DPD śledzenie przesyłek – jak namierzyć swoją paczkę?

Monitoring przesyłek to funkcja pozwalająca na uzyskanie informacji o ich aktualnym statusie za pomocą kanałów komunikacji elektronicznej. Rozwiązanie to jest dużym ułatwieniem nie tylko dla odbiorców, ale również nadawców paczek, którzy wysyłają towary za pośrednictwem kuriera. Jedną z firm kurierskich udostępniających swoim klientom taki nowoczesny system monitoringu jest DPD. Umożliwia on uzyskanie dokładnych informacji o lokalizacji przesyłki w czasie rzeczywistym. Dzięki systemowi DPD śledzenie przesyłek nadawca ma możliwość dowiedzenia się kiedy paczka zostanie od niego odebrana, z kolei odbiorca może na bieżąco monitorować poszczególne etapy jej doręczenia.

DPD śledzenie przesyłek – dostępne opcje

System trackingowy DPD daje szerokie możliwości śledzenia dostarczanych przesyłek. Obok głównej opcji jaką jest monitoring online nadawcy mogą również korzystać z automatycznych powiadomień wysyłanych do nich na adres e-mail lub SMS-em. Dodatkowo status paczki można śledzić poprzez stronę Parcel ABC, dokonując wyboru opcji śledzenie przesyłki DPD.

Firma DPD daje też możliwość korzystania z nowoczesnej aplikacji mobilnej poprzez którą można monitorować paczkę w czasie rzeczywistym z możliwością zmiany adresu bądź terminu jej doręczenia, a w przypadku odbiorców – z opcją rezygnacji z jej przyjęcia.

Jak wygląda śledzenie przesyłek DPD przez odbiorcę?

Nadawca może udostępnić adresatowi śledzenie przesyłki na dwa sposoby:

  • podając numer referencyjny paczki do samodzielnego monitoringu online
  • poprzez wspomniany powyżej automatyczny system powiadomień, podając firmie kurierskiej adres e-mail oraz numer telefonu odbiorcy

Monitorowanie przesyłki DPD przez nadawcę

Decydując się na wysyłkę paczki za pośrednictwem firmy DPD możemy to zrealizować poprzez:

  • odbiór przesyłki przez kuriera ze wskazanego miejsca nadania
  • dostarczenie paczki do punktu DPD Pickup

W przypadku pierwszej opcji nadając paczkę z wykorzystaniem funkcjonalności serwisu internetowego nadawca otrzymuje numer listu przewozowego oraz numer zamówienia przyjazdu kuriera. Numer listu przewozowego składa się z 14 znaków (13 cyfr i jednej litery- U, W, Y lub L). Litery U i W wskazują, że list przewozowy został automatycznie wygenerowany przez aplikację internetową lub aplikację mobilną DPD API; litera Y oznacza ręczne wypisanie listu przez kuriera, natomiast znak L dotyczy przesyłek DPD zwracanych do nadawcy lub przekierowanych na inny adres. Jeśli zaś chodzi o numer zamówienia przyjazdu kuriera składa się on z 13 cyfr. Pierwsze 8 liczb oznacza datę zlecenia usługi, a następne 5 cyfr to numer porządkowy. Warto wiedzieć, że w przypadku braku odbioru paczki przez klienta w podanym terminie podjazd kuriera nie jest drugi raz ponawiany i należy podjąć interwencję.

W sytuacji, gdy z różnych powodów nie możemy czekać na przyjazd kuriera alternatywnym rozwiązaniem jest nadanie paczki w jednym z 2400 punktów DPD Pickup. Wystarczy wówczas podczas składania zlecenia zaznaczyć pole „Nie zamawiaj przyjazdu kuriera. Paczkę dostarczę samodzielnie do oddziału przewoźnika”. System wygeneruje nam list przewozowy, który należy nakleić na karton przesyłki, jaką zaniesiemy do wybranego punktu nadania.

Najprościej nadać przesyłkę korzystając ze sprawdzonego serwisu usług kurierskich, jak kuriernet.pl Decydując się na takie rozwiązanie zyskujemy pewność szybkiej realizacji usługi na wysokim poziomie, której dodatkowym atutem będzie korzystniejsza cena niż w przypadku zlecenia jej bezpośrednio u przewoźnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *