka dni i dopiero wtedy zastygłą słodycz kroi się w kostki i pakuje w papierki. Wymagający klient żąda cukierka ręcznie krojonego i tak też pakowanego.

Na krówkach zna się każdy, bo też wszyscy je lubią. Zresztą ten rodzaj cukierka nie tylko sam się świetnie sprzedaje, ale potrafi też napędzić sprzedaż i podkręcić koniunkturę w branżach egzotycznie odległych. Wiedzą spece od marketingu, że krówka ubrana w odpowiedni papierek jest niesłychanie skutecznym gadżetem reklamowym, niezobowiązującym i powszechnie akceptowanym. Dodać należy, że jednym z najtańszych i o dużej sile „rażenia”. Jednakże, aby osiągnąć ten efekt, ten cukierek do zadań specjalnych powinien wyróżniać się nie tylko wybornym smakiem, ale i wyglądem.

Zwracający uwagę mały kawałek papierka, który posłuży za opakowanie jest często owocem wielogodzinnej pracy artysty grafika. Tak jak cukierek dla podniebienia, tak też jego opakowanie stać się powinno prawdziwą ucztą, tyle że dla oczu. Nie ma tu miejsca na błędy, ale przy dzisiejszym stopniu zaawansowania technicznego zawodowcy są w stanie szybciutko stworzyć małe arcydzieło sztuki graficznej na żądanie, tzw. krówkę spersonalizowaną.

Baby shower, urodziny z udziałem koleżanek i kolegów łasuchów z klasy, komunia, ślub, wesele, akcje promocyjne, i tak można bez końca, coraz częściej słodzone są przy pomocy produkowanych pod zamówienie i zgodnie ze wskazaniami klienta krówek. Na papierku zawrzeć można imię, bądź imiona, jak w przypadku nowożeńców, datę, nazwę miejsca, logo, czy dane teleadresowe firmy. Coraz częściej też zdjęcie, na przykład takie, które przedstawia młodą parę w dniu ich wesela. Krówki ze zdjęciem rozdawane jako forma podziękowania za wzięcie udziału w ceremonii ślubnej, czynią organizację uroczystości prawdziwe doskonałą.

Krówki reklamowe na zlecenie firm i osób indywidualnych, zapakowane w tworzone pod klienta papierki z logo i coraz częściej ze zdjęciem to już nie jest rynek niszowy, jak jeszcze przed paru laty. Producenci spersonalizowanych krówek reklamowych produkowanych pod konkretne zamówienie notują stały wzrost obrotów i już dziś zawłaszczają znaczący segment w branży gadżetów reklamowych. Dodać należy, że ku radości szerokiej rzeszy uzależnionych od tych najsmaczniejszych polskich cukierków.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *